TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• livet er herlig! :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #38900  av MR2turbo

Har nesten ikke vært på forumet i det siste.. Men har brukt dertil mere tid langs veien.. :D

Har hatt bilen ute en uke nå og det er bare rått å kjøre den nå :P
Hun har blitt vanvittig fast i undrestellet med de nye foringene og demperne.. men det gjenstår enda 4-hjuls justering.. tok det på egenhånd sånn grovt.. satt camberen til -2,5 grader + så mye caster jeg kan uten at det tar borti fremme, og -2 grader camber bak.. så har jeg justert spissinga til en antydning toe in fremme og bak men ikke mye..

Med dette så er den bare sinnsykt aggresiv å kjøre svinger med og smilet går nesten rundt på meg hver gang jeg er ute å leker :mrgreen:

Motoren går og som ei kule.. Fikk Blitz Access ECu'en i dag, men det virka som den drukna i bensin på full gass.. ette å ha spurt litt ser det ut til at den er mappet for høyere enn 1bar trykk som jeg kjører så da må je bare ut å skru opp "volum-kontrollen" på EBC'en... hehe tror den kan bli rimelig kjapp da.. for det virka som den absolutt var inne på noe når jeg begynnte på gi på men så ble det for mye suppe for den.. :P

forresten.... i går ble jeg så ivrig at bilen ble borte i en liten sky av røyk fra gummi.. hehe mens alt gikk rundt og rundt og rundt...... :lol:

Skal prøve å få tatt noen video snutter å legge ut en av dagene..

#38904  av VeilSide

Så deg i dag ute på Tralfa ;)

Var pent mange som la merke til når du kom glidende inn i p-hallen.

#38906  av sindrejl

hihi det e bærre lækkert! :D

#38909  av jan-erik

Skjønner godt at du vil bruke tiden på å kjøre i stedet ja :-)

Bra motoren går bra da. Blir det dyno måling i løpet av sommeren på deg??

Og videoer, det liker vi :mrgreen:

#38910  av cameleon

Kjempebra dette Markus :wink: Kan tenke meg at du har det moro for tiden :D Været er jo såppas flott at det føles jo til tider som sommer, og da er det ingen ting som å kjøre en Mr2 :wink: Gleder meg til å se videoer/bilder :D

#38919  av saus

*se ut vinduet* (snø snø snø snø)

Vil sette på sommerdekk, buhu! 8)

#38924  av MR2turbo

VeilSide skrev:Så deg i dag ute på Tralfa ;)

Var pent mange som la merke til når du kom glidende inn i p-hallen.
hehe.. han som satt på, sa bare til meg; hvorfor kikker alle denne veien.. :lol: måtte jo ut å gli litt.. men den gikk ikke sånn den skulle i går... gikk fint men manglet litt effekt.. :wink:
jan-erik skrev:Skjønner godt at du vil bruke tiden på å kjøre i stedet ja :-)

Bra motoren går bra da. Blir det dyno måling i løpet av sommeren på deg??

Og videoer, det liker vi :mrgreen:
Ja må benytte finværet :) Vil prøve å få tatt den på dyno så fort som mulig, jeg og morten prata med en som har benk her sist uke og han sa at vi bare måtte komme innom å teste når han var på verkstedet..
De tar 400kr for det, så det er jo bra pris og.. ;)

Blitz hjernen klarer forresten virkelig å blåse liv i motoren.. :D la meg på 1,4 bar (ca.20psi) på vei til jobb i dag.... ..........steike!! :twisted: Bare må få målt hva den yter nå.. ..forøvrig en helt grei start på dagen det.. hehe

@lpher, nå er jeg klar for å kjøre drag mot deg.. :P

#38944  av chris

MR2turbo skrev: @lpher, nå er jeg klar for å kjøre drag mot deg.. :P
hehe :mrgreen:

må bare si jeg misunner deg heftig nå, markus

#38947  av Amund

dette høres jo veldi bra ut! kommer vel bare til å ligge igjen i dekkrøyken fra din bil jeg.. :roll:

#38973  av MR2turbo

chris skrev: må bare si jeg misunner deg heftig nå, markus
Er vel ikke så lenge før du kommer godt etter tenker jeg ;)
Amund skrev:dette høres jo veldi bra ut! kommer vel bare til å ligge igjen i dekkrøyken fra din bil jeg..
Trokke det jeg ;) med din bittelille bil i forhold til min så kommer din til å røre på seg.. :P

#38975  av MR2PÃ¥l

Nei Markus sparer ikke på kruttet. Hver gang han har vært her den siste uka så har an lagt breiings ut på veien HVER gang.
Syns den gikk bra før blitz hjernen og jeg :D

Satan så rått. :mrgreen:

Hilsen han i Oalsgadå. :D

#38977  av spkstrp

hm.. hvor mange kg i forskjell snakker vi om her ? :wink:

#39027  av Zz24hours

Hey Markuzz .. fedt at høre du er på vejen igen, vi glæder os til at se din bil engang igen på et tidspunkt :-)

jeg er BESTEMT ikke misundelig, nej nej :?

#39424  av chris

Hva med en liten liste over det du har gjort, markus?

#39468  av MR2turbo

Hmm.. liste over hva som er gjort... må tenke litt på det..
Dette er hva jeg kommer på:
-Bytta til omp-ratt
-satt inn 3.gen motor + girkasse med LSD
-bytta endel deler på motoren (Magnecor pluggledn. + fordelerlokk og rotor, reg.reim+løpe/strammehjula, viftereimene, Termostat+ noen flere småting)
-Lakka opp endel deler til motoren+ eksosanlegget
-strippet ned, cadmiert og lakkert det meste av understellet
-bytta opphengskuler fremme
-bytta ett casterstag fremme der gjengene ikke var helt gode..
-Bytta alle foringene i understellet med TRD foringer.
-Montert fullt justerbare Cusco coilovers
-Montert 3" Aussie Downpipe
-Montert HKS EVC
-Laget custom Apex'i innsug
-Montert blanke dørterskel lister med mr2-logo
-Montert i Blitz Access ECU
-Montert i Walbro 255 ltr/min fuel pumpe
-Lakka opp panseret på nytt.. (var ett støvkorn som ikke tok seg helt ut midt på ;) )
-Har gjort klar en brannslukker som jeg skal ha inni bilen, men har ikke fått tak i stropper til å fesste det enda..
-Satt i nye tøymatter på gulvet Org. fra Toyota sorte med MR logo på
-Senka girspaken 1cm (i tilegg til den kortinga jeg har gjort tidlegere)

Så venter jeg fortsatt på noen nye instrumenter, fullt opsett med silikon slanger til motor + at jeg venter på de nye Blitz 18" felgene :)

det var hvertfall endel av det jeg har gjort.. kommer ikke på mere i farten.. ;)