TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Null spyling pÃ¥ frontruta, full spyletank

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #309129  av inzane2012
 
har nå i en lengre periode ver uten viundus spylinga på bilen, og her opp i trondheim så blir jo frontruta rimelig fort dritten når jeg er ute å kjøre.
problemet oppstod når jeg merket at det begynte å bli ganske tomt i tanken og skulle fylle på igjen, kjøpte ei flaske med spyleveske og fyllte opp til maks, men da ville det ikke komme noe ut når jeg trykker på knappen i bilen, vindusviskerene begynner å gå som om det kom ut noe, men det er alt som skjer, har og stått ute å hørt om jeg kunne hører releet, men motoren til viskerene bråker litt mer enn jeg trodde.

har spurt om dette før og fikk beskjed om å sjekke releet til spyleveske motoren og sikringer og sånt, har gått over alle sikringer uten å funne noen feil der, men kan ikke finne releet, hvor ligger denne?

er det noen andre her inne som har hatt samme problemet etter fylling av spyleveske?
 #309164  av Daniel HS
 
Mine virket heller ikke plutselig, eneste jeg gjorde var å dra av ene slangen på skjøtestykket rett underpanseret. Satt den på igjen, så funka alt... Mulig det er noe drit som ligger et eller annet sted.

Hvis ikke det fungerer så må du nesten gjøre som Mr2Storbua sier. Funker pumpen er det bare å leite etter relèet. Når du finner det, er det bare å måle ut hvilke kontaktsett som er hovedstrøm, når du har funnet de 2 kontaktsettene tvangskjører du pumpen ved at du lager en lask over de. Da skal pumpen gå dersom det er relèet som er gåent.
 #309184  av inzane2012
 
hvor ligger denne pumpa da??
er heller ikke så lett å komme til noe som helst som har med spylinga å gjøre for det enste som stikker fram er jo påfyllingsrøret...

syns bare det var så rart at den slutta å funke rett etter jeg hadde fyllt på, er ikke snakk om at det kom ut litt heller, var null reaksjon, kun viskerene som begynte å gå...me
 #309210  av inzane2012
 
mr2storbrua skrev:Pumpa ligger i bunnen av tanken, så det enkleste blir vel å skru av fangeren...
enkelt og enkelt fru blom, ingenting som er enkelt når man må stå ute i 10 minus og skru :( hvor ligger releet da?
 #309220  av Mr_Storbrua
 
Om det er 10 minus så kan det faktisk være at dysene er frosne da..
Vanlig spylervæske tåler vel bare rundt 12 minus elns..

Stikk hodet oppi panseret å hør, mens du får en til å trykke på knappen, da vil du høre om motoren virker. Den bråker nok til det.
 #309230  av inzane2012
 
Mr_Storbrua skrev:Om det er 10 minus så kan det faktisk være at dysene er frosne da..
Vanlig spylervæske tåler vel bare rundt 12 minus elns..

Stikk hodet oppi panseret å hør, mens du får en til å trykke på knappen, da vil du høre om motoren virker. Den bråker nok til det.
dem har ikke spylt i hele sommer heller, så er nok ikke tette dyser, og fikk dama til å trykke på knappen mens jeg hadde huet under panseret, og det eneste jeg kunne høre var motoren til vindusviskerene....
 #309232  av mr2storbrua
 
Motoren til spyleren setter igang før viskerne, mener den lager en høyere lyd også. Så da er muligheten et kabelbrudd, gåen motor, eller gåent relè. Skjønner godt at det ikke er "bare" å ta av frontfangeren, men må man så må man.

Tror forresten du vil høre om reléet slår inn dersom du trykker på knappen når tenninga er av, da skal hvertfall ikke viskerne gå.
 #309249  av inzane2012
 
mr2storbrua skrev:Ble plutselig usikker nå... Kan sjekke senere når jeg skal ut med bilen.
hadde vert supert, så slipper jeg å skur av så mye unødvendig når jeg skal begynne :)
 #309303  av ure
 
Har opplevd at det ikke kom spylerveske selv en gang.... og gjett hva som var galt :?: Svar: Slangen til dysene var komt i klem da jeg lukket panseret :lol: Sjekk at slangen mellom spylervesketank og spylerdyser IKKE ligger i klem...