TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Null spyling pÃ¥ frontruta, full spyletank

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #309312  av inzane2012
 
ure skrev:Har opplevd at det ikke kom spylerveske selv en gang.... og gjett hva som var galt :?: Svar: Slangen til dysene var komt i klem da jeg lukket panseret :lol: Sjekk at slangen mellom spylervesketank og spylerdyser IKKE ligger i klem...
skal se om jeg finner dem:) dysene er vertfall gjennfrosset nå uansett, har jo vert så mye kulde nå di siste dagene her så, men har hørt etter om jeg kan høre spylemotoren, og der er det stille som natten, så tror det er enten der eller i releet til motoren som er gåent...
 #309322  av Ivar
 
Hva med å bruke litt logikk og kjøre litt fornuftig feilsøking?
Koble av slangen på motoren og se om det kommer noe ut når du trykker på knappen.
Hvis det kommer noe ut så er det snakk om tette slanger/dyser.
Da er det bare å koble på en og en slange oppover mot dysene og finne stedet det er tett.

Hvis det ikke kommer noe ut er det defekt motor, ledningsnett eller relè.
 #309326  av inzane2012
 
skal gjøre det, men måtte jo først få vite hvor den motoren og alt det der låg, for det eneste som vises fremmi der er jo det røret som stikker opp, men tviler på at det er noen tett slanger, fordi spylinga funka når jeg kjørte inn på bensinstasjonen og kjøpte ei ny kanne med spyleveske, men når jeg kjørte derifra så funka ikke spylinga lenger... og jeg hører som sagt ikke noe annet enn motoren til vindusviskerene når jeg står med huet under panseret, så er nok motoren eller releet som er gåent
 #338313  av christer
 
drar oppigjen denne.
sliter med samme problemet, skjer ikke noe annet enn at vindusviskerene går når jeg trykker på spyler knappen.
fant du ut hva som var problemet?
hvor sitter relet?
hvis det er en slange i klem skal vel jeg høre noe fra motoren? hører ingenting...
 #338344  av islandur
 
jeg hadde samme problem på min her om dagen, jeg har mk1 da så noe forskjell er det vel, men da sjekket jeg sikringer og byttet den selv om den så hel ut, bare for å se om det funket og det gjorde det :P skjønte fint lite men kan jo være så enkelt noenganger og :D
 #338345  av christer
 
islandur skrev:jeg hadde samme problem på min her om dagen, jeg har mk1 da så noe forskjell er det vel, men da sjekket jeg sikringer og byttet den selv om den så hel ut, bare for å se om det funket og det gjorde det :P skjønte fint lite men kan jo være så enkelt noenganger og :D
ifølge instruksjonsboka går vindusviskerene og spylervæskemotoren på samme sikring. så da skulle jo ikke vindusviskerene virket også...
 #338498  av inzane2012
 
christer skrev:drar oppigjen denne.
sliter med samme problemet, skjer ikke noe annet enn at vindusviskerene går når jeg trykker på spyler knappen.
fant du ut hva som var problemet?
hvor sitter relet?
hvis det er en slange i klem skal vel jeg høre noe fra motoren? hører ingenting...
nei, har ikke gjort noe med dette enda...
problemet mitt var jo at det sluttet å spyle rett etter jeg hadde fyllt på tanken, så enten er det relèet som tok kvelden, eller pumpa...
 #449985  av runejakobsen
 
drar opp denne igjen da, jeg har blitt utsatt for dette problemet selv. sjekket alle sikringene og de er fine. viskerne går når man trykker på spyle knappen. målte kontakten til spyler pumpa og dær var det ikke noe strøm. noen som veit hvor problemet kan ligge. mistenker brudd på en ledning. men kan ikke se hvor det skulle vært brudd. så lurer på om noen veit om noe sted det kan være problem?