TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lade trykk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #39038  av supra_vigre

Hvor mye lade trykk er det på supra Mkiv :?:
 #39041  av TOYPARTS

supra_vigre skrev:Hvor mye lade trykk er det på supra Mkiv :?:
mener det er 0,7kg originalt

#39046  av @lpher

Mener 0.7 er standard på eurospec ja...tror ikke det er anderledes på jap-spec heller... :-)

Men du kan jo 'justere' trykket ved å fjerne katalysatorene da :-)

Minus 1 kat. = 0,8 - 0,9
Minus begge kat'ene = 1,3 - 1,5
Men da man 'gjøre ting' for å senke/kontrollere trykket...om man vil at originalturboene skal holde lengre enn til neste påske! :lol:

Det heter seg at eurospec originalturboene tåler rundt 1,2 - 1,3.
Mens jap-spec tåler 1,1 - 1,2...til 'normalt bruk' uten unormal slitasje.

Disse verdiene gjelder vel KUN om turboene er i tipp-topp stand også...regner jeg med ;-)

@lpher
Sist redigert av @lpher den 02 apr 2004 09:13, redigert 1 gang totalt.

#39049  av supra_vigre

Takk for raske svar :)

#39069  av sindrejl

bare å fjerne catter alf ;)

#39099  av @lpher

sindrejl skrev:bare å fjerne catter alf ;)
LOL...ja du kan så si :D Hadde vært artig ja 8)

Supra_vigre: hva er det du pønsker på nå da?

..og ellers? har du tatt bilen ut av vinterdvalen da? :lol:

@lpher

#39103  av erling

@lpher skrev:
Men du kan jo 'justere' trykket ved å fjerne katalysatorene da :-)
Må man ikke parallellkoble turboene da? Har alltid lurt litt på det der... :wink:

#39113  av @lpher

erling skrev: Må man ikke parallellkoble turboene da? Har alltid lurt litt på det der... :wink:
Me too....så jeg sjekka det opp... :-)

Så vidt jeg har forstått det...det de fleste som vil beholde de originale snurrene...og heller ikke ønsker å miste den sekvensielle koblinga...gjør når de fjerner begge kat'ene...er å sette inn en restriktor-ring...slik at det blir ett vist backpressure...og voila! så har du beholdt den sekvensielle driften...men har ett mer 'artig' turbotrykk ;-) ...igjen...dette er slik jeg forstår det...i might me wrong though...cause dette er ting jeg har leeeest meg til...ikke egenerfaring mao....yet! :lol:

@lpher

#39139  av chris

@lpher skrev:
erling skrev: Må man ikke parallellkoble turboene da? Har alltid lurt litt på det der... :wink:
Me too....så jeg sjekka det opp... :-)

Så vidt jeg har forstått det...det de fleste som vil beholde de originale snurrene...og heller ikke ønsker å miste den sekvensielle koblinga...gjør når de fjerner begge kat'ene...er å sette inn en restriktor-ring...slik at det blir ett vist backpressure...og voila! så har du beholdt den sekvensielle driften...men har ett mer 'artig' turbotrykk ;-) ...igjen...dette er slik jeg forstår det...i might me wrong though...cause dette er ting jeg har leeeest meg til...ikke egenerfaring mao....yet! :lol:

@lpher
Da synes jeg du må teste ut dette, alfieboy! :D

#39234  av @lpher

chris skrev:
Da synes jeg du må teste ut dette, alfieboy! :D
Trust me when i tell you...at jeg har store vanskeligheter med å bestemme meg hvor mye bilen skal 'trimmes' ja! :D

Det finnes en hårfin grense...når bilen skal benyttes hele året :)

@lpher

#39254  av supra_vigre

Lurer på om jeg skal gå til innkjøp, av et singel turbo kit. som gir rundt 550-600hk. Bilen er ikke tatt ut enda, men det nærmer seg. :lol:

#39327  av @lpher

supra_vigre skrev: Lurer på om jeg skal gå til innkjøp, av et singel turbo kit. som gir rundt 550-600hk.
Er det noe å lure på da?! :lol:

supra_vigre skrev:
Bilen er ikke tatt ut enda, men det nærmer seg. :lol:
Men..hva med Bilder...bilder...og nevnte jeg bilder? :lol:

@lpher

#39343  av supra_vigre

Må få avklart noen tekniske detaljer først...
Bilen skal ikke være ferdig før neste sommer. Bilen skal stilles ut få Nærbø formel festival nå til høsten, håper att den er ferdigt stylet og lakkert til den tid.

Har send bilder til kristian@ts-ogn.no

#39349  av CelicaTurbo

Har lagt bildet ut i går kveld så det er link på forsiden til eiersiden :)

#39358  av @lpher

supra_vigre skrev:Må få avklart noen tekniske detaljer først...
Bilen skal ikke være ferdig før neste sommer. Bilen skal stilles ut få Nærbø formel festival nå til høsten, håper att den er ferdigt stylet og lakkert til den tid.

Har send bilder til kristian@ts-ogn.no
Cool...keep us posted med pics etc da? ;)

@lpher