Side 1 av 2

prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:13 des 2008 20:09
av azt
skal oppgradere til hks gt2835 twin turboer i vinter og tenkt å kjøre på e85...

tenkt litt på tenning og bensin om hva som trengs av styring. har AEM ems som skal brukes. men ser veldig mange bruker hks dli tenningsforsterker. har vel skjønt at dette er et must ved aem sprutet? men trengs det og noe for å kontrollere større dyser? som aem f/ic eller Peak & Hold Injector Driver Module , eller andre..?
http://www.aempower.com/ViewCategory.as ... goryID=116 / http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=83
http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N

også noen i oslo område med erfaring på mapping av supra med AEM?

Re: prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:14 des 2008 00:07
av Supramk3turbo
Ja, dette lurer jeg også på i grunn. Ang. Aem mapping, så kan Crister på Autokvikk i Oslo vistnok en del om AEM. Ellers har det startet et nytt firma i drammen som ser ut til å ha ganske bra peiling.

Re: prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:14 des 2008 02:16
av Supramk3turbo

Re: prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:14 des 2008 12:34
av azt
virker som det er flere fra statene som får problemer når du går over BPU og høyere trykk...

Re: prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:14 des 2008 12:43
av Supramk3turbo
Ja, det ser sånn ut...

Re: prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:14 des 2008 21:03
av turbomoen
azt skrev:
også noen i oslo område med erfaring på mapping av supra med AEM?
Auto consult i hokksund er erfaring med aem å kan annbefalest på det sterkeste

Re: prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:14 des 2008 21:19
av TTM
azt skrev:skal oppgradere til hks gt2835 twin turboer i vinter og tenkt å kjøre på e85...

tenkt litt på tenning og bensin om hva som trengs av styring. har AEM ems som skal brukes. men ser veldig mange bruker hks dli tenningsforsterker. har vel skjønt at dette er et must ved aem sprutet? men trengs det og noe for å kontrollere større dyser? som aem f/ic eller Peak & Hold Injector Driver Module , eller andre..?
http://www.aempower.com/ViewCategory.as ... goryID=116 / http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=83
http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N

også noen i oslo område med erfaring på mapping av supra med AEM?
Hei.

AEM'en klarer ikke å drive tenninga optimalt uten tenningsforsterker, men det funker om du ikke skal kjøre så mye trykk.
Jeg kjørte uten tenningsforsterker med AEM og det funket greit. Kjørte 1.3bar da. Men nå har jeg en hks dli 2. :D

Tror du MÅ ha tenningsforsterker om du skal kjøre e85. Har lest det en plass. BPracing her på forumet kjører e85, så han vet sikkert. Han har værtfall oppgradert tenning.
Husk at du må ha stooore dyser om du skal kjøre e85. Med e85 skal du ha A/F på rundt 9, mens på 98 oktan 11-12.

Har klødd meg litt i hue ang dysene selv. Har du j-spec eller us/euro-spec?
Jeg har høy ohm med aem peak and hold converter( vet ikke helt hva denne egentlig gjør). AEM er ment for å drive høy ohms dyser, så skal du kjøre lav ohm, må du ha en motstandspakke. Det var værtfall det dem skrev på aempower.com søk på forumet der, så finner du mange tråder ang dyser og motstand.

Jeg skal kjøpe 850cc høy ohm, så vet jeg at det ikke blir noe tull siden jeg har høy ohm fra før. Men om du skal kjøre e85 kan det hende at 850cc blir litt for små. (holder til ca 600-650 på hjula på e85) Men 850cc er de største høy ohms dysene jeg klarer å finne. Mulig jeg er dårlig å lete da. :p

Lykke til med prosjektet ditt. Høres ut som det kommer til å bli grommt. :wink:

Re: prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:14 des 2008 22:19
av Supramk3turbo
Autoconsult kan AEM ja, men han klarer ikke å bremse over 500 hjul hester. Dårlig rulle.

Ja, hva er egentlig denne peak and hold greia?? Må man ha det??

Re: prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:15 des 2008 20:00
av azt
TTM:
da får man nok gå for en hks dli 2 jah... tenkt veldig på dyser jeg og. har eurospec. "motstandspakke" er det ikke den som er orginal på euro? så er bare å handle lav ohm? for det som er enklest å få tak i fra statene/ebay.
tenkte muligens å gå for 1200cc dyser. 1600cc er mange som sier kan bli litt røff tomgang, og 1000cc er jeg redd kan bli lite på e85. ikke lyst til å få for små dyser og måtte punge ut på nytt for større. og er vel greit å ikke ligge på kanten av max hva dysene kan levere heller har jeg ment å høre. at det anbefalles å ikke gå over 85% av max.

supramk3turbo:
håper å klare mer enn 500 på hjula med gt2835, så blir nok dårlig. veit du om crister på autokvikk har erfaring med e85 og?

Re: prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:15 des 2008 20:08
av Supramk3turbo
Det kan han sikkert, bare å ringe å høre med de.

Re: prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:15 des 2008 20:14
av azt
Supramk3turbo skrev:Det kan han sikkert, bare å ringe å høre med de.
kan sikkert vente litt... er nok ikke på veien før mai/juni :p tenkte muligens handle ferdig map fra mvp eller titan som sender over på cd med de spesifikasjonene du oppgir... og ta en liten tur på rulle for en finjustering.

Re: prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:15 des 2008 20:16
av Supramk3turbo
Åh, kan man gjøre det :D Kanskje ikke så dumt. Hva koster det??

Re: prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:15 des 2008 20:23
av azt
120dollars tror jeg det var. blir jo sikkert billigere det så man slipper mange timer på rulla...

men noen som veit om man trenger ekstra styreenhet for å drive store dyser? eller har ikke aem noe problem med å kontrollere det?

Re: prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:15 des 2008 20:28
av Supramk3turbo
Ja, det var jaggu meg smart. he he :) Den base map'en som følger med er vell kanskje ikke rare greiene.

Re: prosjekt - hva trengs/nødvendig?

Legg innLagt inn:15 des 2008 23:19
av Supramk3turbo
Jeg spurte på AEM forumet om man kan drive 850 cc høy ohm dyser direkte fra sprutet, noe jeg har. Å det skal vist fungere fint. Trengte heller ingen Peak and hold sak. Det er kanskje på lavohm dyser man trenger det.