Side 1 av 2
ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:26 des 2008 16:11
av ælen2
Hei skal bytte ut turbo og grenrør på min 3sgte.
tengte å gå for en relativt liten 350hk turbo..
Noen som har noen tips ang hvor og hva det går ant å handle.
Re: ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:26 des 2008 16:17
av ErikG
http://www.atsracing.net/ats_racing_td0 ... er_kit.htm
Har selv handlet der og andre på forumet har også handlet derifra
Re: ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:27 des 2008 01:13
av ælen2
Har du den turboen i din bil? Er du fornøyd?
Hvor mye ble det kostende ferdig levert til deg?
Re: ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:31 des 2008 15:58
av pkgrette
jeg skal gå for en gt2861rs gerett eller ossen det skrives den skla vis være helt konge med bra spoolup
Re: ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:03 jan 2009 16:24
av pkgrette
Re: ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:06 jan 2009 16:41
av ælen2
Tror d ble til at jeg leverer min ct 26 til norsk turboservice.
La de bruke 10,000kr på den.
Har ikke smid innmat og den går på orginal insprøytning, så tror det orginale huset med upgradert innmat og ny wastegate vil levere såpass at den ikke blir flaskehalsen på effekten!?!
Re: ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:06 jan 2009 18:35
av Xlr8
har personligt ikke troen på oppgradert turbo. pga de er i eksos siden somer får liten som fører til motrykk i eksosen..
ville heller gådt får et ats kitt i så fall en og bruke 10k på en turbo.
http://www.atsracing.net/combokitsCT27.htm tror de gir deg bere resultatt
Re: ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:06 jan 2009 20:16
av celica_st185
Bruke 10000,- på en orginalturbo?? Du får jo fullt kulelagra garret-turboer for den prisen jo

Re: ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:06 jan 2009 21:55
av ælen2
Litt av grunnen til at det frister er at det er enkelt da.
Vist jeg skal kjøpe en garret feks, må jeg lage ny oljesløyfe, grenrør og downpipe. Koster penger og tar tid.
Med orginal IC spinner CT26 opp tidlig, og den går 100,000km før den bynner å spytte olje.
Benket min bil på 248hk og 370nm på hjul med org CT26 og da var wastegaten defekt, og mistet trykket etter den paserte 5000rpm.
Tanken min var å kjøre på ca 260 270hk på hjul. Og ha et rimelig turboalternativ til den effekten.
Re: ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:06 jan 2009 22:32
av Xlr8
http://www.koracing.net/viewproduct.php ... roduct=214
tror du har mer igjen for penga der en med en oppgradert turbo, gt28rs er kjent for kjapp spool opp
Re: ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:06 jan 2009 23:57
av mr2storbrua
ælen2 skrev:Litt av grunnen til at det frister er at det er enkelt da.
Vist jeg skal kjøpe en garret feks, må jeg lage ny oljesløyfe, grenrør og downpipe. Koster penger og tar tid.
Med orginal IC spinner CT26 opp tidlig, og den går 100,000km før den bynner å spytte olje.
Benket min bil på 248hk og 370nm på hjul med org CT26 og da var wastegaten defekt, og mistet trykket etter den paserte 5000rpm.
Tanken min var å kjøre på ca 260 270hk på hjul. Og ha et rimelig turboalternativ til den effekten.
Litt off-topic, men hvilke modifikasjoner har du gjort for å få disse resultatene?
Re: ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:07 jan 2009 02:56
av celica_st185
ælen2 skrev:Litt av grunnen til at det frister er at det er enkelt da.
Vist jeg skal kjøpe en garret feks, må jeg lage ny oljesløyfe, grenrør og downpipe. Koster penger og tar tid.
Med orginal IC spinner CT26 opp tidlig, og den går 100,000km før den bynner å spytte olje.
Benket min bil på 248hk og 370nm på hjul med org CT26 og da var wastegaten defekt, og mistet trykket etter den paserte 5000rpm.
Tanken min var å kjøre på ca 260 270hk på hjul. Og ha et rimelig turboalternativ til den effekten.
Trenger strengt tatt ikke nytt grenrør, brukte selv en overgang mellom manifold og turbo med godt resultat...
Ct20b er jo forresten bolt on hvis du får tak i
Re: ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:07 jan 2009 12:44
av ælen2
Men den på koracing.com vil jo koste litt den å da 1860pund er vell 20tusen ca??? pluss frakt. Å muligens mums, toll? Eller hvordan er det med slikt?
Ser på fensport tilbyr de samme opplegget som jeg tenker, oppgradering av aksling og turbin. på CT20 og 26. Å de er jo en seriøs Toyota oppgraderings butikk!
Såå vet ikke helt va som er lurt.
Til du som spurte hva som er gjort med motor er det Apexi sprut, porting, filter, exos og en stor IC under vingen på bakluken.
Re: ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:07 jan 2009 14:34
av donk2k
Den prisen er i Dollar. Dvs. ca 7x1860= 13.000 + frakt.
Atsracing.com har også GT28RS kit.
Re: ettermarkeds turbo til mr2
Legg innLagt inn:07 jan 2009 23:56
av pkgrette
jeg vet det er noen her inne som kjører ats turboer men gerrett er veldig anerkjent å fugere supert derfor den blir brukt i mange orginale turbobiler. trubokongen selger de her i norge til rundt 10 for en litt oppgradert turbo bolt on til din bil pluss eventulet montering. og frsport er enda billigere og det er ikke kinaturboer. det må du ikke finne på å kjøpe. men det finnes masser av bolt on turboer.så bare leit litt IKKE bruk masse penger på en ct26.he he har selv super erfaring med gerrett har montert mange turboer fra dem like fornøyd vær gang. husk innkjøring.!!