Side 1 av 1
Lambdasonden
Legg innLagt inn:11 jan 2009 23:09
av MrControl
Etter eksosbytte så ser jeg at rmm downpipen flensen til lambdaen er like bra plassert som på org eksosen, så jeg må strekke litt på ledningen!
andre som har erfaringer rundt dette?
går det greit og strekke litt, eller må jeg skjøte?
Re: Lambdasonden
Legg innLagt inn:11 jan 2009 23:14
av Supramk3turbo
Ja, min lå også litt annspent etter eksos skifte, gikk fint for min del. Men er jo det beste å skjøte sikkert...
Re: Lambdasonden
Legg innLagt inn:12 jan 2009 00:35
av bjornalf
du trenger ikke den lamda sonde tingen... som er nederst på downpipen... hvis bilen er nyere en 96 så vil du få opp et rødt lys osv men har ingenting å si motormessig:) tett hullet å strips fast lamdatingen underbilen..
Re: Lambdasonden
Legg innLagt inn:12 jan 2009 18:49
av MrControl
Så det burde gå greit å ha den litt stram?
hvordan skjøter jeg i tilfelle? er vel 4 ledninger til lambda'n?
Re: Lambdasonden
Legg innLagt inn:12 jan 2009 18:57
av Supramk3turbo
Er ikke noe spesiell måte å skjøte på egentlig, bruk vanlig signal RK/PN leder, skjøtehylser. Gjør seg med krympe strømpe på utsiden også, husk på å tre på krympe strømpa før du klemmer skjøte hylsa. he he. Fort å glemme. Bedre med for lang strømpe enn for kort. Å skjøten bør heller ikke ligge akkurat over manifolden, få den litt unna den værste varmen. Får sikkert kjøpt dette på Thorshov eller lignende.
Re: Lambdasonden
Legg innLagt inn:15 jan 2009 22:53
av MrControl
takker mk3!
pk/pn signal ?
Re: Lambdasonden
Legg innLagt inn:15 jan 2009 23:00
av Supramk3turbo
PN og RK er vanlig elektro leder/ledning. Altså bare en enkel ledning, rk er tynn trådet å lett bøyelig, pn er litt tykkere og stivere, men dette skal ikke dra noe strøm uansett så er samma rakkern hva du bruker. Vet ikke dimmen på disse lederne til lamda'n. Men tipper 0.5 eller 0.75 mm2.
Heter egentlig ikke Signal leder, men er bare det vi kaller det på jobben, he he.