TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp til lakkvalg pÃ¥ mr2 mk2

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #312258  av hmsilset
 
Jeg kommer til å gruble meg ihjel om jeg ikke finner ut hvilken lakk som skal brukes når bilen hel lakkeres om 2-4 mnd. Derfor spør jeg dere her i tilfelle noen vet noe som garantert blir bra :D

Skal skifte ut en del ting, så om du jeg kjøpte motorlokket av her for lenge siden kan hente det neste gang du er hjemme kunne det spart
meg for noen tusen :D

Jeg vil ha en fin rødfarge som er lett å få til uten fargeforskjeller når jeg vil ha ny styling eller om jeg bulker bilen.
Den må være sterk og ikke miljølakk som blir stygg etter ett år...Er ferrari lakk dyrt?

Legger ut noen bilder.Bilen skal ha border sideskjørt og bakfanger(2 deler som monteres på), og greddy frontleppe for å få bilen jevnt lav rundt hele.
Vedlegg
Greddy front leppe
Greddy front leppe
17010061_mr2_front_large.jpg (5.78 kiB) Vist 6050 ganger
Vingen min beholder jeg.Synes den er nydelig, og nesten ingen andre i norge har den:)
Vingen min beholder jeg.Synes den er nydelig, og nesten ingen andre i norge har den:)
020.JPG (188.38 kiB) Vist 6052 ganger
Border sideskjørt
Border sideskjørt
TMR-F-BO.jpg (51.67 kiB) Vist 6052 ganger
 #312440  av Supramk3turbo
 
Er det snakk om hel lakkering, eller bare utvendig. Er det bare utvendig så skal du vell beholde rød eller?? Du er bare ute etter en annen rød farge??
 #312441  av hmsilset
 
Supramk3turbo skrev:Er det snakk om hel lakkering, eller bare utvendig. Er det bare utvendig så skal du vell beholde rød eller?? Du er bare ute etter en annen rød farge??
Utvendig og innvendig ja. Stemmer.Er ute etter en annen rødfarge som oser kvalitet og stil :P
 #312445  av Supramk3turbo
 
Hmm, ferarri rød hadde jo vært fett da. Rosso Corsa heter vell rød fargen, med noe forskjellige koder.

Tror om du skal kjøpe orginal ferarri lakk blir det nok DYRT. Men går vell ann å lage en tilsvarende farge...
Vedlegg
Ferrari_ad_603_9199_0.jpg
Ferrari_ad_603_9199_0.jpg (100.41 kiB) Vist 5984 ganger
 #312446  av hmsilset
 
takk,da vet jeg ihvertfall navnet:) Å blande til farge vil jeg ikke at noen skal gjøre da jeg ikke aner hva de kan på det lokale lakkverkstedet.Om det koster f.eks 5000kr literen så vurderer jeg alikevel.Vil ha ett bra resultat som varer.
 #312447  av Mr_Storbrua
 
Er ikke farlig få noen til å blande lakk til deg. men de trenger en kode. Vet ikke om her er noen ferrari importør her i landet, men om der er det så ville jeg ringt de å spurt etter en kode. Kan godt være at det bare er å søke på navnet. Ferrari lakk er ikke noe spesiell lakk i forhold til andre bilmerker(så vidt jeg vet). Regner med det bare er vanlig baselakk med klarlakk på.. Kan jo lakke den vanlig rød, med endel rød perlemor i.. det kan bli kult. Selv skal jeg lakke mr2'til broren min snart.. Men vil ikke si åssen jeg skal gjøre det, da jeg ikke vil at så mange skal ha det samme..
 #312456  av hmsilset
 
Mr_Storbrua skrev:Er ikke farlig få noen til å blande lakk til deg. men de trenger en kode. Vet ikke om her er noen ferrari importør her i landet, men om der er det så ville jeg ringt de å spurt etter en kode. Kan godt være at det bare er å søke på navnet. Ferrari lakk er ikke noe spesiell lakk i forhold til andre bilmerker(så vidt jeg vet). Regner med det bare er vanlig baselakk med klarlakk på.. Kan jo lakke den vanlig rød, med endel rød perlemor i.. det kan bli kult. Selv skal jeg lakke mr2'til broren min snart.. Men vil ikke si åssen jeg skal gjøre det, da jeg ikke vil at så mange skal ha det samme..
Blir vel til at jeg får blanda til noe, men har tid å finne enda.Lurt å begynne nå så det ikke blir travelt :P
MÃ¥ da finnes en side som har all info om farger og koder..Leter videre i helga 8)
 #312460  av Supramk3turbo
 
Etter litt googling fant jeg ut at den vanligste ferarri rød fargen har kode: Rosso Corsa 322 D.S :D
 #312462  av hmsilset
 
Supramk3turbo skrev:Etter litt googling fant jeg ut at den vanligste ferarri rød fargen har kode: Rosso Corsa 322 D.S :D
Du er en kløpper til å google da :P Tusen hjertelig takk! Da går jeg for den om den må blandes eller kjøpes original.
 #312466  av Mr_Storbrua
 
Om jeg hsuker det så kan jeg sjekke på jobb om jeg finner den.. Regner med den bare er å blande som alle andre farger.. Men har faktisk aldri(tro det eller ei) lakka en ferrari:) hehe

Greit å finne ut av sånne ting på forhånd ja, men om du vet hvilke verksted eller lakkerer du vil bruke, så kan det jo være greit å konferere litt med de/han..
 #312468  av hmsilset
 
Mr_Storbrua skrev:Om jeg hsuker det så kan jeg sjekke på jobb om jeg finner den.. Regner med den bare er å blande som alle andre farger.. Men har faktisk aldri(tro det eller ei) lakka en ferrari:) hehe

Greit å finne ut av sånne ting på forhånd ja, men om du vet hvilke verksted eller lakkerer du vil bruke, så kan det jo være greit å konferere litt med de/han..
Det er fordi ferrarier ofte er lakket så de holder i hundre år :) Skal ta meg en prat med daglig leder på lakkverkstedet her.Har kun en plass som lakker her.Ganske greit.De er flinke, men gjør feil som alle andre.
Ja,om du finner ut blanding eller annet så er det helmaks :D
 #312543  av Mr_Storbrua
 
Tror du jammen ikke jeg huska det:)

Fargen er bare helt vanlig 2sjikt lakk. Er 3 mixefarger i den..
 #312545  av hmsilset
 
Mr_Storbrua skrev:Tror du jammen ikke jeg huska det:)

Fargen er bare helt vanlig 2sjikt lakk. Er 3 mixefarger i den..
:D Aner ikke hv 2sjikt er,hehe. Fortell meg oppskriften da så jeg kan gi den til lakkverkstedet :D
 #312547  av Mr_Storbrua
 
2sjikt betyr at der er ett sjikt med baselakk, og ett sjikt med kalrlakk.. Men man kan ha flere lag med hvert sjikt.. Det vanlige er 1,5-2 strøk med baselakk. Og 2 strøk med klarlakk..

Er helt sikker på at de finner oppskriften selv. Om ikke de lakker med toyota lakk, eller standox så kan de ikke bruke oppskriften min..