TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp til lakkvalg pÃ¥ mr2 mk2

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #312550  av hmsilset
 
Mr_Storbrua skrev:2sjikt betyr at der er ett sjikt med baselakk, og ett sjikt med kalrlakk.. Men man kan ha flere lag med hvert sjikt.. Det vanlige er 1,5-2 strøk med baselakk. Og 2 strøk med klarlakk..

Er helt sikker på at de finner oppskriften selv. Om ikke de lakker med toyota lakk, eller standox så kan de ikke bruke oppskriften min..
De har det meste der, så tipper det lar seg ordne :P Nå har jeg jo nok info.Tusen takk for alle svar! Gleder meg til å ha en bil som ikke må gnikkes på så ofte for at farga skal holde seg :P
 #313963  av HasseMr2
 
Standox har en lakk som heter Red rocket. Finner den på standox.no eller no sånt.
Den er sinnsyk. Lakka den på en gammel amrikaner for ikke så lenge siden. Sinnsykt...
 #313964  av Mr_Storbrua
 
HasseMr2 skrev:Standox har en lakk som heter Red rocket. Finner den på standox.no eller no sånt.
Den er sinnsyk. Lakka den på en gammel amrikaner for ikke så lenge siden. Sinnsykt...
Bilmerke fant du den på? Å hva er det som er spesielt med den?
 #316672  av 9lslexus
 
red rocket er vell en 3 sjikt lakk? som koster en del 1000 literen?har sett den før å kan med sikkerhet bekrefte at folk kommer til å snu seg etter bilen din,sinnsykt fin farge;) metalic da.ikke tettfarge som du har ifra før.

http://standox.no/portal/no?page=2.3_Special_Colours her kan du se den live;)
 #316674  av Mr_Storbrua
 
Tviler på at den er så veldig dyr selv om det er 3 sjikt. Men uansett så går der sikkert ikke mer enn 1 liter på en hellakkering..
 #316678  av 9lslexus
 
jeg vet ikke.men en kolega lakkerte sin celica t20 i liquid silver fra standox.han betalte noe sånt som 1000kr pr,liter.
annyways.lykketil med lakkvalg.blank rød bil er peent:)
 #316688  av Mr_Storbrua
 
Ja, men det kan jo stemme. Men på en 3 sjikt lakk så går der ikke mer enn en liter på siste strøket med base, og det er den som koster. Første sjiktet er bare en vanlig basefarge, så har du effekten i 2. sjiktet, klarlakk er tredje sjiktet :)