Side 1 av 1
hvilken dump??
Legg innLagt inn:18 feb 2009 17:07
av bjornalf
har jo ca 550-650 rwhp lurer på om jeg skal kjøpe en race hks dump eller holder den vanlige hks sqv dumpen?
Re: hvilken dump??
Legg innLagt inn:18 feb 2009 18:15
av Supramk3turbo
Sqv'n er god som gull den. Den blir jo bare tettere å tettere jo høyere trykk du kjører. Mener toyparts kjørte med ssqv med 680 hester, så skal nok funke det.
Re: hvilken dump??
Legg innLagt inn:18 feb 2009 23:54
av bjornalf
mkey..

noen som har en ssqv liggende? min er så gammel å slitt

Re: hvilken dump??
Legg innLagt inn:19 feb 2009 01:41
av TTM
Jeg leste en plass at ssqv'en klarer ca.500-550hk, og at man trenger to for å takle mere hk. HKS race ssqv takler ca.800hk.
Ikke kjøp ssqv replica. Kjenner en som haddde replica, og den gikk i stykker slik at det løsnet deler fra den som havnet i IC røret.
Re: hvilken dump??
Legg innLagt inn:19 feb 2009 02:00
av Supramk3turbo
Trodde sqv bare var en gammel type av ssqv'n jeg. Race... ikke race. Prinsippet er vell det samme, er vell bare snakk om at ssqv dumper fortere en sqv'n. Som trengs da man begynner å kjøre høyere trykk. Kan sikkert fint klare seg med en ssqv på 800 hester også, "problemet" er vell bare at man klarer ikke å evakuere trykket fort nok, så derfor er det bedre for turbo med tanke på retur luft å kjøre med to.
Hva er ssqv replica...kopi??
Re: hvilken dump??
Legg innLagt inn:19 feb 2009 10:52
av tore 95 tt euro spec
[quote="bjornalf"]har jo ca 550-650 rwhp lurer på om jeg skal kjøpe en race hks dump eller holder den vanlige hks sqv dumpen?[/quote
Hei Kjøp deg en Tial dump ventil..det er den mest kvalitets messige dumpen jeg har sett..Har den selv på supra'n og den funker veldig bra....
http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N
Re: hvilken dump??
Legg innLagt inn:20 feb 2009 18:17
av TTM
Supramk3turbo skrev:Trodde sqv bare var en gammel type av ssqv'n jeg. Race... ikke race. Prinsippet er vell det samme, er vell bare snakk om at ssqv dumper fortere en sqv'n. Som trengs da man begynner å kjøre høyere trykk. Kan sikkert fint klare seg med en ssqv på 800 hester også, "problemet" er vell bare at man klarer ikke å evakuere trykket fort nok, så derfor er det bedre for turbo med tanke på retur luft å kjøre med to.
Hva er ssqv replica...kopi??
Jeg var ikke klar over at det fantes en sqv.

Forskjellen på den vanlige ssqv'en (
http://www.sumopower.com/product.php/41 ... eplacement) og race bov (
http://www.envyperformance.com/index.cf ... ct_ID=1108) er at race har hardere fjær og evakuerer mer trykk, altså takkler den mere effekt.
Ellers funker begge likt.
Replica=kopi, ja.
