Feilkode 35 på CS? Problem løst!
Legg innLagt inn:19 feb 2009 22:27
Noen som har hatt feilkode 35 før? Alle svar mottas med stor takk:)
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
mr2storbrua skrev:TURBOCHARGER PRESSURE SENSOR SIGNALNei har ikke fuel-cut defenser..Bilen har stått på Toyota Lier ganske lenge nå, for de har demontert mye av motoren, så kansje de har kobla noe feil når de skulle montere turboen igjen..Selv om de sier at de har montert alt riktig
--TURBOCHARGER PRESSURE SENSOR
--ECU
Hmm.... En slange som er falt av eller en ledning med dårlig kontakt? Har du fuel-cut defenser som er gåen kanskje? Vet ikke hvordan 2.gen 3s-gte måler turbotrykk til ecu-en.
MOTORSPORTHUSET skrev:hei tenkte jeg kunne gi deg non tips.CS har fc på 1.2
cs har luftmengdemåler som den kjører med.
pressure sensoren/eller mapen den har bak insuget på torpedoen bruker den KUN til fuelcut.
lader den mer en ca 0.8 så cutter den. så er det av og på med tenningen igjen og det er vekk.
altså ingen lamper skal lyse lengre.
vis du tar av slangen mister du boost måleren inni men du kan ikke få fuelcut lengre.
bilen skal oppføre seg helt normalt alikevel.
så du kan jo prøve og se hva som skjer.
mvh roger
Amund skrev:MOTORSPORTHUSET skrev:hei tenkte jeg kunne gi deg non tips.CS har fc på 1.2
cs har luftmengdemåler som den kjører med.
pressure sensoren/eller mapen den har bak insuget på torpedoen bruker den KUN til fuelcut.
lader den mer en ca 0.8 så cutter den. så er det av og på med tenningen igjen og det er vekk.
altså ingen lamper skal lyse lengre.
vis du tar av slangen mister du boost måleren inni men du kan ikke få fuelcut lengre.
bilen skal oppføre seg helt normalt alikevel.
så du kan jo prøve og se hva som skjer.
mvh rogerog gt4 har på ca 0.9.
Insanity skrev:Hva baserer du den infoen på. Ikke det som står i denne tråden ihvertfall... Det bør ikke være så mye tvil om hva som er er årsaken etter hva TS har forklart...
stemmer det.... men tror ikke denne bilen lider av fuelcut.... da henger du i sælan og det blir tannmerker i kringla...
høres mer ut som tennings feil eller luftlekk. og vil på ingen måte anbefale noen uten peil å plukke av boost sensoren... da raser den motoren (toppakning)..... etter som jeg fårstår så er et ikke helt riktig montert dump, blødekran osv på den...
Larsen skrev:litt inside her og litt inside derInsanity skrev:Hva baserer du den infoen på. Ikke det som står i denne tråden ihvertfall... Det bør ikke være så mye tvil om hva som er er årsaken etter hva TS har forklart...
stemmer det.... men tror ikke denne bilen lider av fuelcut.... da henger du i sælan og det blir tannmerker i kringla...
høres mer ut som tennings feil eller luftlekk. og vil på ingen måte anbefale noen uten peil å plukke av boost sensoren... da raser den motoren (toppakning)..... etter som jeg fårstår så er et ikke helt riktig montert dump, blødekran osv på den...
MOTORSPORTHUSET skrev:hm jeg har hatt 6 celicaer 5cs og en gt4. alle har kuttet på rundt 0.9 aldri så høyt som 1.2min hadde brå butt på 1,1 - 1,2 og det er nr 2295. men etter at jeg satte på en justerbar fcd så var problemet borte
og jeg har chippet flere av disse.??
du har ikke en av di siste fra 4500-til 5000 som har justerbart trykk orginalt ådmund?
di har kansje en høyere fuelcut.
Insanity skrev:Jeg har kjørt litt på ca 1 bar før, å merka ikke noe til fuelcut;) nok om det, noen som har peiling på hva feilkode 35 kan være? hvilken ledninger som det kan være feil på og lignende..alle svar mottas med stor TAKKMOTORSPORTHUSET skrev:hm jeg har hatt 6 celicaer 5cs og en gt4. alle har kuttet på rundt 0.9 aldri så høyt som 1.2min hadde brå butt på 1,1 - 1,2 og det er nr 2295. men etter at jeg satte på en justerbar fcd så var problemet borte
og jeg har chippet flere av disse.??
du har ikke en av di siste fra 4500-til 5000 som har justerbart trykk orginalt ådmund?
di har kansje en høyere fuelcut.