Stian`s GT4 CS..
Legg innLagt inn:21 feb 2009 13:59
Jeg har hatt bilen siden okt/nov 2008, men har ikke brukt den så mye siden reg reima røyk rett før jul. Sendte da bilen ned til Toyota Lier for å la dem bytte reg reima. En uke gikk, å jeg fant fort ut at gutta på verkstedet der ikke hadde peiling på hva dem dreiv med! De fikk ikke start på bilen, å skyldte på at toppen hadde tatt kvelden
Så toppen ble demontert hos Toyota, men siden de ga et prisoverslag på jobben som var så inni HÆ***TE dyrt at jeg heller lot en privat eks-toyota mekkaniker gjøre jobben. Han gikk over toppen, men fant ingen feil, kun litt sot på ventila. Var den soten som gjorde at bilen ikke fikk komp, å derfor ikke starta. Toppen ble tatt fra hverandre, polert ventiler og seter og hele motoren ble overhalt nå som den allerede var halveis i deler.
Hadde Toyota Lier vist hva dem dreiv med kunne de bare brukt litt startgass til å fjerne soten å bilen hadde nok starta greit. De tok på seg skylden å skulle montere toppen og resten av motoren på egen regning, noe jeg syntes bare skulle mangle når jeg fikk en sånn ekstra utgift med å gå over toppen som dem sa var ødelagt!
Nå har Toyota Lier brukt 3 uker på å sette på toppen, å få bilen til å gå reint! Bare læregutter som skrur+null erfaring på sånn bil = jævla mye venting for meg:P
Fikk igjen bilen for 2 dager siden, å den går helt fint, bortsett fra når jeg lader mer enn 0,5bar ifølge Toyota Lier..Detta har ikke jeg sjekka ennå, for har ikke hatt tid. Feilkode 35 har kommet mens bilen har vært på verksted, så må prøve å fikse den først.
Ellers har jeg mange andre planer for Csèn..
Litt info om bilen:
* Toyota Celica Gt4 Carlos Sainz nr. 2151 av 5000
* 1993 mod
* 208hk på 0,7bar
* Km 188 000
* Importert fra Sveits i år 2000
Planer/ting som skal gjøres:
* Flytte batteriet baki
* Legge rette rør fra turbo og til luftfilter( montere filteret der batteriet står orginalt)
* Lage varmeskjold rundt filteret
* Bytte ut HKS filteret med noe større, mulig K&N
* Montere boost controller
* Montere ny turbotrykksmåler( et bedre merke enn den billig dritten som sitter der nå)
* Ny eksos fra turbo ( 3" hele veien, men med den endestussen jeg har nå)
* Nye sommerfelger, hvite 6eika Compomotive 17 eller 18"
* OMP ratt og girkule
* OMP brannslokkingapperat ( eller noe billigere)
* Shine opp motorrommet med mere Samco slanger, lakke noen småting og få litt mere rallypreg over motorrommet med masse klistermerker:P
* Klare blinklys + grøftelys ( kjøpte orginale Gti eller Gt4 grøftelys, men de var litt for store
)
* Gjøre noe med understellet til sommer`n, kansje Tein coilovers
* Tectyl behandling nå snart
Det var ihvertfall noe av det som jeg kom på..Blir vel alltids noe ekstra som skal gjøres med tia:D
Det eneste som er gjort med bilen så langt er å montere Hks ssqv replica dump, mekanisk boost controller og bytta ut noen slanger med samco.
+ overhalt motor:D

Hadde Toyota Lier vist hva dem dreiv med kunne de bare brukt litt startgass til å fjerne soten å bilen hadde nok starta greit. De tok på seg skylden å skulle montere toppen og resten av motoren på egen regning, noe jeg syntes bare skulle mangle når jeg fikk en sånn ekstra utgift med å gå over toppen som dem sa var ødelagt!
Nå har Toyota Lier brukt 3 uker på å sette på toppen, å få bilen til å gå reint! Bare læregutter som skrur+null erfaring på sånn bil = jævla mye venting for meg:P
Fikk igjen bilen for 2 dager siden, å den går helt fint, bortsett fra når jeg lader mer enn 0,5bar ifølge Toyota Lier..Detta har ikke jeg sjekka ennå, for har ikke hatt tid. Feilkode 35 har kommet mens bilen har vært på verksted, så må prøve å fikse den først.
Ellers har jeg mange andre planer for Csèn..
Litt info om bilen:
* Toyota Celica Gt4 Carlos Sainz nr. 2151 av 5000
* 1993 mod
* 208hk på 0,7bar
* Km 188 000
* Importert fra Sveits i år 2000
Planer/ting som skal gjøres:
* Flytte batteriet baki
* Legge rette rør fra turbo og til luftfilter( montere filteret der batteriet står orginalt)
* Lage varmeskjold rundt filteret
* Bytte ut HKS filteret med noe større, mulig K&N
* Montere boost controller
* Montere ny turbotrykksmåler( et bedre merke enn den billig dritten som sitter der nå)
* Ny eksos fra turbo ( 3" hele veien, men med den endestussen jeg har nå)
* Nye sommerfelger, hvite 6eika Compomotive 17 eller 18"
* OMP ratt og girkule
* OMP brannslokkingapperat ( eller noe billigere)
* Shine opp motorrommet med mere Samco slanger, lakke noen småting og få litt mere rallypreg over motorrommet med masse klistermerker:P
* Klare blinklys + grøftelys ( kjøpte orginale Gti eller Gt4 grøftelys, men de var litt for store

* Gjøre noe med understellet til sommer`n, kansje Tein coilovers
* Tectyl behandling nå snart
Det var ihvertfall noe av det som jeg kom på..Blir vel alltids noe ekstra som skal gjøres med tia:D
Det eneste som er gjort med bilen så langt er å montere Hks ssqv replica dump, mekanisk boost controller og bytta ut noen slanger med samco.
+ overhalt motor:D