TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Glenn E. Supra MK3

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #416259  av TBS
 
gemiz skrev:
Turboen jeg kjøpte fra Driftmotion er en ombygget CT26 med 57trim. De småturene jeg har kjørt nå, så må jeg si at denne turbeon sammen med 2.5" IC rør og 3" downpipe så går det en del bedre en orginalt.

Kult :)
Har du byttet dyser osv.? Jeg kjørte den samme turboen fra driftmotion, 1,1 bar på det meste, og det gikk sinnsykt mye bedre enn den originale :) det er bra ''bang for the buck''...
 #416283  av gemiz
 
Har ikke byttet dyser eller bensinpumpe, kjører bare 0.5 bar atm. Siden den skal til biltilsynet for godkjenning skal jeg holde den mest mulig original.

Har store planer med motor, etter den er godkjent.
 #416631  av gemiz
 
Rust er funnet og gjort noe med. Dessverre kun bilder før jeg har fikset.
Bilde
Planen er fortsatt å få takk pussing og lakkering i september, så jeg må bare sveise videre. Har 2 uker i ferie i Aug hvor jeg ikke for gjort noe..
Sist redigert av gemiz den 08 feb 2013 11:25, redigert 2 ganger totalt.
 #417782  av gemiz
 
Da har jeg kommet tilbake fra et par uker varmebehandling i sørspania..
Var innom den lokale Prix`en å henta noen nye varer til bilen:
ST-Suspension stabstag (forran og bak)
3" rustfritt eksosanlegg (fra kat og bak)
Orginale fjærer og dempere til Supra

Eibachfjærene er til Nissan`en jeg har.

Bilde
 #418632  av gemiz
 
Fikk prøvemontert eksosen i går (3") , men ble montert uten pakninger eller noe slikt. Skal modifisere litt, slik at det kommer høyere opp midt under bilen.
Downpipen er eldre, men aldri brukt mer enn et par drag i gårdsrommet.

Bilde
Bilde
 #418865  av gemiz
 
Prøvemontert nye baklykter (JDM), så nå blir det å fikse resten av listene før bilen er klar for sparkel, pussing og lakk.

Bilde
 #418917  av Lørnings
 
Ser bra ut dette Glenn!=) Lakkere i samme farge?
 #418925  av gemiz
 
Den blir lakkert svart utpå og Grønn eller Gul under.
 #418952  av Lørnings
 
Blir sikkert bra!=)
 #418994  av gemiz
 
Da fikf jeg endelig svar fra Toyota Norge ang. ombygging og søknad er sendt til Vegvesenet.
Nå gjenstår det å få kontakt med lokalt Toyota Verksted som har mulighet for å dokumentere bremsene mine, fjærer, med dempere.


Hei
Følgende er det vi kan gi informasjon/godkjenning på

Toyota Supra modell MA70L-BJPVFW, understellnummer JT1LBMA7000050488
Kan ombygges som følger:

Toyota 7M-GTE motor, 2954 cm3, 175 kW. (Denne motoren er turboladet).
Original Toyota Supra 5 trinns manuell girkasse.

Forutsetninger:
At bilen ombygges til å være identisk med Toyota Supra turbo modell MA70L-BJMVZC, når det gjelder bremser, hjuloppheng og fjæring.




At bilen er bygd om etter ovenenvte informasjon må du få bekreftet av et godkjent verksted.
"Arbeidsinstruks" for hvordan ombygging gjøres har ikke vi da dette aldri har vært gjort hos oss. Her må du lete frem spesifikasjoner selv.
 #425198  av gemiz
 
Ser det er en stund siden jeg har oppdatert... SÃ¥ her er vertfall vinterens status:

Når jeg drev å sveiste lister, fant jeg stort rust hull i ventre hjulebue bak (under et bra lag med tectyl).
Dette tok mye tid for å få fikset det, men det gikk nå til slutt. Har desverre ikke noe bilder herfra.

Når hullet var tettet var det i gang med å sveise videre på "listene", rettere sagt sveie igjen liste kanalene.
Slik ble det etter litt grunning:
Bilde
Her er første laget med fiberarmert sparker på:
Bilde
Slik ble det etter et par lag med finsparkel og "noen" timer pussing.
Bilde
Har nå toppet det med slipegrunning:
Bilde

Her er status på skjermene forran:
Bilde

Status på skjermene bak og baken generelt:
Bilde

Har også fått tak i orginale dempere og fjører i god stand, disse skal på før jeg skal på visning ang, ombygging hos Vegvesenet.
Bilde


Nå er det 2ukers ferie i Spania, så er det på ann igjen.
Regner me å få lakkert i løp av Mars mnd (så lenge det er blitt varmere til den tid).
 #425199  av ArildM
 
Blir bra dette :)
 #429590  av gemiz
 
Det er fortsatt fremgang og den varme sommerluften gjør det mulig å starte med lakkering :)


Et lite bilde av slipegrunning som blir lagt på bilen:
Bilde

Samt en gladmelding fra våre alles gode venner Statens Vegvesen, de har gitt meg "godkjenning" til ombygging. Så nå gjenstår bare visning av bil (hos toyota Hegre og SV).
Bilde
 #429591  av ArildM
 
Nice :)