TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Glenn E. Supra MK3

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #329343  av gemiz
 
Lengesiden jeg har jort noe her.

Det som er bestillt og ventes over de neste ukene er:

Ny IC med røyr.
4" rustfritt eksos fra dp
3" dp med åpen wastegate

Coilovers er ikke bestillt enda. Venter 1-2 dager til jeg har bestemt meg vilke jeg skal ha

Tein Coilovers eller D2 Coilovers.
Sist redigert av gemiz den 09 jun 2009 11:25, redigert 1 gang totalt.
 #329355  av Lørnings
 
4"?? Håper du la inn hørselvern i bestillinga! :P Jeg hadde 3 tom hele veien, og jeg syns min rumla fælt på motorveien :P Men lyden blir RÅ da, så blir sikkert bra! :D
 #329359  av gemiz
 
eg fatte ka du meine.
Men det er med 4" Test pipe, så jeg kan jo svippe inn en liten lyddemper der vist jeg må.

Men dette blir ikke noe bil jeg skal kjøre til jobb med, så det får heller være mye lyd de gangen jeg tar den ut.
 #329495  av gemiz
 
Da var Intercooleren ankommet min "postkasse" så ble det bestillt olje relocation kit.
Valget falt også på D2 coilovers, så det ble bestillt i dag.

Er også i kontakt med en på supramania.com and foringer til "subframe". Får se hvordan det går med de.

Skal få tatt noen bilder av IC når jeg kommer hjem.
Har også fått bestill ny trim (ikke rundt hele bilen, har en som leter etter nye i japan)
Og bestillt JDM baklykter + sort plastik som skal på lyktene.


En liten update med hva som er bestillt:


Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #330178  av gemiz
 
Jeg begynnte og skru på bilen i går, og skulle bytte IC.
Men det er også en liten kjøler på høyreside av IC som det går noen små rør til.

Hva kjøler denne?

Bilde
 #330239  av Lørnings
 
Trikset pleier å være å følge slangene :wink: jeg mener å huske det er oljekjøleren somsitter der :wink:
 #330241  av tojo
 
Er nok oljekjøleren ja! Må si du har kjøpt inn mye snop :P Dette blir bra.
 #330380  av gemiz
 
Fikk en ny pakke i går:
JDM baklykter og noen lister rundt bilen (men jeg mangler fortsatt fra dørene og fremmover.) Vist noen skulle ha noen lister så si ifra.
Men planen er å få motor kraft, også tenker jeg på utsiden av bilen. Planen til nå er Matt Svart med oransje kjørelys på siden (US)

Har nå fått laget fester for IC og skrudd den på plass.
Har kun 2 fester nå, 1 på hver side. Men skal lage 3 til. Skal ha 2 under og 1 over i tilleg.
Har også begynnt med de nye IC rørene.

Her er noen bilder fra gårsdagens innsats:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #332226  av gemiz
 
Har vert litt stille her men jeg har gjort litt.

Har fått laget de siste rørene fra IC og skrudd på den nye downpipen.
Skal få tatt litt bilder i dag når jeg er ute i garasjen.

Har noen problemer med at turboen ikke klarer og lade.
Og nesten alle delener er annkommet. Mangler kun foringene bak til "sub frame`en"
Liker D2 Coiloversettet og har lyst å teste det, men skal ikke montere før jeg har fått foringene slik at alt kan monteres på likt.

.Glenn
 #416217  av gemiz
 
Jeg og bilen er tilbake fra de døde.. Den gamle turboen vår gåen og ny ble bestilt fra driftmotion. Montert turbo, intercooler med nye rør (2.5") og 3" downpipe.
Bilen går nå og turbo lader.

Jobber me å få godkjent bil med turbo og ta en del kaosseri arbeid. Bilder kommer
 #416218  av gemiz
 
Jeg og bilen er tilbake fra de døde.. Den gamle turboen vår gåen og ny ble bestilt fra driftmotion. Montert turbo, intercooler med nye rør (2.5") og 3" downpipe.
Bilen går nå og turbo lader.

Jobber me å få godkjent bil med turbo og ta en del kaosseri arbeid. Bilder kommer
 #416223  av ArildM
 
Bare 3 år siden sist nå 8) Lykke til med godkjenning :)
 #416232  av gemiz
 
ArildM skrev:Bare 3 år siden sist nå 8) Lykke til med godkjenning :)
Ting Tar Tid :) Men jeg har faktisk gjort litt småting i 2011, men hadde glemt ut forumet og tråden.
Jeg trenger en del deler til bilen, derfor fant jeg forumet "på nytt" og tråden.

Men nå er jeg i gang, og satser på å få lakkert bilen svart i løp av sommeren, samt sangblåse alt av understell-deler slik at de kan gå en fin farge :)
Det blir ikke lister på bilen, pga at jeg vil prøve en Cleanlook (kjedelig,muligens). De som sto på bilen var rustet ihjel og det er vanskelig og dyrt å få tak i nye.

Turboen jeg kjøpte fra Driftmotion er en ombygget CT26 med 57trim. De småturene jeg har kjørt nå, så må jeg si at denne turbeon sammen med 2.5" IC rør og 3" downpipe så går det en del bedre en orginalt.

Bilder, fra i går:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av gemiz den 20 sep 2012 12:15, redigert 1 gang totalt.
 #416254  av gemiz
 
Da var det montert ny resirkulerende dumpventil.
Kjøpte "T" aluminium stykke hos Biltema... Er orginal Bosch dump.
Bilde
Sist redigert av gemiz den 20 sep 2012 12:17, redigert 2 ganger totalt.