Side 1 av 1

na-t Hvilken pakkeløsning burde man gå for? howto?

Legg innLagt inn:09 mar 2009 17:47
av avaasdf
Nå som jeg mest sansynlig har blitt fotgjenger, tror jeg det ville vært lurt og startet på et projekt som gjør bilen ukjørbar for en stund :p

Har titta litt på pakkeløsninger/lest litt osv. Men står så mye forskjellig over alt, noen som veit om en god how to?
Hva syntes dere om denne pakken:
http://www.suprastore.com/tosutucokit1.html <---- 14.000 kr med frakt!

Hvor mye jobb er det/ akuratt hva skal gjøres? klarer jeg det selv uten noen erfaring?
er det noen på forumet som kunne gjort det for en overkommelig pris?
Og sist men ikke minst, er NA-T en grei løsning kontra motorbytte? (kostnader/vedlikehold/effekt)

Skal også nevnes at jeg er ute etter ca 300-370 hk i bil som brukes daglig..

Re: na-t Hvilken pakkeløsning burde man gå for? howto?

Legg innLagt inn:09 mar 2009 20:47
av TTM
Så ikke så ille ut det der da. Funker sikkert bra.
Her er en del andre kit, http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N
Har du tenkt å kjøre med lavt trykk og original kompressjon, eller senke kompressjon og kjøre mer trykk?

Det er værtfall to her på forumet som har bygget om til turbo, så dem har sikkert noen tips og triks, men om du leser på supraforums finner du garantert svar på ALT du lurer på. :wink:

NA-T vs. Motorbytte kommer nok litt ann på hvor mye du vil konvertere. Bare sette på turbo, eller i tillegg senke komp, dyser og resten av bensinsystemet.

De hk'ene dem oppgir i USA kan du nok ta med en klype salt. Tror det er få som oppnår de tallene dem låver. :P

Re: na-t Hvilken pakkeløsning burde man gå for? howto?

Legg innLagt inn:09 mar 2009 22:04
av avaasdf
hvor mye jobb er det og endre kompresjon? når de oppgir at et kit vil gi 330hk, er det da med senket kompresjon? hva mister jeg eventuelt av lovet effekt hvis jeg ikke senker kompresjon? 20 eller 50% liksom?

Hvem andre her har gjort det? :) og hvilke kit vil dere annbefale?

Re: na-t Hvilken pakkeløsning burde man gå for? howto?

Legg innLagt inn:09 mar 2009 22:50
av TTM
supraN/A her på forumet har en NA-T, og den funker som bare f***!
Det vanligste er å bytte til tykkere toppakning for å senke komp.

330hk er uten tykkere toppakning. Jeg hadde en NA-T, med t-78 turbo (rimelig stor). Den benket 349,5 hk på hjula. Dette på 0,8 bar trykk. Over det fikk jeg tenningsbank. Jeg hadde en 2mm pakning, men den dem vanligvis bruker, er 2,5mm eller 3mm.

Det er ikke noe problem å skru selv. Supra er som regel veldig lett å skru på. Og om du tenger hjelp, er det alltid noen her som kan hjelpe til.

Når det gjelder hvilket kit du bør velge, må du nesten finne ut hva du er ute etter og hvor mye penger du vil bruke. Prisene varierer jo fra $1500 til $8500

Re: na-t Hvilken pakkeløsning burde man gå for? howto?

Legg innLagt inn:09 mar 2009 23:21
av Stiansen
Litt OT: Mange er ikke fornøyd med Suprastore.com. Gå heller for MVP :)

Re: na-t Hvilken pakkeløsning burde man gå for? howto?

Legg innLagt inn:10 mar 2009 11:55
av SupraN/A
NA-T funker bra det hihi :D

Re: na-t Hvilken pakkeløsning burde man gå for? howto?

Legg innLagt inn:10 mar 2009 16:41
av TTM
SupraN/A skrev:NA-T funker bra det hihi :D
Det så værtfall ut til at det funket bra på acr ja. :wink:
Det ligger vell diverse bilder og videoer her på forumet?

Re: na-t Hvilken pakkeløsning burde man gå for? howto?

Legg innLagt inn:11 mar 2009 23:27
av KentSupra
Hei du jeg driver å bygger om min ifra n/a automat til tt automat, det har jeg brukt masse tid å penger på å ennå er jeg ikke ferdig jeg tror jeg ville i dag ha gått for et NA-T kitt eller et supra front-clip som ligger på e-bay for 7 500$$ 8) 8)

Re: na-t Hvilken pakkeløsning burde man gå for? howto?

Legg innLagt inn:12 mar 2009 07:35
av Christian
Det absolutt greieste er nok å kjøpe en org 2jz-gte. Jeg hadde gjort det i alle fall.

Re: na-t Hvilken pakkeløsning burde man gå for? howto?

Legg innLagt inn:12 mar 2009 08:46
av Rayho
Christian skrev:Det absolutt greieste er nok å kjøpe en org 2jz-gte. Jeg hadde gjort det i alle fall.
Helt enig. Da kan du kjøre med bpu på twinturboene og det funker for FY!! Da har du 190-195 på enden av langstrekka på Rudskogen:-) Har komplett bil med euro bremser og div oppgraderinger til en billig penge. Motor og drivverk er i super stand. Går som en klokke, frisk og fin:-) Da kan du sette din motor i min og selge som en NA. Motorbytte er enkelt, og det blir billig og bra.

Re: na-t Hvilken pakkeløsning burde man gå for? howto?

Legg innLagt inn:12 mar 2009 08:56
av avaasdf
jau. men er midt i et huskjøp nå, og enda en upraktisk bil er ikke akuratt det jeg trenger :P som dere ser i bildet har jeg en organge fiskebåt til salgs også... :p

bilen står på verksted og skal ta av toppen i dag, men jeg trenger en "howto make your NA go psssss for dummies" noen som veit om en god en?

Re: na-t Hvilken pakkeløsning burde man gå for? howto?

Legg innLagt inn:12 mar 2009 10:36
av Rayho
avaasdf skrev:jau. men er midt i et huskjøp nå, og enda en upraktisk bil er ikke akuratt det jeg trenger :P som dere ser i bildet har jeg en organge fiskebåt til salgs også... :p

bilen står på verksted og skal ta av toppen i dag, men jeg trenger en "howto make your NA go psssss for dummies" noen som veit om en god en?
Du selger jo lett unna en bra NA til 50.000kr, blir jo bare midlertidig du har begge da. Og med en god pris på min TT så er du i mål. Bare et forslag. Du trenger jo masse annet enn det som følger med i kittet også. Kan forøvrig også legge ved singelturbo grenrør med T4 flens om interesse.