Lexie skrev:17" felg er standard på IS200 Sport. Vanlig IS200 har 16" orginalt.
Selv har jeg 225/45 R18 og de subber i forskjermen når jeg svinger, men det er ganske lett å fikse på.
Skal fikse dette selv nærmere sommern. Tenkte å prøve å varme skjermen med en varmepistol og bøye en del av skjermen litt.
Av en eller annen merkelig grunn så bøyer en del av forskjermen seg mot hjulet. Ganske fjernt men men.
Hvis det ikke går å bøye den må man bare kutte det vekk, men det ser helt jalla ut med et lite "vindu" i forskjermen. Hvis man ikke fester på en ny plastbit da.
Men kan hende at du slipper dette hvis du går for litt mindre gummi da. 225/35 R18 f.eks?
Det med felger og dekk til doningen er ikke et enkelt valg, hehe

. Holdt lenge på med dette i fjord vår. Ligger foresten en tråd her på forumet som ble ganske lang
(
viewtopic.php?t=27635).
Jeg var selv nødt til å gå for 35-profil for å unngå subbing i fremskjermen, 45 profil på 18" vil kanskje bli et lite problem med vanlig TTE-senk og standard dempere, selv om du valser inn kanten på forskjermen. Har selv innvalset kant.
Var ute etter størelsen
235X35X18, men den ble så himmla dyr..pungteringsfri Dunlop..
Den merkelige utover-bulken i plastinnerskjermen varmet jeg opp med en varmluftpistol og formet den innover istedetfor -det hjalp godt på. Bulken tok i på vinterhjulene hvor jeg kjører med 17" orginal, men med 45" 205 X 45.
Det med innpress er veldig viktig. Hvis du går for innpress på ET40 er det i utgangspunktet
ikke lovlig på Lex'n din. Innpress på ET45 vil være lovlig og et ganske vanlig alternativ på felger.
Relgenen for innpress er slik: Du kan leke med innpresset med en margin på 7,5 i forhold til standard felg (ET50). Dvs at du kan gå ned/eller opp 7,5 på de orginal som er ET50. Eks.: ET 50 - ET 7,5 = ET 42,5
Unntak fra regelen er: Dersom du kjøper felger som f.eks. er ET40 eller ET35 - og får Tüv-papirer fra leverandør på at de er godkjent til
din Lexus IS200, vil du også få fegene/innpresset godkjent av biltilsynet.
Så er det viktig å huske på at du får felgen til å gå "klar" av bremsekalipperne...noen som har gått på den smellen.
Kjenner til en kar her i Bodø som ble stoppet av biltilsynet i fjord vår med flunke nye felger, Biltilsynet er litt opptatt av slikt..merkelig..

Han måtte plukke av alle fire hjula til neste dag. Han hadde kun litt feil innpress, kunne ikke se det en gang. Jævlig kjipt..
Her er foresten en dekk/felgkalkulator man kan teste ut rulleomkretsen på
http://www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp
Håper det var litt til hjelp ?
