Side 1 av 1
Montere mekanisk boost controller
Legg innLagt inn:14 mar 2009 12:30
av 200sx RB power
Som topic, nokon som har ein enkel og grei forklaring på dette. Gjerne med "live" bilder??? Er til ein mk4.
Re: Montere mekanisk boost controller
Legg innLagt inn:14 mar 2009 13:45
av tojo
Re: Montere mekanisk boost controller
Legg innLagt inn:15 mar 2009 11:36
av 200sx RB power
Takker

Da har eg fått meir trykk!!!
Re: Montere mekanisk boost controller
Legg innLagt inn:11 mar 2011 13:23
av avaasdf
mulig jeg har litt tungt for det, men sliter med detta selv nå.
Må jeg ha sånn fuelcut boks de har der? Har hørt jeg trenger en bensintrykksregulator, er det det samme?
Jeg har en boostkontoller liggende, så mengler vel bare noe for å styre bensinen da?
Noen som vil ta på seg denna jobben i fredrikstad eller?

Re: Montere mekanisk boost controller
Legg innLagt inn:11 mar 2011 21:55
av Radial
Nå er jeg ikke helt sikker på MK4 sitt sekvensielle turbosystem, men en bleed-ventil lager perverst mye turbolagg på ett "vanlig" turbosystem

De elektroniske funker mye bedre, da de har stengte wastegater helt til trykket er oppnådd, og da åpner den for fullt.
Men bra du fikk fart på sakene!

Re: Montere mekanisk boost controller
Legg innLagt inn:12 mar 2011 12:16
av bjornalf
bleed funker som elektronisk på supra, ikke noe mer lagg... bensintrykksregulator og boost cutter er ikke det samme. boost cutter er en boks som fjerner den original boost cutten som kommer på 1 bars trykk.. altså fuel cutten!
Re: Montere mekanisk boost controller
Legg innLagt inn:13 mar 2011 15:05
av avaasdf
hvor burde jeg kjøpe boostcut defender da? helst et sted med bare noen dagers ventetid..

Re: Montere mekanisk boost controller
Legg innLagt inn:13 mar 2011 18:13
av bjornalf
boost cut må du ha... funker ikke uten.. har en hks fcd til salgs.. 500,- kan sende den tirsdag... har ikke brukt denne selv men er brukt.
Re: Montere mekanisk boost controller
Legg innLagt inn:13 mar 2011 20:13
av TTM
Ja, fcd må du ha om du skal lade over 1 bar. Disse er utrolig lett å montere. 4 ledninger; +, jord, så klipper du en ledning til ecu'n å kobler boksen i mellom disse. Men husk å ikke still opp trykket for mye. Værtfall om du har en jdm 2jz.