TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Flakes tips ved lakkering

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #318555  av Espen-S
 
Skal lakkere bilen min i løpet av sommer i Lexsus hvit. Men bare fargen blir litt kjedlig og siden jeg først skal lakkere den kan jeg jo slenge i noe effekter :)
Lurer på hvilke flakes som blir bra på bilen min? Tenke på marine blå flakes. Det så ut til å bli ganske så greit.
Noen ideer om detta kansje kommer til å se skittent ut?

Så tenke jeg å lage en tileggseffekt som lyser i mørket (Selvlysende).
Hvordan skal sette lakkes på?
 #318562  av Mr_Storbrua
 
Hei, skal du lakke ilen din selv? Tror nok at på en hvit bil vil det se skittent ut med flakes. Men visst du blander inn litt forskjellige perlemor farger i baselakken kan det bli sinnsykt stilig, perlemor er delvis transparang, så den forandres seg i forhold til lyset. Gir en slags "cameleon" effekt, bare ikke så voldsomt.. Har prøvd det på ett bar biler, å syns det funker. Man får kjøpt "glow in the dark" lakk som man blander i klarlakken, om jeg har forstått det riktig. Har aldri vært borti den, så vet ikke åssen det blir, kunne jo blitt kult å lakke noe mønster med den.
 #318564  av Espen-S
 
Nope, en lakkerer skal lakke for meg.
Tenke på perlemor å ja. Kan bli fint, men er vell skam dyrt?

Ja, hadde vert artig og prøve å lage noe mønster med den selvlysende lakken :)
 #318567  av Mr_Storbrua
 
Perlemor er ikke så dyrt. Jeg kjøpte flakes fra www.ghostextreme.com (eller .no) å han selger perlemor også, er ikke dyrt. Men jeg har bare brukt det som står i ett vanlig mikseanlegg.. Funker helt greit det også..
 #318569  av Espen-S
 
Tenkte og kjøpe fra Ghostextreme.no jeg å :) solgte ganske billig ja :) Eller house of kolor. Du har ikke en link til perlemor hos ghost?
 #318613  av ErikG
 
Tror ikke jeg ville hatt noe sånt på en hvit bil. Ville mye heller gått for en ren hvit base.
 #318650  av Espen-S
 
Ja, det er det jeg å tenkte, men så skal den jo ha klar base over, så tenke å putte i en bitte liten anelse med blå i :) Sånn att det bare syntes i sola.
 #318699  av ErikG
 
Tror det vil se møkkete ut.
 #318858  av Espen-S
 
FÃ¥r da se :) blir det pent, blir det gull, blir det helt grusomt, lakkerer jeg den igjen :)