TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lakking av mr2.Er det mulig Ã¥ bli sÃ¥ dyrt da?Lakkerere her?

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #318851  av hmsilset
 
Her er jobben:

-Bestillinger:
Greddy frontspoiler/leppe må bestilles fortest mulig.
http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare ... 0/9438/797
-Nye skilt-rammer.Det har dere sikkert.

-Bulker/skader som må ordnes:

Motorlokket må ordnes(bulk på enden)
Noen hakk på luftinntak bak førerdør.En liten bulk på tak førerside og ett lite hakk/bulk midt oppå bagasjerom(bak motorluka).Slitte og hakkete sidespeil.Har nye speil som skal på, og de er skadefrie.Mangler en del skruer og klips mellom frontfanger og plastplatene under, men der kan mange løsninger brukes.Må kanskje ha ny ei lita skinne på frontgangeren.Legger den ved så det er lett å bestille ny i så fall.
Skal ikke finnes mye rust på bilen siden den er galvanisert.
-Styling:
Sideskjørt og deler til bakganger har jeg.Trenger litt tilpasning og mer sparkel.Undersid av sideskjørt trenger ikke gjøres noe med da det ikke er synelig.Bakfangerdelene trenger også
Litt jobb.Beholder spoileren/vingen bake på bilen.Den er litt skjev på høyre side og trenger Justering.Regner med at det går lett.
-Lakk-kode:
Rosso Corsa 322 D.S
http://www.uniquecarsandparts.com.au/co ... errari.htm
Svar fra ts-ogn.no: 2sjikt betyr at der er ett sjikt med baselakk, og ett sjikt med kalrlakk.. Men man kan ha flere lag med hvert sjikt.. Det vanlige er 1,5-2 strøk med baselakk. Og 2 strøk med klarlakk..Er helt sikker på at de finner oppskriften selv. Om ikke de lakker med toyota lakk, eller standox så kan de ikke bruke oppskriften min..
Link for alle opplysningene jeg fikk: viewtopic.php?f=67&t=30793
-Andre ting:
Plata mellom baklykter(den med ryggelys i) skal ikke lakkes. Plastdeksel rundt vippelykter skal lakkes.Er røde fra før.Sideskjørt og bakfangerdelene skal kun festes med sikaflex (og skruer i endene om det er lett å ordne).

Har bestillt alt av deler untatt frontleppa selv, men her er svaret fra eneste lakkverkstedet her i mils omkrets:


Hei

Trodde vi ble enige om at du skulle bestille deler selv???
Blir jo en ganske omfattende jobb med rep av en del små skader. Og tilpassing og montering av styling, i tillegg til hellakkeringen Vil anslå en pris på ca 35000,-

Da holder du delene og det er ikke ned eventuell innvendig lakkering.

Legger ved bilder sånn bilen er nå.Kanalene er flasset av lakk,bulk på motorlokk og bagasjelokk og på tak førerrside. Nesten ferdig nedpussa border sideskjørt og bakfangerdeler er IKKE mye jobb for folk med skikkelig pusse utstyr.Nekter jeg å tro.Har fått de ganske bra allerede bare med hendene og sandpapir. Det finnes ingen stygge skader eller rust.
Vedlegg
002.JPG
002.JPG (175.01 kiB) Vist 4480 ganger
006.JPG
006.JPG (170.71 kiB) Vist 4481 ganger
002.JPG
002.JPG (55.52 kiB) Vist 5099 ganger
 #318893  av hmsilset
 
FastN skrev:http://www.bilforumet.no/lakk-karosseri ... -ting.html

Ja,vet det koster alt sammen.Men så mye trodde jeg ikke :D Altså 35000kr for en vanelig lakkering var jammen nok da.Må jo ut med 10000 til for å få på ei frontleppe til 2900 og lakkering i dørstokkene,noe som er ett must.
 #318904  av hmsilset
 
Christian skrev:Rotete oppsett du hadde laget i første post, men jeg fikk inntrykk av at ca 35K var for alt sammen? Om så vil jeg påstå at det er en grei pris hos forhandler.
Nei,kun for utvendig lakk og jeg bestiller alle deler.Noe jeg har gjort(unntatt frontleppe tl 2900kr)
 #318964  av Espen-S
 
Ja, Pusse jobb,sparkling og lakkering (sikker noe mere de gjør) Kommer fort oppi den prisen der. Ett sted her jeg bor skulle de ha 35k for å pusse ned bilen og lakkere den. Det er mye penger, men det er også sjukt mye jobb. Det billigste er igrunn og pusse bilen selv og reparere det en klarer + tilpasse å sånt :)
Lakkeringa i seg selv pleier å være på rundt 10 til 15k.
 #319021  av mr2storbrua
 
Minuset med å gjøre forarbeidet selv (utenom det faktiske arbeidet), er at du ikke har noe du skulle sagt dersom sluttresultatet ikke blir bra, siden så mye blir avgjort av grunnarbeid. Dersom du setter alt bort kan du klage dersom det blir bobler i lakken, det kan du ikke dersom du gjør forarbeidet selv.
 #319022  av 9lslexus
 
du har fått en helt normal pris på lakkjobben,jeg er selv billakkerer i trondheim å dette er priser som det normalt oppereres med.
Det ganske mange ikke forstår er at det er vanvittig mye arbeid å hellakkere en bil.selv om det kun er utvendig.det dukker altid opp ting som steinsprut,rust,bulker osv som gjør at det fort går noen timer på jobben. til oss har vi en timepris på ca 1400.- å da kan man regne litt på hvor mye en lakkjobb kan komme på.
 #319032  av hmsilset
 
Zepticon skrev:Hadde ikke Firewalk(?) en fyr som elska å lakke MR2'er da?

Laga jo tilogmed en post der han etterlyste folk som vile ha lakket bilen....
Er ett par billige her også.Noen polakker som skal ordne seg med lakkboks her sa de på lakkverkstedet i dag.Har uansett utsatt det.Blir en sommer til med gnikking :D
 #319316  av FastN
 
Rewrite her på forumet hadde snakket med et polsk firma i polen og fått en utrolig bra pris hvor alt er inkludert. Husker ikke helt hvor mye.
Er en liten kjøre tur, men kan være mye penger og spare. Men veit ikke hvor lang tid dette ville tatt.
 #319320  av Supramk3turbo
 
Det er sikkert mye forskjellig kvalitet på lakkerings verksteder i polen som i norge, men en kammerat av meg fikk bilen sin helakkert i polen. Begynte å ruste etter en uke...verdt pengene?? Nei.
 #319324  av ErikG
 
Vil annbefale å ta det et sted i nerheten av deg. Kjedelig å måtte kjøre langt om du skal klage på noe. 35 for alt det synes jeg var en god pris om det er med garanti og alt.
 #319326  av hmsilset
 
Supramk3turbo skrev:Det er sikkert mye forskjellig kvalitet på lakkerings verksteder i polen som i norge, men en kammerat av meg fikk bilen sin helakkert i polen. Begynte å ruste etter en uke...verdt pengene?? Nei.
De er flinke.Har sett arbeidet deres.Dessuten blir de bare 1 km fra heimen min.En jeg kjenner fikk pris på hel lakkering av sin bmw 525.De skulle ha 15000kr :D
 #319328  av Supramk3turbo
 
Jada, jeg tviler ikke på at det finnes gode polske lakkerere :D