TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp... min Supra mkIV

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #320214  av wingsof66
 
Da har jeg endelig tatt meg tid til å legge ut noen bilder på bilen min.
Som endel vet her på forumet, har den vært utsatt for hærverk og for at jeg skal bli fornøyd igjen, må den antageligvis hellakkeres.
Så kommer dèt jeg trenger hjelp til... Skal jeg beholde den slik den er på bildene? Bør jeg ta bort "flammene"? etc, etc.
Forslag mottas med takk.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Mvh
Per-Erik
 #320216  av hmsilset
 
Nydelig bil! Synes den lakkes i ganske så lik farge, men erstatte flammene" med dekor som ser likedan ut.Er artig å kunne forandre litt eller kunne ta vekk alt.Ville gjort dekoren diskre ved å bruke nesten samme farge som på bilen(litt mørkere rødfarge).
 #320219  av wingsof66
 
hmsilset skrev:Nydelig bil! Synes den lakkes i ganske så lik farge, men erstatte flammene" med dekor som ser likedan ut.Er artig å kunne forandre litt eller kunne ta vekk alt.Ville gjort dekoren diskre ved å bruke nesten samme farge som på bilen(litt mørkere rødfarge).
Hei og tusen takk. :D

Nå er faktisk "flammene" dekor som ble satt på bilen rett før den ble importert :)
Er litt tilhenger av at ting som synes, skal være/se mest mulig orginalt ut(kremt, ja jeg vet om stylingen), så jeg tror jeg beholder rødfargen, men liker forslaget ditt med en mørkere rød på flammene.
Kanskje du kan hjelpe meg med den delen?
 #320220  av hmsilset
 
wingsof66 skrev:
hmsilset skrev:Nydelig bil! Synes den lakkes i ganske så lik farge, men erstatte flammene" med dekor som ser likedan ut.Er artig å kunne forandre litt eller kunne ta vekk alt.Ville gjort dekoren diskre ved å bruke nesten samme farge som på bilen(litt mørkere rødfarge).
Hei og tusen takk. :D

Nå er faktisk "flammene" dekor som ble satt på bilen rett før den ble importert :)
Er litt tilhenger av at ting som synes, skal være/se mest mulig orginalt ut(kremt, ja jeg vet om stylingen), så jeg tror jeg beholder rødfargen, men liker forslaget ditt med en mørkere rød på flammene.
Kanskje du kan hjelpe meg med den delen?
Er ingen problem :P Må ha ca.mål på de og vite nøyaktig farge så vi kan finne den rette rødfarga.Eller du kan finne den farga du vil.Hvor er hærverket gjort? Går det ikke an å endre dekor litt og skjule den og spare deg for 30000?
 #320228  av wingsof66
 
hmsilset skrev:
Er ingen problem :P Må ha ca.mål på de og vite nøyaktig farge så vi kan finne den rette rødfarga.Eller du kan finne den farga du vil.Hvor er hærverket gjort? Går det ikke an å endre dekor litt og skjule den og spare deg for 30000?


Ja, skaden er taksert til noe over 20000. Han som gjorde det ble tatt på fersken av politi og har tilstått, så saken er annmeldt.

Det er en bulk midt på førerdøra og en bulk på venstre bakskjerm, mellom de to øverste flammene. Begge er ca 15 mm lange, 5 mm brede og 5 mm dype. Så er det en 3-4 "myke" bulker, hvor lakken ikke har gått av, som jeg tror det kan fikses på uproblematisk.
Så er det et område på stylingen, rett før bakhjulet som lakken har blitt sparket av, uten at glassfiber har sprukket.
Verste skaden er på det avtagbare taket, hvor det er slått inn en bulk på størelse med en liten suppeskål, men der kan hele taket byttes.

Går fint an å gjøre som du sier, men jeg tror at jeg retter ut alle bulkene først.
Kommer også antageligvis til å matte ned hele bilen selv og gjøre det forarbeidet som må til. Det jeg setter bort kommer til å være oppretting av bulker og selve lakkering.
Skal ta noen bilder med mere rett vinkel på, så du får sett bedre hvordan det ser ut. Kan også finne noe gjennomsiktig papir, hvor jeg kan tegne av noen maler til deg.
 #320241  av hmsilset
 
Oi,da må bulkene ordnes først ja.Å tegne av gjør alt mye enklere :P Er tøft dette da, men vil du går for en ny stil så er alt mulig :P
 #320304  av wingsof66
 
hmsilset skrev:Oi,da må bulkene ordnes først ja.Å tegne av gjør alt mye enklere :P Er tøft dette da, men vil du går for en ny stil så er alt mulig :P
Ja har spurt litt rundt og folk liker bilen slik den er. Skal få tatt et bra sidebilde i løpet av helgen, slik at du får se helheten. Ser ut som det er laget 3 forskjellige merker. Et som går fra frontlysene og bakover panser og ned under speil. Så et som dekker døra og et som dekker bakskjermen.
Liker forsåvidt mønsteret slik det er, men hadde vært artig med andre farger. Vet ikke hvordan det hadde blitt med lysere, f'eks mere lik fargen på ordentlige flammer. Ikke et helt spekter av farger, men kanskje guloransje og svart. Nå er flammene grå og svarte..
Hmmm.... Kan kanskje leke litt med photoshop.
 #320438  av wingsof66
 
RiceLover skrev:Meget pen bil du har der : ) Er den registrerbar denne her ?
Si fra hvis du skal selge en gang da :lol:

Tusen takk. Den er fult registrerbar. Har allerede vært gjennom det verste nåløyet. Det er 3 ting som står igjen, 2 har jeg skaffet papirene på. Det 3de er eksosanlegget, men mulig jeg monterer orinalt istedet.
Nå er det litt som må fikses på den, etter innbrudd og hærverk. Ganske greit å gjøre det, men sliter med å skaffe delene jeg trenger.
Skal legge deg på minnet, når den skal selges.
 #320607  av wingsof66
 
Her er noen bilder tatt i helgen, av skadene som ble etter hærverket.
Døra har jeg gått på med litt lakkrens, baksjermen har jeg ikke..

Bilde
Man ser bulken på taket, en liten prikk foran og litt under dørhåndtaket, så mangler lakk på stylingen foran bakhjulet og til slutt en skade der som refleksen av sola er.

Bilde
Skaden på førerdøra.

Bilde
Skaden på venstre baksjerm.
 #323349  av JePe
 
Iriterende at noen bare MÅ ødelegge.. Men ettersom du sikkert skal lakke på nytt synes jeg rødfargen er utrolig fin på supra, men synes ikke flammer eller annen dekor er så veldig fint, blir litt for mye jalla etter min smak. Jeg ville også bytta den vingen eller fjerna den helt.
Men dette er altså bare mitt forslag, vi har hver vår smak! :D
 #323403  av inzane2012
 
jeg syns faktisk du bør beholde flammene jeg :) nesten litt lei av at folk skal mase om at mindre er mer hele tiden... noen ganger passer ikke dekor på bilen, andre ganger ser det mye bedre ut :)

men personling syns jeg du burde ha bytta ut bakvinga :) hehe ellers så syns jeg den er ganske rå sånn som den er jeg ;)
 #323530  av marlboro1310
 
hvis personen ble tatt på fersken av politiet og har innrømmet forholdet, er det vel strengt tatt han som skal betale skadene? Hvis ikke, så er det jo bare å finne frem balltreet og besøke jæveln, jeg tåler ikke at folk ikke respekterer annen manns eiendom...
 #323967  av wingsof66
 
marlboro1310 skrev:hvis personen ble tatt på fersken av politiet og har innrømmet forholdet, er det vel strengt tatt han som skal betale skadene? Hvis ikke, så er det jo bare å finne frem balltreet og besøke jæveln, jeg tåler ikke at folk ikke respekterer annen manns eiendom...
Hei. Ja det har vært fristende. Nå er fyren tung narkoman og gjenganger hos politiet. I påsken kom han på besøk hos familien, hvor bilen sto parkert i vinter, igjen med kniv og skulle drepe dem. Det ble et basketak som endte med at alle ble sendt til sykehus. Politiet som kom dit måtte til og med søke dekning da han kastet kniver etter dem.
Håper bare det er noe å hente hos vedkommende. Han har jo penger til stoff, så vi får se.
Prøver ihvertfall å følge opp saken, slik at politiet skjønner at de må gjøre noe.