TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Sharif felger?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #321985  av ErikG
 
Noen som kan si noe om kvaliteten på Sharif felgene? Tenker på disse: http://www.sharifs-webshop.no/display.a ... prodid=217

Kan få 17'' med dekk for 4500,- så vurderer det sterkt til Starleten. Greit med flere sett felger. Kunne tenkt meg 18'' også, men er så vanskelig å få tak i dekk.
 #321987  av hmsilset
 
Hei,så de felgene på en passat her en dag.Selve lakken er i god kvalitet så det ut til,men skruer rundt så litt fake ut og hjulmutrene er 8 kanta.Nesten som en stor torx nøkkel :| Uansett så er det fine felger til en veldig fin pris.
 #322061  av lexusmann
 
ErikG, får du på 18" på Starlet???!!! :shock:
 #322115  av ErikG
 
Alt går. Skulle greit 19 og om jeg hadde funnet dekk med lav nok profil.
Vedlegg
Med 18'' compere
Med 18'' compere
JAE4.jpg (63.52 kiB) Vist 6088 ganger
JAE6.jpg
JAE6.jpg (66.58 kiB) Vist 6087 ganger
JAE7.jpg
JAE7.jpg (53.86 kiB) Vist 6093 ganger
 #322130  av celicat23
 
18" så helt puuurfekt ut imho. 19" ville blitt litt overkill, og 17" er for pyser :lol:
 #322212  av inzane2012
 
ErikG skrev:Noen som kan si noe om kvaliteten på Sharif felgene? Tenker på disse: http://www.sharifs-webshop.no/display.a ... prodid=217

Kan få 17'' med dekk for 4500,- så vurderer det sterkt til Starleten. Greit med flere sett felger. Kunne tenkt meg 18'' også, men er så vanskelig å få tak i dekk.
Vist du finner ut hvem som støper felgen for Sharif er det lettere å si noe om kvaliteten på dem, for vist dem kommer fra en produsent man vet lager felger som er av lavere kvalitet vil nok di felgene der og vere det...
Vil nok tro at om du tar felgene i nærmere øyesyn så vil du nok sikkert oppdage både det ene og det andre i lakken, pluss at selv om lakken ser ut til å vere i god kvalitet er det ikke sikkert den tåler så mye fordi, kanskje den har lett for å flasse, og kanskje metallet i felgen er veldig mykt... er sånne ting som du egentlig bare må finne ut av selv, for Sharif vil nok seff si at felgene der er av super kvalitet osv osv...
Er en en ganske omfattende ting og lage felger serru :) måten dem blir støpt på, temp på metallet, legeringen i metallet, om felgen er herdet eller ikke, selve bearbeidingen, røntgen kontroll, og ikke minst lakken...

Du sparer kanskje noen tusenlapper på å kjøpe di der, men det hjelper jo lite vist dem blir skjeive bare du er nett så vidt borti noe...
SÃ¥nne felger som det er har ofte langt lavere kvalitets krav enn det andre store og kjente produsenter bruker, og oppfyller kanskje bare akkurat di kravene som stilles til felgen av EU...

Håper jeg ikke ble for rotete nå da, så du ikke ble helt forvirra :) hehe (har jobbet på felgfabrikk så kan litt om produsjonen og di krav som stilles til felger)
 #322325  av Tore
 
Jeg har nettopp bestilt samme felgene til V40'en (konebilen), er spent på å se dem når de kommer....blir 215/40-17 på dem, så vi får se om fruen kanstøter dem på første turen, eller om de faktisk er litt hardføre :? Skal komme med en kommentar når de er kommet!
 #332953  av loft
 
bestilt felger og dekk jeg også nå! MEN, så plutselig stussa jeg på noe. for jeg valgte felgpakke sant. Først tok jeg dekk 235/40/17 og så tok jeg felg 17" meeeen som jeg så litt seinere at dt stod 7.5"(bredde) altså dekka må ha felg som er 8.5"eller 9.0"..de kommer jo ferdig montert så har de felgene i den bredden men bare at dt var oppgitt en størrelse?
 #332967  av johnnie_W75
 
Nabon(med V40) og en drøss med andre folk jeg kjenner har de felgene med strada 205/40-17 og alle er fornøyde med det.
Helt greie felger og dekk.
 #333021  av Vision
 
Den største grunnen til å ikke gå for billige "sharif" felger i mine øyne bortsett fra kvalitet, er at 18 tommere derfra veier en del mer en dyre felger som f.eks Volk.

Felger = roterende ufjæret vekt

Konkulsjon; om du kjøper tunge 18 tommere kommer bilen din til å akselerere dårligere....
 #333024  av ErikG
 
Har gått for 17'' jeg, compomotive.
 #333030  av Tore
 
Er gulle fornøyd med mine, har kjørt noen tusen km med de, og ingen ting som tyder på at det er ren dritt ;-) Men en ting må jeg klage over, og det er boltene som fulgte med, de var myke som smør og krevde en adapter som var like myk...så nå har jeg et problem til neste år om jeg ikke får bestilt meg noen nye. Helst noen som er en god del hardere :shock:
 #333041  av sindrejl
 
ErikG skrev:Noen som kan si noe om kvaliteten på Sharif felgene? Tenker på disse: http://www.sharifs-webshop.no/display.a ... prodid=217

Kan få 17'' med dekk for 4500,- så vurderer det sterkt til Starleten. Greit med flere sett felger. Kunne tenkt meg 18'' også, men er så vanskelig å få tak i dekk.
Er det noe å tvile på da? Til den prisen så er det nesten "greit" om dem flasser etter et år :P
 #333138  av Fred
 
Ga 7076 for 20" med dekk....
SÃ¥ skulle en felg flasse, er det ikke no krise...
 #333149  av sindrejl
 
ErikG skrev:Har gått for 17'' jeg, compomotive.
drømmer om de samme felgene jeg også :)