TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lakk vs. Branslukkingsapparat

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #322572  av mr298
 
Hei jeg var så heldig å våkne opp idag til at noen hadde tømt ett pulverapparat over hele bilen min :evil: så det jeg lurte på er om dette er skadelig for lakken og evt. hva som må gjøres? Jeg har selvfølgelig vasket den rein da, men bortsett fra det.. (fikk bort det meste såvidt jeg kan se hvertfall)
Jævli unødvendig!!!
 #323281  av Haugrud
 
Skader jo ikke om du polerer den, evt rubbing :) vet du hvem som gjorde det da?
 #323379  av marlboro1310
 
ka i hælvetta :?: :!:
 #323449  av mr298
 
Nei har ikke funnet ut hvem som har gjort det nei.. jepp har tenkt å ta en poleringsrunde igjen for sikkerhets skyld. Tror jeg hadde litt flaks med at jeg hadde polert rett før det skjedde også, så det gikk ganske lett å få det av.
 #323451  av mr298
 
FastN skrev:Noe russe greier dette eller?
Litt usikker det kan ha vært det skjedde den natta det var sånn vrengefest.. men brannslukkingsapparatet var likt som vi har rundt her jeg bor så det kan ha vært noen som har vært på fest i nabolaget og huket med seg når de skulle hjem på natta
 #327011  av FireWalk
 
Lakken tar nok ikke noe skade av det. Om du hadde en liten bulk akkurat der så er den kanskje til og med borte nå pga de lave temperaturene. Er et gammelt bilretter triks det der med å kjøle ned metallet hurtig for å få det til å trekke seg sammen, og på den måten spretter små og medium store bulker ut igjen. :)
 #327012  av Supramk3turbo
 
Pulver apparatet vil nok ikke rette ut noen bulker...Co2 derimot blir kaldt som rakkern...
 #327020  av Andreazz
 
Pulveret i pulverapparat er meget korrosivt for metall! Viktig å få bort alt pulver som har kommet inn i sprekker, pakkninger div åpninger osv..
 #327066  av tojo
 
ABC pulveret består av Ammoniumfosfat, ammoniumsulfat.
BC pulveret består av Kalsium, Natriumbikarbonat, Kaliumsulfat, Kalium bi karbonat.

Ifølge: http://www.tryggogsikker.no/html/93.html


Som Andreazz sier! men tror med bra sikkerhet at det ikke blir noen skader om du får fjernet alt pulveret.
 #327073  av lexusmann
 
tojo skrev:ABC pulveret består av Ammoniumfosfat, ammoniumsulfat.
BC pulveret består av Kalsium, Natriumbikarbonat, Kaliumsulfat, Kalium bi karbonat.

Ifølge: http://www.tryggogsikker.no/html/93.html


Som Andreazz sier! men tror med bra sikkerhet at det ikke blir noen skader om du får fjernet alt pulveret.
Det er IKKE lett...det pulveret der er så vanvittig finkornet at det går inn absolutt alle krinkelkroker.... :roll: tror han bare kan gå i gang med å demontere hele innredningen hvis han skal ha noe håp...selv om mesteparten kom utpå bilen, er det garantert at noe kom inn...
 #327407  av samejon
 
Det var nok noen av dine naboer som du sikkert har blitt klar over ja. Sto på parkeringsplassen men min daverende røde mr2 selv og fikk "heldigvis" bare støvet over min bil. Helt utrolig at folk har så store problemer med seg selv. Forresten pen mr2 du har ;)