TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Sommerdekk

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #324199  av MrControl
 
Kjøpte 19" felger til mk4'n nå i sommer, og skal ha meg noen dekk nå, men er litt usikker på hva jeg skal velge!

Hadde håpet å få klemt på noen 285\30\19 bak(19x10) og lurer på erfaringer rundt dekkmerker?

Har tidligere sverget til michelin og toyo, men har en kompis som ordner nankang til en meget god pris. Erfaringer?
 #324254  av Haugrud
 
Nankang er vel ikke akkurat det beste dekket :P men de skal visst være best av de dårlige..
 #324255  av MrControl
 
Har heller aldri sett på nankang som noe særskilt godt dekk, men så har jeg samtidig 0 erfaring med dekket!

Tips til andre dekk i samme dim i en grei prisklasse?
 #324257  av Haugrud
 
Jeg ville kjøpt nokian dekk..men de er dyre da..men de er støysvake. gode på vannplaning og henger bra, men de er som sagt ganske dyre, men så vet du at du har gode dekk når du har satt de på da :) og den dim'en din er jo ikke akkurat vanlig :D
 #324263  av Supramk3turbo
 
Jeg har tenkt å gå for kuhmo KU19, hørt de skal være ganske bra til prisen å være. Får 2x 235/40/18 og 2x 255/35/18 til rundt 6000 hos http://www.dekkonline.com/.
 #324394  av MrControl
 
Det var bare om nankang var noe eller om det er helt uaktuelt!

ellers har jeg egentlig plukket meg ut toyo dekk da jeg alltid har vært fornøyd med de
 #324401  av lexusmann
 
Altså, nå vet ikke hvordan de er i 19", men synes mine 17 tommere Nankang NS-2 er ganske bra...følge med dekktrykket må man uansett slik at man sliter dekket mest mulig rett over hele "banen"...
 #324471  av 2fast4u
 
MrControl skrev:Det var bare om nankang var noe eller om det er helt uaktuelt!

ellers har jeg egentlig plukket meg ut toyo dekk da jeg alltid har vært fornøyd med de
Mellom disse to så hadde jeg valgt Toyo, Nokia er bra, men litt myke som gir lite støy, men slites fort, men det finnes mye bra å velge i dekk.
Hadde Nankang en sommer for litt siden, var egentlig helt jævlig, mye støy ved lav fart og null grep spes på regnvåt asfalt. Vil ikke anbefale dette til noen, uansett !!
Trur du bør holde deg borte fra disse billigdekka.

:wink:
 #324529  av inzane2012
 
kan anbefale falken fk452, "billige" dekk med bra egenskaper på våt vei, enda bedre på tørr, og lite støy
 #324608  av bjornalf
 
har yokohama advan sport! DETTE DEKKET er faktisk veldi bra...

har ca 550 rwhp og når det er tørt så er det tilnermet ingen hjulspinn i 2 gir!!! ja 2 gir. sitter også godt på vått men er vanskelig å sammenligne siden det slipper lett ved fullt pådrag. støyer lite og er godkjent for 300kmh+

men er jo bare min mening.
 #324909  av MrControl
 
Takker for innspill!

Noen her som kjører med 10" (bredde) bak på mk4'n og har noen innspill om dekk dim ?

har lyst på 285\30\19.. byr dette på problemer?
 #327214  av MrControl
 
Godt fornøyd. Det ble nokian 255\35\19 fremme ( 900,- pr stk + moms) og goodyear f1 eagle ( nye typen) i 275\30\19 bak..

dette til en total sum på 6100,-:)

men ble overrasket over at det ble strekk med 275 dekk på 10" felg ass..

men prisen var jo helt syk:)