TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Spm til Chris hos Bilradiospesialisten

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #325476  av inzane2012
 
Blir å få litt tilbake fra staten i sommer og vurderer derfor å bytte ut spilleren med en som har bluetooth og valget står mellom to spillere, denne fra Kenwood
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
eller denne fra Pioneer
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
Lurer litt på Pioneer sin P8100BT og, men usikker på om den er verdt di ekstra 500kr, eller om 7100 er ett full godt alternativ...


Har jo den den "mindre" utstyrte utgaven av Kenwood spilleren uten bluetooth og er meget fornøyd med den...
Sist redigert av inzane2012 den 18 apr 2010 10:56, redigert 1 gang totalt.
 #325495  av Sven
 
MR2'en fortjener 2-din spiller ja. Gjør seg jævlig bra 8)
 #325503  av inzane2012
 
ja er klar over det, og har lyst på 2 din, men syns samtidig at den lille oppbevarings plassen under spilleren er veldig kjekk å ha, til å legge mobil/røyk/lommebok osv i... pluss at vist jeg først skal ha en 2din, så vil ha en skikkelig en, ala denne http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 ... men den har ikke bluetooth, og da må jeg enten kjøpe en bluetooth enhet ved siden av, eller ut med mange lapper ekstra, og staten gir ikke så mye tilbake...
er og andre ting som trengs til bilen, som nye dørpakninger, så da blir budsjettet til spiller litt mer trangt...

så 2din spiller får komme senere når jeg har råd til å kjøpe noe skikkelig ;)
 #325537  av chris
 
inzane2012 skrev:Blir å få litt tilbake fra staten i sommer og vurderer derfor å bytte ut spilleren med en som har bluetooth og valget står mellom to spillere, denne fra Kenwood
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
eller denne fra Pioneer
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
Lurer litt på Pioneer sin P8100BT og, men usikker på om den er verdt di ekstra 500kr, eller om 7100 er ett full godt alternativ...


Har jo den den "mindre" utstyrte utgaven av Kenwood spilleren uten bluetooth og er meget fornøyd med den...
Hva var spørsmålet? :P

Valget mellom disse to er faktisk ikke så enkelt. De er veldig likt utstyrt og koster akkurat det samme. Begge har Bluetooth handsfree fra Parrot, og begge har triple linjeutganger og en kurant lyd-del. Nesten det eneste som skiller de er at Kenwood har full-pixel display, og Pioneer'en har det jeg kaller for et to-linjers kalkulator-display. Personlig hadde jeg nok valgt Kenwood av disse to, pga displayet. Kenwooden har også mulighet til å lese sms, Pioneer har bare varsling om sms (gimmick? ja :P)

8100BT blir nok hakket over disse to, da den i tillegg til OEL displayet (full-pixel) har dobbel USB port (kan f.eks. ha både iPod og USB minnepenn tilkoblet samtidig) og dobbel mikrofon (forbedrer handsfree-biten vesentlig - mindre støy etc..). Den har også mulighet til å slå av den interne forsterkeren hvis man bare bruker linjeutgangene - og akkurat den muligheten er det nesten bare proff-spillere som har.

Så om det står mellom alle 3 er nok 8100BT det beste valget :)

Som det blir nevnt her er det ingen tvil om at dobbel-din ser penest ut i MR2, men klart - det blir jo både en prisvurdering, og en vurdering om man vil ha oppbevaringslommen eller ikke.
 #325548  av inzane2012
 
supert svar chris :)

godt det enda er litt tid før skattepengene kommer inn så jeg får litt tid til å tenke på og :)
er veldig fornøyd med den kenwood spilleren jeg har nå da, liker meny systemet veldig godt og syns den spiller ganske bra, vertfall for min del da jeg ikke er noen stor audio-geek :)

hvordan er selve hoved menysystemet på 8100BT mot Kenwood'n da?
Tenker da på endring av instillinger o.l
Kenwood sin spiller er jo ikke helt enkel når det kommer til IPod tilkobling, syns menyen for låtvalget kunne vert litt bedre, noe ala sånn som det er når du kobler til en vanlig usb spiller eller minnepenn med musikk...
Hvordan er Pioneer sin på dette området? er det noen forskjell i menyene på 7100BT og 8100BT på dette punktet?

Ang 2din spiller så er jeg som sagt veeeldig usikker, for grunnen til at jeg vil ha ny spiller er hovedsaklig pga jeg vil ha bluetooth, og å kjøpe en ekstern eneht for det syns jeg blir litt som å kaste penger ut av vinduet da summe tilsammen blir like mye som en ny spiller (prisen for BTenhet og spiller jeg allerede har, for dere som ikke tok den ;) )

Og av 2din spillere med BT er jo det bare Pioneer FH-P80BT http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... rtbilde=ok som har det... den koster jo det samme som 8100BT men er det noen vesentlige forskjeller på dem to?
Men føler at det ikke helt er vitsen med 2din når liksom "bare" kan spille musikk fra cd/minnepen/Ipod om dere skjønner??
Har liksom lyst på en skikkelig 2din da, som kan spille dvd/divx og kanskje med navi, men prisen blir jo seff der etter da...
 #325579  av chris
 
inzane2012 skrev:supert svar chris :)

godt det enda er litt tid før skattepengene kommer inn så jeg får litt tid til å tenke på og :)
er veldig fornøyd med den kenwood spilleren jeg har nå da, liker meny systemet veldig godt og syns den spiller ganske bra, vertfall for min del da jeg ikke er noen stor audio-geek :)

hvordan er selve hoved menysystemet på 8100BT mot Kenwood'n da?
Tenker da på endring av instillinger o.l
Kenwood sin spiller er jo ikke helt enkel når det kommer til IPod tilkobling, syns menyen for låtvalget kunne vert litt bedre, noe ala sånn som det er når du kobler til en vanlig usb spiller eller minnepenn med musikk...
Hvordan er Pioneer sin på dette området? er det noen forskjell i menyene på 7100BT og 8100BT på dette punktet?

Ang 2din spiller så er jeg som sagt veeeldig usikker, for grunnen til at jeg vil ha ny spiller er hovedsaklig pga jeg vil ha bluetooth, og å kjøpe en ekstern eneht for det syns jeg blir litt som å kaste penger ut av vinduet da summe tilsammen blir like mye som en ny spiller (prisen for BTenhet og spiller jeg allerede har, for dere som ikke tok den ;) )

Og av 2din spillere med BT er jo det bare Pioneer FH-P80BT http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... rtbilde=ok som har det... den koster jo det samme som 8100BT men er det noen vesentlige forskjeller på dem to?
Men føler at det ikke helt er vitsen med 2din når liksom "bare" kan spille musikk fra cd/minnepen/Ipod om dere skjønner??
Har liksom lyst på en skikkelig 2din da, som kan spille dvd/divx og kanskje med navi, men prisen blir jo seff der etter da...
Menyene på Kenwood 8044 og Pioneer 8100 er omtrent like brukervennlige. Har ikke prøvd med iPod på noen av disse modellene, så der vet jeg ikke. Kenwooden er endret en del på brukervennligheten siden forrige modell, så der kan det være den er forbedret mtp iPod.
7100 og 8100 har i bunn og grunn samme menysystemet, men 8100 har fullpixel displayet som tross alt gjør brukervennligheten en del hakk høyere. Grafiske menyer etc :)
FH-P80BT er en veldig pen spiller som blir anbefalt til alle som "bare" skal ha cd-radio men som har plass til 2-DIN. Den er utstyrt på samme nivå som 7100BT, bare at 80BT har 3 linjers display i stedet for 2.
8100 vil da være en mer utstyrt modell.
 #325580  av inzane2012
 
da tror jeg at den 2din spilleren er uaktuell, for da vil 8100 vere ett bedre kjøp til samme pris ;) hehe...

off...tror jeg må komme innom senere i uka å få en skikkelig gjennomgang av 7100, 8100 og kenwood'n ;) hehe
 #325588  av chris
 
inzane2012 skrev:da tror jeg at den 2din spilleren er uaktuell, for da vil 8100 vere ett bedre kjøp til samme pris ;) hehe...

off...tror jeg må komme innom senere i uka å få en skikkelig gjennomgang av 7100, 8100 og kenwood'n ;) hehe
Du vet hvor vi er ;)
 #327955  av angrykid
 
Heisann chris.

Har dere Kenwood DDX-5024 denne men den eldre modellen liggende å støve ned? Skulle gjerne hatt den som heter 5024 pga prisen er noe lavere på den. :)

Rop ut i tilfelle.

Mvh Sture
 #328802  av chris
 
angrykid skrev:Heisann chris.

Har dere Kenwood DDX-5024 denne men den eldre modellen liggende å støve ned? Skulle gjerne hatt den som heter 5024 pga prisen er noe lavere på den. :)

Rop ut i tilfelle.

Mvh Sture
5024 er da den nye. Mener du 5022 ?
 #338903  av magnesmurf
 
vanker det noen gode rabatter til oss på forumet?

Lurer litt på priser på komponent sett foran. Men er foreløbig litt usikker på hva jeg skal velge. Leste jo litt god omtale av polk\momo frontsettet dere selger på bilradiospesialisten. Og har hørt focal og alpine sine komponent sett i 3000kr klassen.

I tillegg er jo også rockford 10" subben som passer bak i mr2en temmelig intressant... Er det bare å ta kontakt med dere for å få noen gode priser?
 #338933  av sindrejl
 
magnesmurf skrev:vanker det noen gode rabatter til oss på forumet?

Lurer litt på priser på komponent sett foran. Men er foreløbig litt usikker på hva jeg skal velge. Leste jo litt god omtale av polk\momo frontsettet dere selger på bilradiospesialisten. Og har hørt focal og alpine sine komponent sett i 3000kr klassen.

I tillegg er jo også rockford 10" subben som passer bak i mr2en temmelig intressant... Er det bare å ta kontakt med dere for å få noen gode priser?
Stod idag og sammenlignet frontsett hos brs og Polk Audio MM knuser stortsett alt som er :)