Side 1 av 1

3VZ-FE MAF og IAT

Legg innLagt inn:21 mai 2009 02:01
av camry81
Er ny her på forumet og vil starte med et litt håpløst spørsmål. Har en camry v6 94 modell med 3VZ-fe motor.
På den er det MAF, mass airflow på luftinntaket. På koplingen der sitter det 6 kabler. Hvilke av disse er temperaturmåleren for luft(IAT)?
Har sett på koplingskartet i Haynes boka, men klarte ikke helt å finne ut akkurat dette dessverre....

Takker for all hjelp!!

Re: 3VZ-FE MAF og IAT

Legg innLagt inn:21 mai 2009 09:47
av rx300
camry81 skrev:Er ny her på forumet og vil starte med et litt håpløst spørsmål. Har en camry v6 94 modell med 3VZ-fe motor.
På den er det MAF, mass airflow på luftinntaket. På koplingen der sitter det 6 kabler. Hvilke av disse er temperaturmåleren for luft(IAT)?
Har sett på koplingskartet i Haynes boka, men klarte ikke helt å finne ut akkurat dette dessverre....

Takker for all hjelp!!
Jeg har verkstedshåndboken for 3VZ-FE et sted ute i garasjen... kan se om jeg finner det der senere, hvis du ikke alt har fått hjelp da.

Men, av nysgjerrighet, hvorfor trenger du å vite det?

Re: 3VZ-FE MAF og IAT

Legg innLagt inn:21 mai 2009 11:34
av rx300
camry81 skrev:Er ny her på forumet og vil starte med et litt håpløst spørsmål. Har en camry v6 94 modell med 3VZ-fe motor.
På den er det MAF, mass airflow på luftinntaket. På koplingen der sitter det 6 kabler. Hvilke av disse er temperaturmåleren for luft(IAT)?
Har sett på koplingskartet i Haynes boka, men klarte ikke helt å finne ut akkurat dette dessverre....

Takker for all hjelp!!
Tja, vet ikke om du får noe ut av det, men fra venstre mot høyre på koblingen på AIF (Air Flow Meter) som det heter her, heter terminalene: FC E1 VC E2 VS THA :) Står ikke noen videre forklaring på forkortelsene.

Re: 3VZ-FE MAF og IAT

Legg innLagt inn:21 mai 2009 15:13
av erling
THA er lufttemp, og E-ene er jord. :)

FC er styresignal til bens.pumpe rele, VC er 5voltsignal, så tipper VS er noe luftmengesignal eller hva man skal kalle det.