Side 1 av 1
Celica GT 1995
Legg innLagt inn:20 apr 2004 20:26
av Speeder
HAr falt litt bort ifra gammel gt4, og heller litt imot mk6.
Lurer da på i den forbindelse om det er noe spesielt som er utsatt for slitasje på denne bilen? Den har gått 166'km, og har sikekrt blitt pisket litt oppigjenom årene:=)
Skal ha en bil som i utgangspunktet skal være 'vedlikeholdsfri' kun vanlige servicer. Er det noen feller ved ett slik kjøp?
eieren er forresten på forumet under et nick noe ala; 'blackmr2limited'
Legg innLagt inn:24 apr 2004 22:44
av Snåsen
Sjekk om det er superstrutt på bilen,det kan koste litt ekstra ved evt rep
Legg innLagt inn:24 apr 2004 22:53
av sleeper
noen som kan gi meg en link på hva som er forskjell på en mcpearson? og en superstrutt???
Legg innLagt inn:25 apr 2004 00:28
av Speeder
Snåsen skrev:Sjekk om det er superstrutt på bilen,det kan koste litt ekstra ved evt rep
Og hvordan sjekker jeg det?
Legg innLagt inn:25 apr 2004 16:55
av megetlei
Superstrut ble levert på bla. disse bilene: ST205, ZZT231, ST191(GTI)
og på noen ST202.
når det gjelder superstrut på T23 ble dette kun levert i Japan.
Litt mer om superstrut:
http://gtfour.supras.org.nz/superstrut.htm
megetlei
Legg innLagt inn:25 apr 2004 17:15
av mk1 black limited
Speeder: Det er ikke superstrut på bilen du ser på (dvs. min...

).
Legg innLagt inn:25 apr 2004 17:54
av Speeder
mk1 black limited skrev:Speeder: Det er ikke superstrut på bilen du ser på (dvs. min...
).
hehe, da vet jeg det
Hva med lsd da? det ble vel også levert på neon biler? Kanksje de litt nyere det da?
Klar for naf i morgen vel?

Legg innLagt inn:25 apr 2004 17:57
av mk1 black limited
Nix, ikke LSD (det er ikke sunt, har du ikke hørt det?

). Kunne gjerne vært det, men dessverre.
NAF: Klar som et egg.

Superstrutt og LSD
Legg innLagt inn:18 mai 2004 21:03
av Gøran
Har både superstrutt og LSD på min ST202. Når det gjelder forstillinga så er den betydelig bedre å kjøre enn med vanlig mcpherson (den er senket men TTE fjærer også) Det merkes spesielt godt i krappe svinger og ved avfjæring samtidig. Bakdelen er at det er utsatt for slitasje på kulen på nedre bærearm og den er svindyr!!!! Over 5000,- per side (koster ca halvparten til Carina E GTI). Mitt inntrykk er at de varer ca 150000km... Når det gjelder LSD dvs. E56 kassen, så funker den kjempebra om vinteren på glatta. Den vil dog heldst rett fram i svingene he he. Likevel er det om sommern den er i sitt rette element!!! Arti å legge 2!!! (hørte du Snåsen he he) svarte spor på asfalten ved behov....

Legg innLagt inn:18 mai 2004 22:18
av Snåsen
Liker ikke all den skrytinga Gøran!en vakker dag står du igjen med din tohjulstrekker når jeg akkser med min enhjuls.det skal bli en fornøyelse...
Legg innLagt inn:18 mai 2004 22:35
av ST205RR
syns du ska utfordre 2 hjulstrækkern hannes snus
så får vi se om du e så rask på avtrekkeren som ho si du e
kan knips ett bilde jeg,vest d bi snakk om målfoto
Legg innLagt inn:18 mai 2004 22:43
av Kjelliken

da regener jeg med at bilde kommer på nett over helgen..

Re: Superstrutt og LSD
Legg innLagt inn:18 mai 2004 23:16
av sindrejl
Gøran skrev:Har både superstrutt og LSD på min ST202. Når det gjelder forstillinga så er den betydelig bedre å kjøre enn med vanlig mcpherson (den er senket men TTE fjærer også) Det merkes spesielt godt i krappe svinger og ved avfjæring samtidig. Bakdelen er at det er utsatt for slitasje på kulen på nedre bærearm og den er svindyr!!!! Over 5000,- per side (koster ca halvparten til Carina E GTI). Mitt inntrykk er at de varer ca 150000km... Når det gjelder LSD dvs. E56 kassen, så funker den kjempebra om vinteren på glatta. Den vil dog heldst rett fram i svingene he he. Likevel er det om sommern den er i sitt rette element!!! Arti å legge 2!!! (hørte du Snåsen he he) svarte spor på asfalten ved behov.... 
jeg har faktisk ingen problemer med å legge igjen to svarte spor på min st162 UTEN lsd

(om jeg kjører rett frem that is)
