Side 1 av 1

Celica GT 1995

Legg innLagt inn:20 apr 2004 20:26
av Speeder
HAr falt litt bort ifra gammel gt4, og heller litt imot mk6.
Lurer da på i den forbindelse om det er noe spesielt som er utsatt for slitasje på denne bilen? Den har gått 166'km, og har sikekrt blitt pisket litt oppigjenom årene:=)

Skal ha en bil som i utgangspunktet skal være 'vedlikeholdsfri' kun vanlige servicer. Er det noen feller ved ett slik kjøp?

eieren er forresten på forumet under et nick noe ala; 'blackmr2limited'

Legg innLagt inn:24 apr 2004 22:44
av Snåsen
Sjekk om det er superstrutt på bilen,det kan koste litt ekstra ved evt rep

Legg innLagt inn:24 apr 2004 22:53
av sleeper
noen som kan gi meg en link på hva som er forskjell på en mcpearson? og en superstrutt???

Legg innLagt inn:25 apr 2004 00:28
av Speeder
Snåsen skrev:Sjekk om det er superstrutt på bilen,det kan koste litt ekstra ved evt rep
Og hvordan sjekker jeg det?

Legg innLagt inn:25 apr 2004 16:55
av megetlei
Superstrut ble levert på bla. disse bilene: ST205, ZZT231, ST191(GTI)
og på noen ST202.

når det gjelder superstrut på T23 ble dette kun levert i Japan.

Litt mer om superstrut: http://gtfour.supras.org.nz/superstrut.htm


megetlei

Legg innLagt inn:25 apr 2004 17:15
av mk1 black limited
Speeder: Det er ikke superstrut på bilen du ser på (dvs. min...:-D).

Legg innLagt inn:25 apr 2004 17:54
av Speeder
mk1 black limited skrev:Speeder: Det er ikke superstrut på bilen du ser på (dvs. min...:-D).
hehe, da vet jeg det :lol:
Hva med lsd da? det ble vel også levert på neon biler? Kanksje de litt nyere det da?

Klar for naf i morgen vel? 8)

Legg innLagt inn:25 apr 2004 17:57
av mk1 black limited
Nix, ikke LSD (det er ikke sunt, har du ikke hørt det? :-D). Kunne gjerne vært det, men dessverre.

NAF: Klar som et egg. :-D

Superstrutt og LSD

Legg innLagt inn:18 mai 2004 21:03
av Gøran
Har både superstrutt og LSD på min ST202. Når det gjelder forstillinga så er den betydelig bedre å kjøre enn med vanlig mcpherson (den er senket men TTE fjærer også) Det merkes spesielt godt i krappe svinger og ved avfjæring samtidig. Bakdelen er at det er utsatt for slitasje på kulen på nedre bærearm og den er svindyr!!!! Over 5000,- per side (koster ca halvparten til Carina E GTI). Mitt inntrykk er at de varer ca 150000km... Når det gjelder LSD dvs. E56 kassen, så funker den kjempebra om vinteren på glatta. Den vil dog heldst rett fram i svingene he he. Likevel er det om sommern den er i sitt rette element!!! Arti å legge 2!!! (hørte du Snåsen he he) svarte spor på asfalten ved behov.... :D

Legg innLagt inn:18 mai 2004 22:18
av Snåsen
Liker ikke all den skrytinga Gøran!en vakker dag står du igjen med din tohjulstrekker når jeg akkser med min enhjuls.det skal bli en fornøyelse...

Legg innLagt inn:18 mai 2004 22:35
av ST205RR
syns du ska utfordre 2 hjulstrækkern hannes snus :D
så får vi se om du e så rask på avtrekkeren som ho si du e 8)
kan knips ett bilde jeg,vest d bi snakk om målfoto

Legg innLagt inn:18 mai 2004 22:43
av Kjelliken
:D da regener jeg med at bilde kommer på nett over helgen.. :wink:

Re: Superstrutt og LSD

Legg innLagt inn:18 mai 2004 23:16
av sindrejl
Gøran skrev:Har både superstrutt og LSD på min ST202. Når det gjelder forstillinga så er den betydelig bedre å kjøre enn med vanlig mcpherson (den er senket men TTE fjærer også) Det merkes spesielt godt i krappe svinger og ved avfjæring samtidig. Bakdelen er at det er utsatt for slitasje på kulen på nedre bærearm og den er svindyr!!!! Over 5000,- per side (koster ca halvparten til Carina E GTI). Mitt inntrykk er at de varer ca 150000km... Når det gjelder LSD dvs. E56 kassen, så funker den kjempebra om vinteren på glatta. Den vil dog heldst rett fram i svingene he he. Likevel er det om sommern den er i sitt rette element!!! Arti å legge 2!!! (hørte du Snåsen he he) svarte spor på asfalten ved behov.... :D
jeg har faktisk ingen problemer med å legge igjen to svarte spor på min st162 UTEN lsd ;) (om jeg kjører rett frem that is) :D