TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Trustno1's Mr2 Mk2 Turbo

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #338484  av marlboro1310
 
rå bil, gratulerer med løftebukk i garasjen, det skulle jeg også hatt. hvor mye koster det ferdig montert?

xenon er fett nok det også, helt til man blir stoppa...
 #338515  av TrustNo1
 
marlboro1310 skrev:rå bil, gratulerer med løftebukk i garasjen, det skulle jeg også hatt. hvor mye koster det ferdig montert?

xenon er fett nok det også, helt til man blir stoppa...
Monteringen gjorde jeg selv, er ingen heksekunst, men man bør være 2 stk pga vekten på søylene (veier 2-300kg hver)
Kjøpte den her: http://www.tireline.no/2-Soylere/View-all-products.html
Prisene er litt utdaterte tror jeg. Står iallefall at bukken jeg kjøpte koster 17950,- mens jeg betalte 16000,- for den (+ frakt, men man kan hente selv om man har en stor henger og bor i nærheten)


Enda ikke hatt noe problem med å bli stoppet pga xenonlys. Lite kontroller her jeg bor :D

Noen som har blitt stoppet for det, eventuellt vet hvilke reaksjoner man kan forvente?
 #338517  av marlboro1310
 
er sikkert litt ymse akurat hvor nøye dem er, kommer nok litt an på hvilken kontrollør du har med å gjøre. Hovedsaken er jo det som står i lovverket, at ettermontert xenon ikke er lov, om det ikke er original på bilen...
Flere jeg kjenner som enkelt og greit har fått beskjed om å reversere lysa, og komme og vise dem på stasjonen...
 #339343  av TrustNo1
 
Toyota-rav4-2002 skrev:Kjemperå bil, den var fin i hvit.
Takker. Ikke alt for mange hvite, så litt allright å ha noe spesiellt :)

Har enda tilgode å se noen andre hvite langs vegen.
 #353275  av TrustNo1
 
Får vel nesten bumpe tråden min også her nå da, som bilen er ute av vinterdvale, og har for øyeblikket tatt min første lengre tur ut til Oslo :)

Har etter en lang påske (det ble jammen nesten 3 uker) fått på ny registerreim, vannpumpe, kjølevæske, olje/filter, vifte/AC reimer.
Noen utfordringer underveis var det, som feks ett gjengehull til registerreim strammeren som gikk rundt. Men nå ser iallefall det meste ut til å funke.

For øyeblikket på utkikk etter nye dekk, blir 255/35-18 bak og 225/35-18 forran. Ikke fått tatt noen bilder av bilen i år enda, men blir vel noen når jeg får rotet meg til å få på litt ny polish.
 #353555  av stianøverland
 
hvordan innpress har du på felgene dine ? jeg har anbefalt til bilen, og da subber det med 255/35/18 bak på 10" felg.
 #353573  av TrustNo1
 
stianøverland skrev:hvordan innpress har du på felgene dine ? jeg har anbefalt til bilen, og da subber det med 255/35/18 bak på 10" felg.
Jeg er usikker, felgene sto på bilen når jeg kjøpte de. Pleier det å stå på felgen på innsiden? For min del bør det ikke være noe problem, da det er disse dimensjonene jeg har fra før på dekka. Eneste subbing jeg har merket er på fremdekka ved fullt rattinnslag.
 #355613  av TrustNo1
 
Funderte litt på å lakke panseret på MR2'n svart, har sett hvite biler med svart panser tidligere, og synnes det passet ganske bra. Så fikk jeg ideen om at kanskje noen med svart MR2 har lyst på hvitt panser, og det eventuellt går an å bytte? :P

Så kunne vi først sett hvorvidt det ble no fint før vi bestemte oss isåfall. Rop ut om noen er intressert. Panseret må isåfall være bulkfritt (mitt er) og forholdsvis fin i lakken.
 #357778  av john_e
 
TrustNo1 skrev:Funderte litt på å lakke panseret på MR2'n svart, har sett hvite biler med svart panser tidligere, og synnes det passet ganske bra. Så fikk jeg ideen om at kanskje noen med svart MR2 har lyst på hvitt panser, og det eventuellt går an å bytte? :P

Så kunne vi først sett hvorvidt det ble no fint før vi bestemte oss isåfall. Rop ut om noen er intressert. Panseret må isåfall være bulkfritt (mitt er) og forholdsvis fin i lakken.
Det hadde vært kult, men da syns jeg du bør kjøpe et brukt panser å lakkere opp, det originale er jo for fint til å lakkeres, så kan du jo variere om du blir lei :D

Bilen din ser forresten kjempefin ut! :D
 #357792  av Toyota-rav4-2002
 
Hadde vert kult om du hadde lakket det svart ja, du kan jo evt. prøve å photshoppe(om du har programmet)??