TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Enda En Supra mk3 Melder sin ankomst !!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #328191  av Mk3killan

Heisann alle dere , der ute :D

Da har enda en Toyota Supra Mk3 meldt sin ankomst her på deres sider. Det ble en Mk3 til slutt. 8) Bilen er en 90 mod auto. Den er kjørt 139 000 og er veldig veldig bra i lakken og har blitt godt tatt vare på. Targa taket er også på plass.
virkelig et fint eksemplar. Bilen fremstår som helt orginal ( eneste gjort skiftet felger) Jeg har lært mye av og "Henge" her på forumet og det er tydelig at det er mye kunskap der ute blandt toyota folket. Dette liker vi !!
og en ting til Supra er virkelig SUPERT og kjøre

Jeg har alikevel lyst til og få stille noen få spørsmål her for å få enda bedre klarhet i saker og ting forhåpentligvis. Jeg håper virkelig dere kan ta dere tid og svare.
Det gjelder denne berømte Toppakningen som alle snakker om og disse boltene.. jeg vil gjerne ha helt enkle konkrete svar. Gjerne fra dere som har skiftet toppaking på bilene deres og som er fornøyd med jobben :)

1. Hvor kjøpte dere delene deres fra og hva ble det ? hvilken type eks HKS osv.. ? Hvor lang tid tok det før dere hadde delene og ca pris på pakning og bolter.
2. Er det mulig og oppdrive delene i Norge ? (er utolmodig vil ut og cruise)
3. Hvor lang tid tar det for et verksted og utføre en slik operasjon ? sånn ca
4. Hvor mye bør et verksted ta for jobben ? Normal pris ? ca pris er fint. Hva betalte dere ?

Forøvrig føles det godt og endelig ha funnet veien hjem....
På forhand takk alle Bil brødre og søstre der ute !

BT
Vedlegg
Den grasiøse røde
Den grasiøse røde
IMG_0001ny.jpg (107.27 kiB) Vist 712 ganger
nytt6.jpg
nytt6.jpg (76.89 kiB) Vist 998 ganger
nytt7.jpg
nytt7.jpg (73.02 kiB) Vist 996 ganger
Sist redigert av Mk3killan den 31 mai 2009 16:07, redigert 1 gang totalt.
 #328192  av Supramk3turbo

Jøss. Gratulerer. Så veldig fin ut den der :D Er toppakningen gåen eller?? Om ikke så ville jeg først sjekket om du ikke allerede har stål toppakning...Veldig mange av disse er det byttet på. Ellers får du kjøpt alt du trenger fra www.mvpmotorsports.com , send mail til dusty. Han er en veldig hyggelig service innstilt kar. Han vet også akkurat hva du trenger å hva som er best. Å opprive dette i norge er ikke lett. Toyparts hadde noe deler før, men ikke sikker på om firmaet er oppe å går. Uansett, billigere å ofte raskere å bestille selv fra statene. Tar somregel en ukes tid for delene å komme, om avsenderen er seriøs, å sender når han skal.

Hvor i landet har denne supraen hjem sted??
 #328194  av Mk3killan

Takk takk.

Hyggelig med positiv respons. Skal skjekke ut siden du har linket til her og sende en hyggelig mail til denne Dusty. Og høre hva også han har og si.
Toyparts tror jeg ikke er særlig aktive lenger. Må nok også medele at toppakningen er tatt kvelden på også denne. Men forhåpentligvis når alle disse
heligdagene er forbi så blir det ordnings. Denne supraen bor fortiden i Haugesund :)
 #328208  av hmsilset

Flott Supra!Gratulerer :P Er mange ts-ogn folk i Haugesund tror jeg, så å få skifta/reparert litt her og der bør gå ganske bra :)
 #328211  av Mk3killan

Begynner og bli en del bil-intresserte her i Haugesund nå ja, men jeg kan ikke si jeg har sett mange Toyota supraer i byen. Kansje en og annen mk4 og muligens 2 - 3 mk3 utgaver.
Men fint det da synes jeg, jysla greit og ha en bil som ikke alle andre har. Har også utrolig lyst og ta turen over fjellet og innom RATS for å høre om hva det koster for å få en forsterket automat kasse..
dyrt med sports bil gitt.....
 #328223  av Mk3killan

Det er jo et så nydelig vær ute , og når man da ikke kan ta seg en tur, så hva er vel da mer naturlig en og knipse noen bilder :D
Vedlegg
nytt1.jpg
nytt1.jpg (122.74 kiB) Vist 708 ganger
nytt2.jpg
nytt2.jpg (87.61 kiB) Vist 708 ganger
nytt3.jpg
nytt3.jpg (101.05 kiB) Vist 708 ganger
nytt4.jpg
nytt4.jpg (120.31 kiB) Vist 708 ganger
nytt5.jpg
nytt5.jpg (74.81 kiB) Vist 1005 ganger
 #328250  av tojo

Grattis,meget pen bil. :D Du skulle jo tatt turen til : viewtopic.php?f=53&t=30509&start=0 Kommer til å bli bra med mkiii der. :D
 #328251  av Mk3killan

Ååå Sweet !! det dere kunne jeg tenkt meg og vært med på ja, men jeg tviler på at jeg greier og få bilen klar til den tid, Må jo inne og bytte toppakning, og det går sikkert en uke med venting på deler fra usa.. eller put it on my tab at harrys...
Må jeg forresten ha nye sånne kam hjul når man bytter toppakning ? Bestilte HKS 2mm head gasket og APR polter + Cometic Exhaust Mainfold Gasket :oops:
 #328258  av tojo

Mk3killan skrev:Ååå Sweet !! det dere kunne jeg tenkt meg og vært med på ja, men jeg tviler på at jeg greier og få bilen klar til den tid, Må jo inne og bytte toppakning, og det går sikkert en uke med venting på deler fra usa.. eller put it on my tab at harrys...
Må jeg forresten ha nye sånne kam hjul når man bytter toppakning ? Bestilte HKS 2mm head gasket og APR polter + Cometic Exhaust Mainfold Gasket :oops:
Dette blir gode greier,trenger ikke nye kam hjul.
 #328259  av Supramk3turbo

Nei du trenger ikke bytte kam hjul. Men er greit å bytte simringer på kammene når du først har det oppe, du kan også bytte innsugsmanifold pakningen.
 #328498  av Mk3killan

takker for den varme velkomsten ja :) Jeg tror nok heller ikke jeg kommer til og angre på nytt bil kjøp, det er selfølgelig litt kjedelig og måtte ta den toppakningen og det går nok helt sikkert noen lapper der.
Men når en først får satt i en HKS 2mm toppakning og noen arp bolter så er vel problemet så godt som eliminert. Ser virkelig frem til lange dager med crusing i toyota supra... elsker den bilen..
 #328510  av mulle-mek

har kjøpt en del av han ikke noe å utsette på han
lengste venting ca 14 dager pga norske tollen
men som regel 1 til 2 uker