Side 1 av 1

Bytte fra 4age til 4agze

Legg innLagt inn:02 jun 2009 12:58
av Crafter
Hei!
Vurderer å sette inn en 4agze i min mk1, men lurer på et par ting.
Er ledningsnettet helt lik på disse to eller må man tukle med det originale? Er det isåfall mye som må forandres?
Har jeg forstått det riktig at man kan bruke girkassen og akslingene fra 4age'en? Blir det annen utveksling på gir?

Re: Bytte fra 4age til 4agze

Legg innLagt inn:02 jun 2009 13:19
av ArildM
Ledningsnettet må modifiseres noe, kommer ikke på i farta hvor omfattende det er, men holder på med ledningsnettet til 4age 20v motoren selv nå og det blir mye pønsking utav det uten tvil. Du har feks phoenix tuning i usa som kan ordne ledningsnettet 100% "perfekt" for deg om du skulle stå fast.

Ellers så skal det gå greit å bruke girkasser om hverandre, selv om C52 kassen som er i senere Mr2 Mk1 + 4agze motorene er litt sterkere. Alt etter bruken ;)

Re: Bytte fra 4age til 4agze

Legg innLagt inn:02 jun 2009 13:39
av Crafter
Var det jeg fryktet angående ledningsnettet. Har ikke lyst å gjøre så store forandringer på det da jeg vil ha mulighet for å bytte tilbake til 4age. Hvis noen av dere som har gjort dette leser dette hadde det vært flott om dere kunne komme med litt info om hvor omfattende det er.

Vet dere forresten frakt fra Motorimport i Danmark til Norge?

Re: Bytte fra 4age til 4agze

Legg innLagt inn:02 jun 2009 15:54
av ArildM
Fragt ca 1500dkk til Oslo.
Egon har jo også den seneste versjonen av 4age uten tvis på 140hk, den skal være plug and play i følge egon selv:
Den kan monteres i en Mr2 du skal bare bruge indsprøjtningsdyser og spjælhus fra gammel motor.
Terjen på forumet her har byttet til 4agze i sin bil forresten.