TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lakkering av Mitsubishi Colt

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #330064  av SanAndre
 
Noen her inne som kunne tenke seg å omlakkere min Mitsubishi Colt for en billig penge? Eller noen som kjenner noen som gjør en slik jobb? Vil selvfølgelig ha det så billig som mulig, resultet er ikke sååå vikitg :P Bilen skal bare lakkeres utvendig i originalfargen, og jeg står selv for alt forarbeidet, ihvertfall det meste...
 #331648  av ArildM
 
WoW spam på forumet nå da... Jaja.

Hvorfor ikke lakke selv? Har kjøpt video om lakkering, og blir mest sannsynlig å lakke min egen bil denne uka :)
Kjenner noen med kompressor, så da ble lakk, sparkel pusseutstyr +++ Kostende mellom 5-6000 (fikk lakk billlig pga feilbestilling da).
 #331711  av SanAndre
 
Har vært inne på tanken, men vet ikke om jeg har lyst til å gå til innkjøp av alt nødvendig utstyr kun for denne ene gangen.
Hvis man aldri har gjort det før så er det vel lurt å ha noe å øve seg på først, lære seg teknikker, hvordan ting fungerer og slike ting..
 #331717  av ArildM
 
Har du kompressor i fra før av så blir det ikke så ille mye mer ekstrautstyr du trenger :)

Betaler du noen lite for jobben får du neppe noe bra resultat tilbake heller.
 #331902  av SanAndre
 
Sant nok. Kanskje det hadde vært litt artig å prøvd selv likvel :wink:

Men skaffa deg lakkboks å stå i, eller står du andre lure steder?
 #331920  av ArildM
 
Akkurat nå er planen å stå ute :)
http://www.easypaintyourcar.com/

Kjøpte en instruksdvd på hvordan å lakke fra denne fyren, kosta meg 10dollar. Et lukket areale er å foretrekke, men er omstendighetene rett så blir det vel ganske bra resultat ute også :)
 #332224  av SanAndre
 
Ikke verst. Du får gi meg tilbakemelding på dvd'en og hvordan det gikk for deg :) Ble litt lysten på å prøve selv nå..
 #332245  av ArildM
 
Så langt kan jeg ikke si annet enn at det er jævla mye arbeid, å pusse ned bilen å gjøre den klar til lakking har vært aller mest tidkrevende. Er ferdig med grunninga nå, så vi får se hvordan resultatet blir i løpet av morgendagen en gang :)

DVD'en er kjempehendig, og det har vært et artig prosjekt, men som sagt det er MYE arbeid :!: Og enda kunne jeg ha lagt i dobbelt så mye arbeid for å få et resultat som blir BRA.
 #332539  av SanAndre
 
Angående lakkboks, kan du ikke bare gå til nærmeste hageforhandler å handle deg et partytelt, må vel fungere bedre enn ingenting? :P