TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #330852  av magnesmurf
 
celicat23 skrev:Fin bil. Tittet selv på denne da jeg vurderte diverse gøy til sommeren. Men det jeg stusser på er emblemet som er lakkert over bak. Kan vel ikke være orginalt sånn?
Alle bilene jeg har sett har lakkerte embler hvertfall.. Er til og med avbildet slik i alle orginalbrosjyrene jeg har fra toyota. SÃ¥ det er nok orginalt.

Har dessuten gått over bilen nøye, og den har ikke vært rettet. Det eneste som har vært gjort er en omlakkering av frontfanger, men regner med at det er pga steinsprut osv, da jeg ikke kan finne noen skjevheter i innfestinger eller andre ting som tilsier at bilen skulle ha vært i en kollisjon.
 #330854  av celicat23
 
magnesmurf skrev:
celicat23 skrev:Fin bil. Tittet selv på denne da jeg vurderte diverse gøy til sommeren. Men det jeg stusser på er emblemet som er lakkert over bak. Kan vel ikke være orginalt sånn?
Alle bilene jeg har sett har lakkerte embler hvertfall.. Er til og med avbildet slik i alle orginalbrosjyrene jeg har fra toyota. SÃ¥ det er nok orginalt.

Har dessuten gått over bilen nøye, og den har ikke vært rettet. Det eneste som har vært gjort er en omlakkering av frontfanger, men regner med at det er pga steinsprut osv, da jeg ikke kan finne noen skjevheter i innfestinger eller andre ting som tilsier at bilen skulle ha vært i en kollisjon.
Ok. Syns det var så stygt så jeg regnet med at det var en eller annen tysker med dårlig smak som hadde gjort det :lol: Grattis med en fin bil i vertfall!
 #330857  av erling
 
Pen bil! En merker litt forskjell på en 95 og en eldre 90 som jeg har. Hadde vært digg med en slik litt nyere :wink:

Når det gjelder senkingen er jo det selvsagt helt opp til deg selv. Fordelen med bakkeklaring på mr2en fremfor andre mer vanlige 4-dørs sedaner og stasjosvogner er først og fremst akselavstand, fremhjulet blir aldri ferdig med fartsdumpen før bakhjulet har begynt, slik som gjerne skjer med en lengre bmw, audi mb, etc. Når det gjelder sånne "bussputer" har vi enormt mange av dem rundt her og, rett som det er skrives det i aviser om at de er laget ulovlig høye. Likevel har jeg enda ikke tatt nedi med min som er senka 60/70mm, iløpet av de 100 000+ km jeg har kjørt den. :wink: (med unntak av en løs brakett jeg har i fronten akkurat nå om noen skulle pirke på det :P)

Sånn, da var vel alle argumenter kommet fram. :P Men siden du har en såpass ny MR2 er den jo ikke uforskammet høy orginal heller :)
 #330916  av magnesmurf
 
Har for all del forståelse for de som senker bilene :) Er jo pent. Men som sagt synes jeg bilen er lav nok orginal til at den er pen. Dessuten er jeg vant til å kunne fartshumper i skikkelig fart med camryen jeg bruker til hverdags. Så i forhold til min kjørestil passer nok ikke senking noe særlig :)

Hadde bilen vært høyere hadde jeg nok vurdert det, men ser ikke behovet bare...
 #331104  av magnesmurf
 
Fikk hvite blinkere og røde markeringsreflekser til baklysene i posten igår. De ble montert igår, og idag ble det langtur i godværet med targaen av :) Tok en del fine bilder på turen.

De hvite blinklysene jeg fikk er ikke orginale, men bortsett fra at den nye kontakten ikke passet den orginale, og at de orginale pæreholderene ikke passet de nye lysene, så var passformen bra.
Måtte bare skjøte noen kabler og bytte de gamle kontaktene med de nye, så var alt i boks. Ikke noe problem å koble tre ledninger på hver side.

For de nye uorginale hvite blinkerene betalte jeg ca 400 kr. Gadd ikke å innvestere nærmere 2000kr i orginale hvite når jeg kan få noen som er nesten like til en fjerdedel av prisen. Synes de nye tar seg like bra ut som de orginale i grunn. Dere får dømme selv av bildene. Det ble hvertfall bedre enn de gamle gule :)

Fikk også orginale røde reflekser til baklyktene. Må bare få lakkert blinklysfeltet i baklyketene rødt, (gjøres av proff lakkerer) så blir det bra.
Vedlegg
minmr2.web20.jpg
minmr2.web20.jpg (139.36 kiB) Vist 1625 ganger
minmr2.web21.jpg
minmr2.web21.jpg (148.23 kiB) Vist 1625 ganger
minmr2.web22.jpg
minmr2.web22.jpg (149.74 kiB) Vist 1625 ganger
minmr2.web23.jpg
minmr2.web23.jpg (131.49 kiB) Vist 1625 ganger
minmr2.web24.jpg
minmr2.web24.jpg (159.89 kiB) Vist 1625 ganger
 #331133  av pkgrette
 
så bilen din i åros her i sta ved rimi hehe fin bil hvor er du fra?siden du var ute på ødelande der
 #331144  av magnesmurf
 
pkgrette skrev:så bilen din i åros her i sta ved rimi hehe fin bil hvor er du fra?siden du var ute på ødelande der
Stemmer bra det. Bor ute i asker området... Men tok en lang runde rundt hurum siden det er litt mindre trafikk og fin utsikt der :)
 #331145  av magnesmurf
 
Toyota-mr2 skrev:hvite blinkere gjør utrolig mye med bilen. gleder meg til å se bilder av bilen med de nye felgene
De er bestilt, men produseres på bestilling, så det er ca en mnd til jeg får de.
Men gleder meg veldig til å bytte, dekkene som sitter på nå er mildt sagt elendige...
 #331482  av magnesmurf
 
Dagen idag har gått med til å montere litt småting..

Byttet ut belysningen i speedometeret til diode belysning. Det ble mye bedre enn det orginale.. Men ikke helt perfekt, da dioder gir litt mer punktbelysning enn vanlige pærer.
Fikk en skreddersydd gir belg i skinn, med blå sømmer. Kostet en hundrings på ebay. Den ble byttet, men må få tak i lim for å feste den skikkelig, da den gamle var limt.
Har også bestilt orginal girkula i skinn med fargede sømmer.. Når den kommer og blir montert skal jeg ta et bilde av det.

Har kjøpt inn nytt ratt, men rattnavet kommer ikke før på tirsdag.

Monterte også beskyttelse foran radioatoren idag. Enkelt og greit svart netting som skal synes minst mulig, men også gjøre en god jobb med å beskytte radiatoren fra steinsprut og skader.
mr2 modell 010.jpg
mr2 modell 010.jpg (106.31 kiB) Vist 1593 ganger

Tror det skal hjelpe en del. Vet det har vært litt problem med at man kan få hull i radiatoren av steinsprut siden den ligger så åpent til...
 #331483  av magnesmurf
 
En liten kuriositet:
Vedlegg
mr2 modell 004.jpg
mr2 modell 004.jpg (130.98 kiB) Vist 1593 ganger
mr2 modell 005.jpg
mr2 modell 005.jpg (93.52 kiB) Vist 1593 ganger
mr2 modell 007.jpg
mr2 modell 007.jpg (581.08 kiB) Vist 1593 ganger
mr2 modell 008.jpg
mr2 modell 008.jpg (125.79 kiB) Vist 1593 ganger
 #331518  av johnnie_W75
 
celicat23 skrev:
magnesmurf skrev:
celicat23 skrev:Fin bil. Tittet selv på denne da jeg vurderte diverse gøy til sommeren. Men det jeg stusser på er emblemet som er lakkert over bak. Kan vel ikke være orginalt sånn?
Alle bilene jeg har sett har lakkerte embler hvertfall.. Er til og med avbildet slik i alle orginalbrosjyrene jeg har fra toyota. SÃ¥ det er nok orginalt.

Har dessuten gått over bilen nøye, og den har ikke vært rettet. Det eneste som har vært gjort er en omlakkering av frontfanger, men regner med at det er pga steinsprut osv, da jeg ikke kan finne noen skjevheter i innfestinger eller andre ting som tilsier at bilen skulle ha vært i en kollisjon.
Ok. Syns det var så stygt så jeg regnet med at det var en eller annen tysker med dårlig smak som hadde gjort det :lol: Grattis med en fin bil i vertfall!
Det er orginalt, men etterhvert som det blir slitt så blir det gjerne svart... Sånn har det blitt på min bil. Men nå har jeg fjerna de merkene i forb med lakkering.
 #331657  av magnesmurf
 
Vræææææl!!!

Felgene mine var gått ut av produksjon :cry:

Aner ikke hva jeg skal gjøre nå..

Må enten velge annet design for å få riktig dimensjoner, eller så må jeg kjøre samme bredde på alle felgene og få et design jeg liker ...

Nedtur :(
 #331701  av lasse
 
magnesmurf skrev:Vræææææl!!!

Felgene mine var gått ut av produksjon :cry:

Aner ikke hva jeg skal gjøre nå..

Må enten velge annet design for å få riktig dimensjoner, eller så må jeg kjøre samme bredde på alle felgene og få et design jeg liker ...

Nedtur :(

Let på audi boltsirkel, 5x112, og kjør med slingremuttere, får mye bedre utvalg, og det går helt fint å kjøre med :wink:
 #331823  av magnesmurf
 
Skeptisk.... Alt som ikke passer, passer ikke. Det at det nesten går er ikke det samme som at det går.

Eller for å si det på en enklere måte.. Det som kan gå til helvete, går til helvete...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 97