TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #331840  av magnesmurf
 
Fant felger igjen. Det ble 17x7" rundt om nå, men med et penere design på felgene.

Fikk med skikkelige dekk og. Conti sport contact3, og prisen kom på 12000 for pakken fra http://www.dekksjekk.no

Ikke ulik bredde foran og bak. Men det går sikkert greit å kjøre på uansett, selv om det ikke er optimalt.

Felgen ser ut slik:
felger mr2.jpg
felger mr2.jpg (7.98 kiB) Vist 1946 ganger
HÃ¥per det blir bra. PÃ¥ bilder jeg har sett synes jeg hvertfall det er den type felger som kler mr2 best.
 #331925  av magnesmurf
 
Ratt, rattnav og girkule ligger nå klart.

Men tror jeg drøyer rattet til jeg har fått på nye dekk og fått tatt en forstillingskontroll. Gamle rattet står temmelig skevt nå selv om hjuelene står rett. Så venter med å sette på nytt ratt i samme stillingen til forstillingen eventuelt er rettet opp og justert inn, slik at det nye rattet blir montert på riktig og jeg ikke får dekkslitasje når de nye dekkene kommer på.

Felgpakken skulle være klar i løpet av neste uke...

Girkula skal en liten tur til en som fikser bil interiør... Bilde kommer når han blir ferdig:)
 #332077  av inzane2012
 
magnesmurf skrev:Skeptisk.... Alt som ikke passer, passer ikke. Det at det nesten går er ikke det samme som at det går.

Eller for å si det på en enklere måte.. Det som kan gå til helvete, går til helvete...
murphy's lov my man ;) må aldri glemme den lova der ;)
 #332110  av magnesmurf
 
Netopp. Den gjelder spesielt med tekniske ting! Og gjør seg enda mer gjeldende hvis det er noe som er viktig. Og skulle man til og med bry seg om det man driver med er det helt sikkert at ting går galt.

Men fikk nå til slutt noen fine felger på bilen da:)

Litt dumt at de ikke er 7" foran og 8" bak, men kan leve med det uansett.




Desverre kuttet vindusheisen igår, fant feilen, men må ha ny bryter. Den er ikke billig :(
 #332913  av magnesmurf
 
Alarmen er på plass. Men det ble mislykket. Skulle få det gjort ordentlig, så gikk til merkeverkstedet her. Resultatet er tatt opp i en egen tråd her:

viewtopic.php?f=33&t=32857

De ødela bilen ved å borre masse hull i karosseriet.

Felgene kommer til uken.
 #333206  av magnesmurf
 
Felgene har kommet i hus:) Gleder meg til å montere de! Men det blir imorgen når været er litt bedre... Bilder kommer da.

Forstillingskontroll ble også utført idag, av et annet verksted enn toyota. Nekter å ha noe mer å gjøre med det lokale toyota verkstedet etter hendelsen med alarmen.
Merkelig nok var det verkstedet jeg brukte nå mye proffere og mer imøtkommende og serviceinnstilte enn toyotaverkstedet. Ille når de lokale småverkstedene overgår merkeverkstednee på profesjonalitiet...
 #333207  av inzane2012
 
magnesmurf skrev:Ille når de lokale småverkstedene overgår merkeverkstednee på profesjonalitiet...
en skulle kanskje ikke tro at det var sånn, men di lokale småverkstedene må vel hele tiden prøve å vere med hjelpsomme og vere mer service innstillite enn store etablerte merkeverksteder for å klare å holde på kundene sine ;)
 #333282  av magnesmurf
 
Da var felgene på bilen.

Smørte opp bremsene samtidlig, desverre hengel kaliperen på venstre side bak, og rettet opp i de småtingene verkstedet ikke klarte å få ordentlig på plass når alarmen ble montert.

Prøvde å montere sportsrattet nå, men det gamle rattet sitter dønn fast! (ja jeg har løsnet alle skruer)

Bilder av felgene: Synes bilen kledde de, og er storfornøyd med kjøpet :D
Vedlegg
mr2.nye felger 001.jpg
mr2.nye felger 001.jpg (160.15 kiB) Vist 1843 ganger
mr2.nye felger 002.jpg
mr2.nye felger 002.jpg (187.84 kiB) Vist 1843 ganger
mr2.nye felger 003.jpg
mr2.nye felger 003.jpg (163.9 kiB) Vist 1843 ganger
mr2.nye felger 004.jpg
mr2.nye felger 004.jpg (175.83 kiB) Vist 1843 ganger
mr2.nye felger 005.jpg
mr2.nye felger 005.jpg (621.72 kiB) Vist 1843 ganger
Sist redigert av magnesmurf den 16 jul 2009 15:44, redigert 1 gang totalt.
 #333283  av hmsilset
 
Felgene passa bilen godt :D
 #333284  av magnesmurf
 
Takk for det:)
Er storfornøyd selv! Ble jo en helt annen bil å se på:)

Må rette en liten takk til Dekksjekk i Askim som gav meg både god pris og god service med felgene:) 11900kr for 17" med conti Sport contact 3.
 #333314  av magnesmurf
 
Fikk av rattet isted. MÃ¥tte ta i som bare det, men til slutt gikk det:)

Må lodde på en ekstra ledning til horn knappen. Blir gjort i løpet av noen dager. Rattet tok seg bra ut :) Venter på hornknappen med toyota logo.

Venter fortsatt på girkula mi. Får ringe imorgen og høre hvordan det går med den. (skulle få blå sømmer)
 #333358  av magnesmurf
 
Nytt ratt er på plass. Meget behagelig å holde i. Skinn og alcantara.

Rattet er egentlig er Sparco Lap 5 ratt.

Etter at jeg fikk på plass toyota horn knapp og TRD logo over sparco logoen, kunne det nesten forveksles med et orginal ratt.

Fornøyd med resultatet :)
Vedlegg
mr2.ratt 002.jpg
mr2.ratt 002.jpg (557.94 kiB) Vist 1816 ganger
mr2.ratt 004.jpg
mr2.ratt 004.jpg (477.42 kiB) Vist 1816 ganger
 #333367  av Redline
 
veldig pen bil! :D felgene passa dønn på denn :wink:
 #333378  av lexusmann
 
Utrolig flott bil, ja...men du må slite ut den spilleren fort som fy...hehe.. :wink:
 #333399  av magnesmurf
 
Alt til sin tid. Skal få byttet regreim først og litt småplukk først.
Stereoen skal bygges opp skikkelig, men da tar jeg alt på en gang :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 97