TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #463444  av magnesmurf
 
Da var den blå ute av låven og hjemme i garasjen :mrgreen:
Skjer nok ikke så mye med den i år. Kanskje et nytt batteri og litt servicedeler. Men har jo den gule å bygge på, så blir vel mest bruk av den blå :D
Vedlegg
20210415_184940.jpg
20210415_184940.jpg (483.41 kiB) Vist 334 ganger
 #463447  av ArildM
 
Nice, ender opp med samme problem som meg etterhvert, to Mr2er men bare mulighet til å kjøre en av gangen :lol: Slipper heldigvis å fundere over så vanskelige ting enn så lenge :mrgreen:
 #463464  av magnesmurf
 
Da har denne fått seg en vask og et oljeskift. Den bør være klar for ny sesong.
Merker at den trenger nytt batteri.
Kommer nok også til å ta av hjulene, vaske de, og lufte litt bremser i år :)
 #463468  av ArildM
 
Tror det er hardt å være batteri på disse bilene som står mye. I alle fall om de blir stående lenge uten å bli brukt.
Men pytt sånn, et batter er vel ikke så ille påkost en gang i blant :)
 #463473  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Tror det er hardt å være batteri på disse bilene som står mye. I alle fall om de blir stående lenge uten å bli brukt.
Men pytt sånn, et batter er vel ikke så ille påkost en gang i blant :)
Nå skal det sies at batteriet i bilen er et biltemabatteri som er godt og vel 8 år gammelt. Muligens eldre.
SÅ lenge bilen startes annenhver uke går det bra. Men står den lenger enn det går den strømtom hvis ikke batteri er på vedlikeholdslading.
 #463475  av ArildM
 
Japp. Blir ofte slik her, glemmer/gidder ikke ta av batteripolene når jeg heiser den opp på liften. Også blir den fort stående i noen uker (siden det ikke er noen enda på alt drittværet) :lol:
8 år er dog mer enn godkjent :D
 #463549  av magnesmurf
 
Da var bilen eu godkjent for 2 nye år.
Den har trillet under 200 mil siden forrige eu kontroll :roll:

Så nå er det på tide å begynne å bruke den.
Glemmer jo hvor morsom den er mellom hver kjøretur :lol:

Av en eller annen grunn, aner ikke om det er dekk, felger eller understell, så er den blå eksepsjonelt tight og fin å kjøre, sammenliknet med alle andre mr2 jeg har vært borti.
Til og med den gule, med polyforinger i understell og splitter ny coilovers, er ikke like tight og responsiv som den blå.
 #463933  av magnesmurf
 
Snakket jo litt i den andre tråden om hvor mye fargen på bilen har å si for om felger kler bilen eller ikke.
Eksemplet i den andre tråde med den gule var nok litt verre, men heller ikke den blå så ikke så særlig bra ut med felgene fra den gule :lol:
Vedlegg
20210913_144617.jpg
20210913_144617.jpg (230.49 kiB) Vist 283 ganger
20210707_221151komp.jpg
20210707_221151komp.jpg (315.26 kiB) Vist 283 ganger
 #463937  av ArildM
 
Der må jeg si meg enig. Den blå kler "sine" felger best :D
 #463946  av Makk
 
De felgene som står på der kan jo forklares med fargekontrasten, mørk type farge med mørke felger vs skrikende gul Caterpillar med mørke felger, det blir ett helt annet synsinntrykk :D
 #463998  av magnesmurf
 
Da var den blå parkert for i år. Har ikke blitt mye kjøring med den i år :roll:
Håper på å ta det igjen neste år.
 #464000  av ArildM
 
Livet med to MR2er er helt finfint det, men samme problemet du som jeg, vanskelig å bruke begge bilene nok når man bare er en person :)
 #464523  av magnesmurf
 
Den er selvfølgelig ute fra vinterlagring.
Olje er byttet og den har fått ny gummi i år. Verdens siste nye michelin pilot supersport foran. Og michelin pilots sport 5 bak.
Må vel vurdere å slenge v6 i denne og, så den blir brukt litt mer :lol:
Vedlegg
20220428_195052.jpg
20220428_195052.jpg (4.44 MiB) Vist 235 ganger
 #465224  av magnesmurf
 
Da var det slengt avgårde en søknad om 2gr i denne også. Hører vel kanskje noe iløpet av sommeren.
Planen er å få ned vekten litt, så den beholder orginal matchvekt.
Skal bli spennende å se om søknaden innvilges. Blir i så fall et langtidsprosjekt, hvor lærdommen fra den gule blir brukt til å optimalisere løsningene som kommer i denne.
 #465230  av ArildM
 
Spennende. En stor fordel med den gule var vel at den var en original turbo?
Hvordan tror du dette spiller seg ut mtp effektøkning? Bli spennende å høre hvordan det går :)
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97