TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #330787  av magnesmurf
 
tojo skrev:Utrolig flott bil og farge :D ,er motorrommet like strøkent? :P
Jepp motorrommet er like bra som resten av bilen:)
 #330788  av magnesmurf
 
inzane2012 skrev:
Morten skrev:Gratulerer med flott bil! Er helt enig med deg i at utseende er bra som det er og ikke trenger å tukles med. samtidig er jeg DYPT uenig i at de er lave nok orginalt! :lol: :mrgreen: Senking gjør underverker på enhver bil, og mr2'en er ikke så lav under som den kan virke ved første blikk, så etter min mening bekymrer du deg unødvendig for subbing. :wink:
er må jeg si meg uenig med deg igjen morten ;) jeg syns min mr2 egentlig er lav nok, jeg bruker jo min om vinteren og, og det tror jeg kunne blitt litt verre vist den var senket, i tillegg er det ganske mye fartshumper i området her jeg bor og med borderfronten som allerede er skadet pga humper så tørr jeg ikke tenke på hvordan den hadde blitt MED senk ;)

så er enig med magne om å ikke senke, vertfall vist han ikke skal gjøre noe annet med utseende enn hvite blinkers :)
Blir ikke senking. Har noen slike vidunderlige fartshumper for busser her. Med andre ord en kul som stikker opp midt i veien. Har allerde holdt på å ta fronfangeren på de et par ganger. Selvfølgelig ser bilen bedre ut når den er senket, men i dette landet kan man bare ikke kjøre bil som ligger 5cm over asfalten, så senking blir det ikke.

Utseendemessig blir det bare hvite blinkere og nye felger, samt litt tukling med baklysene..
 #330789  av tojo
 
magnesmurf skrev:
tojo skrev:Utrolig flott bil og farge :D ,er motorrommet like strøkent? :P
Jepp motorrommet er like bra som resten av bilen:)
Et bilde :P sier mer enn 1000ord :D
 #330790  av magnesmurf
 
Bilde får bli imorgen når det har tørket opp litt ute og er sollys.
 #330791  av tojo
 
magnesmurf skrev:Bilde får bli imorgen når det har tørket opp litt ute og er sollys.
Gleder meg til bilde imorgen :D
Offtopic! Ok,da vet jeg det! du bor ikke i Nordnorge :D Her er det tørt og sol.
 #330792  av magnesmurf
 
Bor nok ikke i nord nei. Bor langt sør.. Hvor en mr2 ikke kan brukes om vinteren. Saltet hadde drept den med en gang :(
 #330793  av lasse
 
En skvett offtopic her, men jeg må si meg enig med Morten, senking gjør seg virkelig, og er i realiteten ikke noe problem å kjøre med, hadde tein s.tech på min før (noe av det laveste man får tror jeg) og jeg subba vel såvidt nedi en fartsdump en gang på de to årene jeg hadde de fjærene, og da bare med undersiden av leppa, selv ikke ved vinterkjøring var det et stort problem, så sant det ikke snødde 15cm i kvarteret og det var biler som hadde kjørt på veien fra før.
Men det er jo bare min mening, uansett en flott bil :D
 #330795  av inzane2012
 
lasse skrev:En skvett offtopic her, men jeg må si meg enig med Morten, senking gjør seg virkelig, og er i realiteten ikke noe problem å kjøre med, hadde tein s.tech på min før (noe av det laveste man får tror jeg) og jeg subba vel såvidt nedi en fartsdump en gang på de to årene jeg hadde de fjærene, og da bare med undersiden av leppa, selv ikke ved vinterkjøring var det et stort problem, så sant det ikke snødde 15cm i kvarteret og det var biler som hadde kjørt på veien fra før.
Men det er jo bare min mening, uansett en flott bil :D
hvor skrått kjørte du over dumpene da?? og sånne bussputer som han snakker om kan vere ett sant helvette
 #330800  av magnesmurf
 
JA, senking gjør seg. Men har kjørt senket bil.
For å si det enkelt, for å komme til hovedveien her jeg bor må jeg over 8 fartshumper. Ingen av dem er spesielt snille.
For å komme til nærmeste butikk uten å kjøre 5km omvei må jeg over ca 10-12 fartshumper som ligger i en 30sone, og disse er helt jævlige å kjøre over. I tilegg bor en kompis av meg opp en bolig vei med slike bussputer, og det samme gjør en av mine foreldre.

Til vanlig kjører jeg relativt høy bil med god bakkelklaring og myk fjæring (camry), så måten jeg er vant til å ta fartshumper på gjør at jeg komme til å kveste bilen hvis jeg senker den. For å ikke subbe nedi bakken etter fartshumper nå, kan jeg ikke holde mer enn 15-20 km\t over de skarpeste som der jeg bor.

Hadde jeg bodd i et bil vennlig land som feks sverige kunne jeg godt senket bilen. Men før noen klarer å stemme frem et veivennlig parti her i landet som fjerner alle fartshumper og heller lager rumlestriper i veien kan jeg ikke senke bilen.

Jeg vet at det ser bedre ut med senket bil, men foreløbig får det holde med fine felger:) Ellers finner det også en del styling som er pent, men synes som sagt bilen er fin nok orginal til at jeg ikke gidder å gjøre noe særlig med den.
 #330807  av Morten
 
inzane2012 skrev:
Morten skrev:Gratulerer med flott bil! Er helt enig med deg i at utseende er bra som det er og ikke trenger å tukles med. samtidig er jeg DYPT uenig i at de er lave nok orginalt! :lol: :mrgreen: Senking gjør underverker på enhver bil, og mr2'en er ikke så lav under som den kan virke ved første blikk, så etter min mening bekymrer du deg unødvendig for subbing. :wink:
er må jeg si meg uenig med deg igjen morten ;) jeg syns min mr2 egentlig er lav nok, jeg bruker jo min om vinteren og, og det tror jeg kunne blitt litt verre vist den var senket, i tillegg er det ganske mye fartshumper i området her jeg bor og med borderfronten som allerede er skadet pga humper så tørr jeg ikke tenke på hvordan den hadde blitt MED senk ;)

så er enig med magne om å ikke senke, vertfall vist han ikke skal gjøre noe annet med utseende enn hvite blinkers :)
Må si meg uenig med deg igjen der... Hvorfor "tro" det hadde blitt værre på vinteren? Her er det jo snakk om orginal front, ikke border front? Har selv kjørt senka mr2 på vinteren og det er null problem? Kjører med coilovere satt vesentlig lavere enn vanlige senkefjører på min mr2 nå, og kan knapt huske å ha subba utenom av/på ferger, og da er attpåtil greddyleppa endel lavere enn orginalfronten. Kan ikke huske noensinne at noe annet enn frontleppa eller den dype uorginale eksosen som sto på før har subba, fartsdumper eller ei og da inkluderer jeg fartshumper som kompis med nesten standard høyde A4 subba så nakkehåra reisa seg og gnistføyken sto... Jeg gjentar, sw20 er IKKE like lav under som det en skulle tro om en står ved siden av bilen.

Menmen, nok om det. Enhver har lov til å ha sin smak og trådstarter er bestemt på at bilen ikke skal senkes så da får han nok vilja si uansett hva jeg måtte poste :lol: :mrgreen:

PS! du skylder meg en øl om jeg kommer inn på tråden din om ca halvannet år og senkesett er ferdig montert innen da, deal? :mrgreen: (så skal jeg spandere om du minner på meg at du ikke har senka, hehe)
 #330814  av magnesmurf
 
Morten skrev:
Menmen, nok om det. Enhver har lov til å ha sin smak og trådstarter er bestemt på at bilen ikke skal senkes så da får han nok vilja si uansett hva jeg måtte poste :lol: :mrgreen:

PS! du skylder meg en øl om jeg kommer inn på tråden din om ca halvannet år og senkesett er ferdig montert innen da, deal? :mrgreen: (så skal jeg spandere om du minner på meg at du ikke har senka, hehe)


Så sta som jeg er når det gjelder bilsmak er ikke det noe problem :)

Kan nok garantere deg at den ikke er senket om noen år, med mindre jeg plutselig har flyttet til et land med gode veier, eller Frp kommer til makta og vedtar fjerning av alle fartshumper og oppgradering og nyasfaltering av alle veier :wink:

Skulle jeg finne ut at jeg trenger bedre kjøreegenskaper er det jo bare å kjøpe stivere demperene... Så senking blir jo mest for utseendet sin skyld uansett. Og der oppveier ikke utseendet alle ulempene for min del...
 #330827  av lasse
 
inzane2012 skrev:
lasse skrev:En skvett offtopic her, men jeg må si meg enig med Morten, senking gjør seg virkelig, og er i realiteten ikke noe problem å kjøre med, hadde tein s.tech på min før (noe av det laveste man får tror jeg) og jeg subba vel såvidt nedi en fartsdump en gang på de to årene jeg hadde de fjærene, og da bare med undersiden av leppa, selv ikke ved vinterkjøring var det et stort problem, så sant det ikke snødde 15cm i kvarteret og det var biler som hadde kjørt på veien fra før.
Men det er jo bare min mening, uansett en flott bil :D
hvor skrått kjørte du over dumpene da?? og sånne bussputer som han snakker om kan vere ett sant helvette

Må jo så klart ta det rolig, men det må man jo uansett med litt størrelse på felgene for å ikke slå dem skakke, og bussputer går helt fint, man kjører jo bare sånn at ene siden går over dumpa, og andre går utenfor.
Det er faktisk sånn som Morten sier, sw20 er mye høyere under enn man tror, laveste punktet virker som om er leppa, og selfølgelig eksosen om man har en drøy 3" sak...
 #330837  av magnesmurf
 
Da gjelder det å huske alle bussputer. Selvfølgelig må man kjøre slik at man får hjulene over disse, men hva hvis man ligger bak en annen bil og den bussputen kommer litt plutselig på? Slik at man kjører så den komer midt under bilen. Da fungerer senket bil temmelig dårlig...

Uansett er ikke dette noe mer tema for meg. Bilen blir ikke senket, uansett hvor mange andre her inne som synes det går greit å kjøre med senktet bil :)
Sist redigert av magnesmurf den 21 jun 2009 12:01, redigert 1 gang totalt.
 #330838  av magnesmurf
 
tojo skrev:
magnesmurf skrev:
tojo skrev:Utrolig flott bil og farge :D ,er motorrommet like strøkent? :P
Jepp motorrommet er like bra som resten av bilen:)
Et bilde :P sier mer enn 1000ord :D
Da blir det noen flere bilder av motorrommmet og resten av bilen:)
Vedlegg
minmr2.web15.jpg
minmr2.web15.jpg (662.83 kiB) Vist 1549 ganger
minmr2.web16.jpg
minmr2.web16.jpg (742.93 kiB) Vist 1549 ganger
minmr2.web17.jpg
minmr2.web17.jpg (151.83 kiB) Vist 1549 ganger
minmr2.web18.jpg
minmr2.web18.jpg (191.69 kiB) Vist 1549 ganger
minmr2.web19.jpg
minmr2.web19.jpg (221.26 kiB) Vist 1549 ganger
 #330851  av celicat23
 
Fin bil. Tittet selv på denne da jeg vurderte diverse gøy til sommeren. Men det jeg stusser på er emblemet som er lakkert over bak. Kan vel ikke være orginalt sånn?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 97