TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morkets MR2 mk1

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #332221  av marlboro1310
 
Morkets skrev:Egentlig ikke.Skal prøve å holde bilen mest mulig original.

kommer vel en AGZE når du har eid den en stund... :lol: :D
 #332235  av Morkets
 
marlboro1310 skrev:
Morkets skrev:Egentlig ikke.Skal prøve å holde bilen mest mulig original.

kommer vel en AGZE når du har eid den en stund... :lol: :D

Ja...jo....Jeg sa jeg skal PRØVE å holde den original, men man vet jo aldri :D Men uansett. Skal jeg sette i 4 agze motor, skal jeg ha en dialog med biltilsynet først. Jeg kommer ikke til å bytte motor hvis ikke biltilsynet gir klarsignal for det.
 #332242  av tojo
 
Morkets skrev:Takker og bukker Tojo. Skal legge bilen i registeret senere. Må bare finne all infoen først :D
Funnet all info på den utrolig lækkre gobilen? :D
 #332257  av Morkets
 
tojo skrev:
Morkets skrev:Takker og bukker Tojo. Skal legge bilen i registeret senere. Må bare finne all infoen først :D
Funnet all info på den utrolig lækkre gobilen? :D

Eh..*host host*. Skal legge den til nå :oops:
 #332426  av bose
 
MÃ¥ si det igjen, bilen din er flott!:D
Har selv kikka rundt på forsjellige mk1`r nå, og jeg må si jeg begynner å bli skeptisk når det blir annonsert om strøkne eksemplarer hvor selgeren skryter om hellakkert bil osv. er mye dårlig håndverk ute å går! :?

men her ser det ut som forgie eier virkelig har gjort en god jobb! :D Snakka jo med han på telefon noen ganger (han virka forøvrig veldig hyggelig og tillitsfull, og ikke minst ærlig) Og han sa han hadde gjort hele jobben selv..

Jeg syns vi burde sette igang et mk1 treff i nord! :mrgreen:
 #332477  av Morkets
 
Ja. Jeg må si jeg blir mer og mer fornøyd med bilen jo mer jeg kjører den. Eneste jeg ikke liker er at forrige eier har satt polyforinger på motorfestene, de blir litt i hardeste laget for min del. Men skal bestille de originale foringene fra Toyota :)
Hvor hadde du tenkt å holde mk1 treff? :D
 #332540  av Crafter
 
Så du likte ikke foringene på motorfestene :wink:
Skal innrømme at de foringene ble i hardeste laget, rister i det meste når bilen står på tomgang... Man lærer så lenge man lever :D
Hvordan går det ellers med bilen, alt fungerer smertefritt? Motor sviver fint?

bose: Må vel takke for alle de fine ordene, hehe. Til å være første gang jeg tar i ei lakksprøyte så må jeg vel si meg godt fornøyd.


-Gammeleieren-
 #332543  av Morkets
 
Crafter skrev:Så du likte ikke foringene på motorfestene :wink:
Skal innrømme at de foringene ble i hardeste laget, rister i det meste når bilen står på tomgang... Man lærer så lenge man lever :D
Hvordan går det ellers med bilen, alt fungerer smertefritt? Motor sviver fint?

bose: Må vel takke for alle de fine ordene, hehe. Til å være første gang jeg tar i ei lakksprøyte så må jeg vel si meg godt fornøyd.


-Gammeleieren-
Heisann Crafter. Joda. Bilen fungerer smertefritt. Storfornøyd så langt. Jeg blir bare mer og mer fornøyd for hver dag jeg kjører bilen :D Som jeg sa til deg da jeg hentet den, du har solgt den til en MR2 entusiast og jeg kommer til å fortsette den linjen du har lagt når det gjelder vedlikehold med bilen. Den kommer ikke til å bli vinterkjørt og skal til tectylbehandling i september. Bare for å være sikker.

Må samtidig få takke deg Crafter for å ha solgt meg en så pen MR2 MK1 :D
 #333211  av Morkets
 
Da har motordekslet fra supercharger utgaven ankommet stuen min :D 2 av hjørnene var brukket, men ingen sak å fikse. Leverte det til lakkering idag :D
Vedlegg
SDC100281.jpg
SDC100281.jpg (402.37 kiB) Vist 4682 ganger
SDC100292.jpg
SDC100292.jpg (453.8 kiB) Vist 4682 ganger
 #333236  av marlboro1310
 
Ser glimrende ut, blir skikkelig "one-of-a-kind" det der...de detaljene på det motorlokket kommer definitivt til sin rett 8)

SÃ¥ var det bare motorpakka igjen.. :lol:
 #333266  av Morkets
 
marlboro1310 skrev:Ser glimrende ut, blir skikkelig "one-of-a-kind" det der...de detaljene på det motorlokket kommer definitivt til sin rett 8)

SÃ¥ var det bare motorpakka igjen.. :lol:

Hvis biltilsynet er enig, så blir det motorpakke også :D
 #333561  av mr2pondus
 
Morkets skrev:
marlboro1310 skrev:Ser glimrende ut, blir skikkelig "one-of-a-kind" det der...de detaljene på det motorlokket kommer definitivt til sin rett 8)

SÃ¥ var det bare motorpakka igjen.. :lol:

Hvis biltilsynet er enig, så blir det motorpakke også :D
Jeg snakka med BT i Arendal om et maskinbytte en gang.Han sa at så lenge man spør først og bygger etterpå,så er det mye lettere.
Han ba meg skrive noen setninger på et ark om hva jeg ville gjøre.
Fra/til hvilken type.
Denne burde være så enkel som mulig,uten en haug med specs og mods.
Bremser er det viktigste å få dokumentert.Hvis du kan bevise at bremsene du har,er lik de som kom på SC orginalt,er du langt på vei.
 #333605  av Morkets
 
Jeg prata med biltilsynet i Harstad idag. Mannen jeg prata med der var veldig imøtekommende. Det han sa til meg var at så lenge jeg kan dokumentere at det som skal inn i bilen er godkjent av Toyota på chassisnummeret på bilen, så var det greit. Det var det eneste de skulle sjekke. Så nå er neste steg å prate me Toyota for å få klarhet i hva som må byttes i tillegg til motor og bremser. Men det ser faktisk lyst ut så langt. Jeg trodde biltilsynet kom til å bli flaskehalsen, men det er det tydeligvis ikke :D
 #333606  av mr2pondus
 
De liker bare at man snakker med dem FØR man kommer med sin kjære 2CV V8 QuadTurbo.
 #333608  av Morkets
 
He he he. Ja det hadde vært noe :)