TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morkets MR2 mk1

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #334942  av ArildM
 
Er det ikke sånn at det finnes en godkjent Mr2 MK1 med kompressor her i Norge da? (synes å huske eieren var inne på forumet også for en stund siden?)
Hvis den har blitt godkjent så skal vel også flere kunne godkjennes på samme grunnlag? Evt med hjelp fra SFOOR?
 #334943  av mr2pondus
 
Det stemmer det at de ikke kan typegodkjenne den,da hadde mye rart blitt lov over natta.
Hver enkelt bil må godkjennes,nettopp fordi SC utgaven ikke ble typegodkjent i Europa.
Men så lenge du kan dokumentere at de bremsene du setter på,samt øvrige mods,var å finne på en iorg SC,
så skal du få det godkjent.
Det var i allefall det jeg fikk høre i Arendal.Forutsatt av at jeg sendte en søknad først.
Så lenge man spiller med åpne kort og ikke tar helt av,går det som regel greit.
 #334944  av mr2pondus
 
ArildM skrev:Er det ikke sånn at det finnes en godkjent Mr2 MK1 med kompressor her i Norge da? (synes å huske eieren var inne på forumet også for en stund siden?)
Hvis den har blitt godkjent så skal vel også flere kunne godkjennes på samme grunnlag? Evt med hjelp fra SFOOR?
Jepp.Den er orginal. Kom fra Sverige i sin tid.USA før den tid vil jeg tro.
SFOOR er veien å gå.!
 #334946  av Morkets
 
SFOOR? Hva er det? Eller hvem er det? :)
 #334947  av mr2pondus
 
Det er et organ som tar seg av søknader angående ombygging av motorvoger.
I Arendal sa fyren jeg snakka med,at det gjerne kunne være en håndskrevet sak,som inneholdt biltypen du hadde,og i korte trekk
hva som skulle gjøres.
Tror han hette Helge.Du kan jo ringe Arendal å høre.Kan de gjøre slikt der,kan de nok andre veier også.
Han sa i allefall at søknaden kunne leveres til ham,så sendte han den dit den skulle.
 #334949  av Morkets
 
Er de behjelpelig med dokumentasjon også? Hvordan får jeg tak i dem? :D
 #334950  av mr2pondus
 
SFOOR eller dokumenter?
Dokumentasjon må skaffes selv. Hvis du er detektiv å finner delenummer over de delen du må bytte,og kan bevise at delene er identiske,så går det meste greit.
Jeg har en 88 mod(enn så lenge)den kom org med de samme bremsene som en SC.En av oppgrderingene som ble gjordt høsten 86,sammen med den lille faceliften.
Hvis jeg da kunne dokumentere at de var lik som på SC utgaven,så ville den gå i gjennom på biltilsynet.
 #334952  av Morkets
 
Ok. Skal prøve å få dokumentasjonen på begge bilene. Det var det biltilsynet sa de måtte ha for å godkjenne motorbyttet. Har sendt mail til Toyota I USA. Håper jeg får svar der snart. Siste utvei blir vel å få dokumentasjon fra Japan og leie inn en tolk for å oversette til Engelsk :D
 #334957  av mr2pondus
 
Det var ikke dumt. Hvis du får delenr derfra på calippere,skiver klosser etc,og delenr på N/A modellens bremsesett her i landet
kan de lett sammenliknes.Det hender at delene har to varenr.Om det har med at de gikk både til SC og N/A,eller om Japan/USA har et anna delenr system,vet jeg ikke.
Let på nett,alt fra E-bay til Mr2 sider. Finner du varenr,så ringer du Toyota og ber dem se hva som dukker opp.
Jeg gjorde det ang en lås til bagasjerommet.Av den typen som følger US lyktene.
På det tidspunktet kunne han skaffe låsen,til tross for at den aldri har vært lagerført i Europa.
Da vil jeg tro de kan det med alle deler,så lenge de får et gyldig varenr og at delen fortsatt er i produksjon.
 #334978  av Terjen
 
mr2pondus skrev: På det tidspunktet kunne han skaffe låsen,til tross for at den aldri har vært lagerført i Europa.
Da vil jeg tro de kan det med alle deler,så lenge de får et gyldig varenr og at delen fortsatt er i produksjon.
Det kan de så lenge du kommer med delenr. selv, har selv kjøpt ene delen av kompressor-reimhjulet og hvite blink foran (fra US-Camry) gjennom Toyota Haugesund. :)



Grattis med strøken MR2 Morkets.. :)
 #345524  av bose
 
Hei
er det no videre framgang i dette?