TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morkets MR2 mk1

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #333615  av marlboro1310
 
Morkets skrev: Jeg trodde biltilsynet kom til å bli flaskehalsen, men det er det tydeligvis ikke :D
Så så en ting av gangen, la dem se bilen din, la dem åpne munnen og kommunisere med deg når du står der...hvis de da er imøtekommende, er det virkelig store sjangser for at dette går bra. Kan jo hende at han på BT bare hadde hatt en god helg...

:wink:
 #333628  av Morkets
 
Vel...Om han har hatt en god helg eller ikke vet ikke jeg noe om. Kan ikke se noen grunn til at han skulle være forandre mening når han selv sa jeg måtte skaffe dokumentasjonen som de krever for å godkjenne motorbyttet. Så fikk vi ta neste steg etter det. Tror nok de er enklere å ha med å gjøre hvis man kontakter dem FØR man går igang. Jeg håper bare jeg kan få denne dokumentasjonen fra Toyota. Skal ringe litt rundt i morgen. Man skal ikke "male fanden på veggen" før man har prøvd Marlboro 1310 :D
 #333652  av mr2pondus
 
Håper Toyota i nord er mer medgjørlige enn her i sør.Her har de ikke vært behjelpelige i det hele tatt. :evil:
 #333656  av marlboro1310
 
Morkets skrev: Man skal ikke "male fanden på veggen" før man har prøvd Marlboro 1310 :D
Maler vel ingen fanden på noen vegg jeg...det trenger jeg ikke, vet at fanden eksisterer. Fanden er Biltrangsynet. Men for all del, krysser pølsene for at det går bra.
 #334824  av Morkets
 
Da har jeg fådd nye dørkmatter til bilen. Custom made fra Statene. Ble faktisk bedre enn jeg hadde sett for meg :D
Vedlegg
Matter.jpg
Matter.jpg (423.86 kiB) Vist 4035 ganger
 #334834  av tojo
 
:D Skikkelig flotte matter,hvor handlet du fra? U.S Speed?
 #334836  av Morkets
 
Kjøpte dem på Ebay store hos en dame ved navn Cindy. Hun har ett firma som heter Superior mats. De lager mattene slik du vil ha dem :D
 #334842  av ArildM
 
Nice! Fikk lignende matter fra Twos'r'us, dem har mye fint til Mr2 Mk1 om du skulle trenge noe :)
 #334845  av Morkets
 
Høres bra ut. Skal sjekke ut den siden. Er alltids noe man har lyst på i slike butikker :) Neste blir å få bygd opp motoren. Mista oljetrykket da jeg kjørte fra jobb idag. Viste seg at det ikke var olje på peilepinnen engang. Jeg har kjørt i underkant av 2000 km siden jeg kjøpte bilen, og forrige eier har bytta olje før jeg hentet den. Men men, slikt kan jo skje. Er litt rart egentlig med tanke på at det er en Toyota motor som bare har gått 154000. Skal ringe TRS Autoteknikk i morgen å få ett pristilbud på motoroppbygging med ca180-200 hester, med delevalg fra øverste hylle :D
 #334869  av ArildM
 
Steffen her på forumet la ut en annonse hvor han bygger motor slik du snakker om.

viewtopic.php?f=70&t=31517
Holder på med en Mr2 Mk3, men hadde en rå Mk1 en stund som han farta litt rundt på bane med :)
 #334872  av SanAndre
 
Blir skikkelig artig å følge med på dette, og spennende å se hva det blir til etterhvert :D
 #334882  av Morkets
 
ArildM skrev:Steffen her på forumet la ut en annonse hvor han bygger motor slik du snakker om.

viewtopic.php?f=70&t=31517
Holder på med en Mr2 Mk3, men hadde en rå Mk1 en stund som han farta litt rundt på bane med :)
Hmm. Det ser interressant ut. Skal høre hva TRS skal ha for motorbygginga først. Hadde en MK2 tidligere som de turbokonverterte for meg, og den servicen og faglige dyktigheten jeg ble møtt med der var helt topp. Men holder alle mulighetene åpen :D


SanAndre skrev:Blir skikkelig artig å følge med på dette, og spennende å se hva det blir til etterhvert :D
Yep. Er veldig spent selv. Men en ting er sikkert. Enten blir det kompressormotor, eller trimming av na motoren som står i nå. :D
 #334885  av SanAndre
 
Vurderer faktisk akkurat det samme som deg, men det får vente litt med det første, så morro å se hvordan det går med deg :)
 #334908  av mr2pondus
 
Jeg hadde kjøpt SC motorern tvert!!!
Alternativt en black top,men jeg holder nok en knapp på kompressoren.
 #334940  av Morkets
 
SanAndre skrev:Vurderer faktisk akkurat det samme som deg, men det får vente litt med det første, så morro å se hvordan det går med deg :)

He he he. Ja, jeg melder meg som prøvekanin. Neida. Tror nok det går helt fint så lenge jobben blir skikkelig gjort. :)
mr2pondus skrev:Jeg hadde kjøpt SC motorern tvert!!!
Alternativt en black top,men jeg holder nok en knapp på kompressoren.
Joda. Kompressor er å foretrekke. Men skal jeg bytte motor vil jeg ha det godkjent av biltilsynet. Mitt lokale Toyota verksted kontaktet Toyota Norge idag for å få dokumentasjon på kompressor utgaven. Men det ble blankt nei. Så lenge den bilen kun var levert i Japan og USA var det ikke aktuelt å hjelpe med dokumentasjon. De sa rett ut at de kom aldri til å typegodkjenne den bilen. Men jeg har ett par kort til å spille ut. Gir meg ikke så lett :D