TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dekk til banekjøring

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #331869  av celica_st185
 
Noen som har noen anbefalinger til dekk som holder noen runder til banekjøring uten og smelte vekk? Ca 225 i 17"

Er snakk om en gt4 med ca 400hk. Trenger ikke være gateslicks, men at di kam kjøres noen runder uten å bli til smør :wink:
 #331877  av Christian
 
Hankook har gateslicks som fungerer meget bra. Henger like godt som r888, men er mer linjær mot slippgrense osv. Overraskende mye spor i dekkene også, fsungerer bra på vått.
Husker ikke navnet i farten, men om du søker her på forumet i prosjekt tråden til mr2en jeg hadde, så finner du :)
 #331878  av magnesmurf
 
Hør med kollevold eller gundersen motorsport.. De har vel ganske mye slikt...
 #334788  av Tvetern
 
celica_st185 skrev:har fått pris på ca 1700,- pr dekk i 225\45-17 r888, er hankook billiger, og hvem selger?
Hei.
Vi har Federal 595RS på lager. Bruker de selv på min Supra med 600hk på hjula og er veldig fornøyd. Vet de ikke er fullt så bra som Toyo, men i forhold til prisen så er de veldig bra. Og så funker de bedre enn Toyo på kald eller våt asfalt. Og varer lenger ;)
Disse kan du få for 1000,- inkl mva pr. dekk :)
 #334794  av Amund
 
Kjører Falken azenis RT615, henger heilt greit det også :roll: tåler omtrent like mykje vatn som R888.
 #334855  av celica_st185
 
bpracing skrev:
Hei.
Vi har Federal 595RS på lager. Bruker de selv på min Supra med 600hk på hjula og er veldig fornøyd. Vet de ikke er fullt så bra som Toyo, men i forhold til prisen så er de veldig bra. Og så funker de bedre enn Toyo på kald eller våt asfalt. Og varer lenger ;)
Disse kan du få for 1000,- inkl mva pr. dekk :)
Ble til at jeg kjøpte toyo R888, funker helt supert di, men skal huske på di Federal til neste gang, ingen dum pris for r-dekk det der :)
Amund skrev:Kjører Falken azenis RT615, henger heilt greit det også :roll: tåler omtrent like mykje vatn som R888.
Prøvde å få tak i di RT615 dekkene, men ingen som hadde rette dim på lager her i distriktet, har hørt di skal være gode til både bane og vanlig veibruk di dekkene der :)