Problemer med en 3S-GE og Verksted.
Legg innLagt inn:03 jul 2009 17:10
Hei, jeg har hatt MR2en min plantet på et verksted i 8 uker nå.. Ting som skulle gjøres var:
-Bytting av kjølevann
-Regreim
-Toppakning da vi trodde den var defekt, pga bobler i kjølevannet og at den brukte litt for mye olje
-Vennlekkasje som mest sannsynlig har kommet pga overtrykk i systemet (Eksos i systemet?)
-Simring på girkassen (Den var nesten tom for olje..
)
-Bakre bremseskiver
Han jeg bruker gjør dette svart og sa han skulle ta det innemellom andre biler, og lovte den ferdig i midten av Juni. Siden da har unnskyldingene haglet inn og jeg har vært klar på at jeg måtte ha bilen idag da jeg skulle reise til Bergen. Men idag ringte han og sa at bilen var skrudd sammen med gikk ikke når han gasset og han trodde det var reimhjulet som hadde sklidd slik at dette måtte byttes for og få timingen riktig.
Og da lurer jeg på, er dette noen her har vært borti eller har kjennskap til? Eller er dette bare et forsøk på og kjøpe seg enda mer tid på?
Skjønt det slik at det er 2 reimer på det nedre reimhjulet, den ytterste delen går til Dynamoen og har timingmerkene, denne delen har visstnok sklidd litt til en av sidene? Har jeg skjønt det riktig da?
-Bytting av kjølevann
-Regreim
-Toppakning da vi trodde den var defekt, pga bobler i kjølevannet og at den brukte litt for mye olje
-Vennlekkasje som mest sannsynlig har kommet pga overtrykk i systemet (Eksos i systemet?)
-Simring på girkassen (Den var nesten tom for olje..

-Bakre bremseskiver
Han jeg bruker gjør dette svart og sa han skulle ta det innemellom andre biler, og lovte den ferdig i midten av Juni. Siden da har unnskyldingene haglet inn og jeg har vært klar på at jeg måtte ha bilen idag da jeg skulle reise til Bergen. Men idag ringte han og sa at bilen var skrudd sammen med gikk ikke når han gasset og han trodde det var reimhjulet som hadde sklidd slik at dette måtte byttes for og få timingen riktig.
Og da lurer jeg på, er dette noen her har vært borti eller har kjennskap til? Eller er dette bare et forsøk på og kjøpe seg enda mer tid på?
Skjønt det slik at det er 2 reimer på det nedre reimhjulet, den ytterste delen går til Dynamoen og har timingmerkene, denne delen har visstnok sklidd litt til en av sidene? Har jeg skjønt det riktig da?