TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Scotty's Toyota Supra MKIII

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #366637  av Scotty
 
Takk takk :) Får se angående senking, har i grunn ikke lyst å ha bilen noe lavere, det blir for upraktisk. Hender det skraper som den er nå. Føler heller at den ser litt høy ut foran, så mulig det blir en litt større leppe etterhvert.

Oppdatering. Tok en runde med å rydde litt i kabler i bilen. Fant blant annet en Pioneer 60w forterker under førersetet, fant ut hva den andre antennen var til(ingenting), dro ut mye ukoblet kabler fra forrige eiere. Fikk ellers lyst til å lage short shift, alt for høyt originalt, kunne også flytte girskapen MYE side til side når den var i gir. Byttet foringen til nye typen, varmet opp og tok av den svarte "skulderen" på girstanga, lagde nye gjenger, fyllte TRD girkula med kjemisk metall og lagde gjenger der også. Vips, mye bedre å skifte med, samt at nå er den fast og fin i gir! :)

Utenom det så har jeg mottatt Bee*R Rev Limiteren. Morsom liten sak, men prøver å bruke den så lite som mulig, kun når det er nødvendig. Kommer omtrent 1 meters flammer :) Har Line-Lock fremdeles på vei. Bestilte også 3" radiator, doble 12" elvifter og shroud for noen dager siden, for å få ned varmen litt. Blir til å bestille viftekontroll i morgen.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #366641  av ArildM
 
Flott arbeid der ;)
Hørtes litt artig ut med stikkflammer 8)
 #369121  av Hoopen
 
Veldig pen bil, har du gjort noe mer med tanke på at siste oppdatering er en stund siden? Hvor kjøpte du OBX manifold'en din? =)
 #369279  av Scotty
 
Pleier å som regel glemme å oppdatere med hva som har hendt.. men nå kommer det litt :)

Bilen ble sendt avgårde til lakkering for et par uker siden. Bilen er blitt lakkert grunnet lakkstøv og ujevnheter på forrige lakkering, så har fått tilnærmet gratis for å ta det på nytt. Det er også blitt rustsveiset litt. På undersiden av panelet foran panseret var det rust, døren hadde en sprekk ved dørhåndtaket som var blitt sparklet av en tidligere eier(ble oppdaget nylig grunnet begynte å sprekke opp), på bunn av dørene, og div. Har også shavet bort det ene antennehullet, samt motorvarmer hull i fangeren etc.


Legger ved noen bilder tatt av han som jobbet på bilen..
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Ferdig fra lakkering!
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Så!... til godsakene :) Bestilt og mottatt i løpet av de siste ukene.


Først en custom OEM Clutch-Type 4.10:1 LSD diff. Nyoverhalt og satt sammen av en erfaren toyota mekaniker. Kun blitt brukt 16.000km siden ny.
Bilde

Line-Lock. Består av en sylinder som låser trykket ved tilføring av spenning.
Bilde

3" CXracing radiator, med doble 12" elvifter, shroud, samt Hayden viftekontroller.
Bilde

Royal Purple tilsetning
Bilde

GReddy Profec B Spec II Boost Controller
Bilde

Litt demontering og testing av radiator etc. Skal fjerne hele A/C systemet, restene av cruise control, samt at jeg skal omplassere ignitor, motstander, relèer og slikt til innsiden av fenderen, for et mer stilrent motorrom. Blir vel lakkering av motorrom etterhvert også.
Bilde
Bilde
 #369287  av Lørnings
 
Ser bra ut! :D Har ikke sett deg på skolen i år?
 #369290  av Lørnings
 
Hehe..blir bilbygging av sånt! :wink: Jeg har satt bilbygging litt på hold og studerer fulltid fortsatt! :roll:
 #369317  av Andreazz
 
Alltid fint å se en nylakkert bil som ikke er montert sammen! De har litt sånn urørt, nytt liv feeling over seg :D

Fikk du til å plukke av listene til 3-kant rutene bak uten å ødelegge de?
 #369629  av Scotty
 
Hehe, ja, blir litt mer bilbygging så snart man har inntekt! Hvordan går det med RX7'n Henrik?

inzxane2012: Jøss, takk :D Vet om endel andre som er finere, men tar meg nok opp på lista etterhvert som tiden går :)

Andreazz: Ja jo, er deilig med helt ny lakk :) Men kjedelig å tenke på arbeidet med å sette sammen igjen! Fikk de av uten for mye bøy, vet ikke hvor rette de blir når jeg setter på, forhåpentligvis går det bra.

-----------

Jobbet mye på bilen i helgen! Ser kanskje enkelt og raskt ut på bildene, men er lagt inn mye arbeid! Har skjøtet mye ledninger, og gjort alle koblinger ordentlig så det skal holde lenge. Har fullført hele høyresiden av motorrommet, og såvidt begynt på andre siden. Har lakket noen deler og montert radiator samt viftekontroller. Gjenstår å montere line-lock og boost controller.

Startfasen. Her er AC kondenser samt rør fjernet, og demontering påbegynt.
Bilde

Tilnærmet ferdig. Radiator montert, diverse pusset og lakket opp litt. AC pumpe og braketter fjernet. Gjenstår intercooler/oljekjøler etc.
Bilde

Venstre hjulbue helt ferdig. Igniter, motstand og relè flyttet og montert. Alle ledninger ferdig koblet.
Bilde

Tok å trikset med jordingen på igniteren så den går direkte til minus på batteriet, så det ikke bare går gjennom braketten. Er blitt bevist forbedring i tomgang etc. (Ble dynotestet av en på supramania.com, 7hk økning ved å fikse jordinga)
Bilde

110% ferdig med ene siden(ignorer forsterker ledningen, skal fjernes). Alle hull skal sparkles igjen. Motorrommet skal lakkeres etterhvert, er mye riper. FØR bilde: http://mitoforum.org/priv/supra/photoshoot-8.jpg
Bilde

Viftekontroller montert og nesten ferdig koblet.
Bilde

Venstre hjulbue påbegynt.
Bilde

Nye radiatoren og alu rør.
Bilde
 #369662  av Andreazz
 
Dette ser bra ut! Ryddig motorrom er meget viktig 8) Eneste minuset er at det kan bli litt knotete å tungvindt å feilsøke.. Så da er det jo greit at du gjør alle koblingene ordentlig.

Den vifte styringa du har der, er det med en slik temp probe som du stikker inn mellom kjøleribbene på radiatoren?
 #369674  av SanAndre
 
Må si jeg er imponert over arbeidet som blir gjort med denne bilen. Ser veldig bra ut både innvendig og utvendig, og begynner å bli veldig bra i motorrommet :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15