TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Scotty's Toyota Supra MKIII

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #370176  av Scotty
 
Ferdig med motorrommet, starta motoren, ikke noe feil på tomgang i hvertfall. ;) Har montert lister etc. Håper at fangerne, håndtak og speil er lakkert innen i morgen.

ja.. og forresten.. har kjøpt en til supra :twisted: 8) Skal hente i sverige i morgen. Banebil. Foreløpig org. turbo, BHG, litt rust. 89'
 #371803  av Scotty
 
Kjøpte nettopp noen gromdeler :)


-Bunnpanne, custom +2 liter olje, chamelon lakkert.
-Kamdeksler med AN16 koblinger, chamelon lakkert.
-Custom catchtank og slanger.
-ARP mains, ARP studs (til banebilen)
-GReddy 16 raders Oljekjøler, sandwicher, ekst. termostat, slanger, oljefilter omplassering.
-PPF dumpventil(til banebilen)
-Beru pluggkabler (til banebilen)

Kjøpt av StianMK3 :)

Har forøvrig et par updates liggende, men ikke fått tilbake fangere, speil og håndtak tilbake enda(!!), så venter til alt er montert før jeg poster noe mer bilder.
 #372807  av Scotty
 
Oppdatering..

Ble ferdig med motorrommet for en stund siden, men ettersom jeg ikke har fangerne etc så har bilen stått mye stille. Banebilen ble ikke noe av, ble for dyrt, så den selges ut i deler. Mye interiørpaneler på den var bedre, så skal byttes over på min, samt skal ha spoileren, og da blir det til å bytte bakluka(grunnet borrehull og forskjeller på undersiden, så 3 delt går ikke på bakluka jeg har nå).

Har kjøpt litt gromdeler fra StianMK3, som skal monteres i vinter. Driver for tiden å leter etter et verksted å leie sammen med noen kjente. Skal altså ut med motoren i vinter, bytte til poly-foringer på alt understell, demontere, sandblåse og lakke mye understell. Skal bytte over blokka fra "banebilen" og bruke på min, grunnet at på min så er det en skade ved oljetrykksensoren som det er brukt kjemisk metall på, er absolutt ikke happy med det. Så skal sandblåse, lakke, slipe evt borre/hone den andre blokka, og enten bytte over inmaten eller kjøpe smidd oppgradert.

Bilde av funksjonelt og ferdig motorrom. Som sagt så skal motoren ut i vinter, da skal motorrommet samtidig lakkeres.
Bilde

Slik den står i oppkjørselen for tiden. Trist syn, skulle gjerne hatt en garasje å skru på bilen i! Er mye som skal gjøres..
Ellers så var jeg ute og testet boost controlleren for noen uker siden, var på tyrigrava og der var det selvsagt en spiker/noe spisst, så punkterte, så derfor vinterhjul er satt på bak.
Bilde

Delene som er kjøpt fra StianMK3. kamdeksler med AN16 koblinger, spunnede slanger, custom catchtank, PPF dumpventil, oljefilter forflytter
Bilde

Greddy 14-raders oljekjøler, custom bunnpanne med 2 ekstra liter chamelon lakkert.
Bilde
 #372853  av Andreazz
 
Dette blir flott, AN koblinger er skikkelig snop :o Regner med du skal fylle/sveiseigjen hullene oppå innerskjermene før lakkering?
Smidde stempel og ordentlige råder begynner jo å bli såpass billige å enkel å få tak i, så jeg hadde ivertfall gått for det når du uansett skal ha motoren i deler å bytte blokk :)
 #379505  av Scotty
 
Tok over et verksted i januar, som jeg leier med 3 andre. 100 kvadratmeter, isolert, etc.

Mørkt bilde, ser ikke mye av bygningen.. men er hovedsaklig et oppusset lager/låvebygning, ingen naboer i nærheten.
Bilde

På en eller annen måte har 3 MK3er klart å samle seg i denne garasjen.. innerst er en kamerat sin, så min til høyre, og Sveinung(forumbruker) sin er nærmest.
Bilde

Min MK3 under arbeid. Ekstra 7M-GTE og R154 stående.
Bilde

Slik ser delehyllen ut for øyeblikket. Dette er omtrent halvparten.
Bilde

Motorrom.
Bilde
 #380759  av Qurtis
 
Dette må jo være en slags Norges rekord, 75% av bilene er SUPRA. Eneste jeg kan komme på til sammenligning må være da Toypars holdt på og hadde 3-4 supra inne av gangen for noen år siden :D

Sikkert koselig å holde på med venner som har samme bil og interesse.

Stå på

Q
 #380980  av tomrnk
 
Bilder som gjør en stakkar våt i øyekroken :D :D
 #388014  av Scotty
 
Takk takk. :) Norges peneste er den nok langt ifra, flere på forumet her som har mye mer strøkne MK3 enn meg ;)


Av interesse, 2 spørsmål:

-Hva føler folket at denne er verdt nå den er ferdig? Godkjent og alt det der.

-Hva føler folket at den er verdt slik den står nå?
Det som gjenstår er: Lakkere motorrom, monterer diverse deler i motor(tatt av i sammenheng med lakkering), montere frontpanel over fanger, lakkere og montere frontfanger samt spoiler. Godkjenne 7MGE til 7MGTE motorbytte.

Scott
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15