TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Farts sperre mk4??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #333250  av 200sx RB power

Er det ein eller annar måte å få vekk farts sperra på UTEN å bruke SLD????? Tenker da på å bryte signalet mellom speed sensor å hjerne??? Skal på bana nå til helga å har gløymt å kjøpe inn sld :roll:
 #333259  av bjornalf

så på min gamle at en av ledningene var kuttet. men speedoen funker kanskje ikke da? men tror det går
 #333272  av 200sx RB power

Er ikkje nøye om speedometeret ikkje fungarar, skal kjøyre drag å 0-1000meter, så da er det bånn at bilen stoppar opp på 180km/t :wink:

Ingen som veit kva ledning som skal av????
 #333291  av bjornalf

slår litt i blinde hær... men for at du skal slippe å kutte kan du teste dette. ta ut pluggen som går inn på høyre siden av girkassen, det er speed sensoren. Den har 3 pins tror det kan være 2 kontakter hær. men det er den med 3 pins. hvis du tar ut denne så vil ingenting få signal om fart. så det kan funke. men kan også hende at ecuen bare slår seg i failsafe modus. men er verdt å prøve :)

VEHICLE SPEED CIRCUIT
THE VEHICLE SPEED IS DETECTED BY VEHICLE SPEED SENSOR (SPEED SENSOR) NO.1 INSTALLED IN THE TRANSMISSION
AND THE SIGNAL IS INPUT TO TERMINAL SP1 OF THE ENGINE CONTROL MODULE (ENGINE AND ELECTRONICALLY
CONTROLLED TRANSMISSION ECU) VIA THE COMBINATION METER.
 #333295  av 200sx RB power

høyres ut so ein plan, så dette lyte eg prøva :-) Men viss ecu`en slår seg i failsafe modus, er det berre å plugge i kontakte igjen så er den ok????
 #333302  av bjornalf

jepp...
 #333303  av tojo

Unlike the US/Canadian models, the Japanese Supra’s 180kph speed limiter cannot be removed simply by pulling out the fuse that supplies power to the traction control ECU. If you don’t want to go to the expense of buying a complete after-market ECU, you need to buy a Speed Limit Defencer (SLD) to do this. The SLD is about the size of a box of Camel cigarettes, and can be purchased from any of the Japanese parts suppliers (eg HKS, Greddy) for about $US100.

Hentet fra www.mkiv.com
 #333305  av bjornalf

tojo skrev:Unlike the US/Canadian models, the Japanese Supra’s 180kph speed limiter cannot be removed simply by pulling out the fuse that supplies power to the traction control ECU. If you don’t want to go to the expense of buying a complete after-market ECU, you need to buy a Speed Limit Defencer (SLD) to do this. The SLD is about the size of a box of Camel cigarettes, and can be purchased from any of the Japanese parts suppliers (eg HKS, Greddy) for about $US100.

Hentet fra http://www.mkiv.com
vet at denne løsningen ikke fungerer... men tror at min kan det :) hadde min vært original så skulle jeg testet selv....