TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Stian`s Mr2 Turbo

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #347440  av magnesmurf
 
Interessant. Du sparte jo en del penger, men virket som mye styr... Men setene så bra ut!

Anlegg er minst like mye styr. Har ikke begynt på mitt ennå, selv om jeg har alle deler...
 #347488  av Stian AB
 
magnesmurf skrev:Interessant. Du sparte jo en del penger, men virket som mye styr... Men setene så bra ut!

Anlegg er minst like mye styr. Har ikke begynt på mitt ennå, selv om jeg har alle deler...
Anlegg er mye knoting ja, spesielt når jeg ikke kan noenting om det..Det anlegget som er i bilen nå kan ha litt uklar lyd på noen sanger, å mye bass..Det hjelper kansje å bytte diskantene?
 #347542  av magnesmurf
 
Anlegg kan jeg hjelpe deg med. :wink:
Sjekk også http://www.bilstereoforumet.no

Uklar lyd kan komme av så mangt. Var jeg deg ville jeg nok byttet høytalere i bilen, for å få god lyd. Evt prøve å variere litt med EQ i spiller for å dempe de uklare delene av lyden.

Se tråden jeg har lagt ut under stereodelen av forumet, der står mye nyttig. Les hele greia. viewtopic.php?f=49&t=33794

Kan ellers anbefale deg feks Polk Audio mm6501, og handle rett fra chris her på forumet. Da får du de billig! De gir god lyd for pengene!

Trenger du hjelp med kobling er det bare å spørre! Kan både forklare muntlig hvis det er noe, og bor jo ikke langt unna deg heller (asker) så kan alltids ta en tur bortom og gi en hjelpende hånd med kobling hvis nødvendig.
 #347792  av Stian AB
 
magnesmurf skrev:Anlegg kan jeg hjelpe deg med. :wink:
Sjekk også http://www.bilstereoforumet.no

Uklar lyd kan komme av så mangt. Var jeg deg ville jeg nok byttet høytalere i bilen, for å få god lyd. Evt prøve å variere litt med EQ i spiller for å dempe de uklare delene av lyden.

Se tråden jeg har lagt ut under stereodelen av forumet, der står mye nyttig. Les hele greia. viewtopic.php?f=49&t=33794

Kan ellers anbefale deg feks Polk Audio mm6501, og handle rett fra chris her på forumet. Da får du de billig! De gir god lyd for pengene!

Trenger du hjelp med kobling er det bare å spørre! Kan både forklare muntlig hvis det er noe, og bor jo ikke langt unna deg heller (asker) så kan alltids ta en tur bortom og gi en hjelpende hånd med kobling hvis nødvendig.
Jeg drøyer hele biten med anlegg til seinere, det haster egentlig ikke. Skal se åssen høytalere det er i bilen når jeg tar av dørtrekket. Tror det er 3veis Kicker sett..
Diskantene står det ingenting på, men de ser uorginale ut siden de er festa med Tech-7..hehe
Det eneste jeg skal gjøre nå er å montere den forsterkeren av de to her som er best: Rockford Fosgate t500 1bd eller GAS 2channel alpha x 2100
Hvem av dem to er best?
 #347799  av magnesmurf
 
Setter nok fingeren på rockford. GAS er billigmerke, og ikke akkurat kjent for god lyd :P

Finnes mange andre merker som også gir mye lyd for pengene, men hvis du allerede har de forsterkerene er det vel bare å prøve hva som gir best resultat?
 #347807  av Stian AB
 
GAS satt i bilen når jeg kjøpte den, mens Rockford satt i Hiluxèn min når jeg kjøpte den. Så da blir det Rockford i MR2èn isteden :D
Den er litt tynnere også, sånn at jeg kansje får den under setet 8)

Noen som vet hva som er pluss og minus av ledningene til siagarett tenneren? En grå ledning og en hvit med svart stripe..
Gidder ikke sette i batteriet bare for å sjekke det :lol:
 #347808  av Stian AB
 
Driver å monterer 2 stk RealCar målere, å fra dem skal en ledning til tenning. Hva menes med det? Trenger jeg bare å koble innpå et sted med 12v når tenninga er på?

De ledningene som er til belysningen i målerne skal ihvertfall på 12v. Altså sigarett tenner :D
 #347810  av magnesmurf
 
Da blir det lys hele tiden. Ikke lurt...
 #347813  av Stian AB
 
magnesmurf skrev:Da blir det lys hele tiden. Ikke lurt...
Sant det..Det er vel strøm til sigèn hele tia selv om tenninga ikke står på?:P
 #347818  av magnesmurf
 
Litt usikker på hvordan det er i mr2. Har ikke brukt sig.tenneren noen gang :wink:
 #347863  av Stian AB
 
mr2storbrua skrev:Jeg kobla bare den som skulle på tenninga til instrumentlyset jeg...
Ok. Da gjør jeg det også..Så lenge det er 12v som går på når man vrir på tenninga er det sikkert ett fett..
 #347878  av mr2storbrua
 
Ja, er 12 volt overalt. Problemet dersom du kobler deg på instrumentlyset og du har digitale målere er at de ikke slår seg på før du setter på lysa. Men går utifra at du kjører med de på konstant?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7