TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Stian`s Mr2 Turbo

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #347881  av Stian AB
 
mr2storbrua skrev:Ja, er 12 volt overalt. Problemet dersom du kobler deg på instrumentlyset og du har digitale målere er at de ikke slår seg på før du setter på lysa. Men går utifra at du kjører med de på konstant?
Jeg har ikke digitale målere nei..Kjører uansett med lysa på hele tia ja :lol: Er det ingen andre steder jeg kan ta strøm som er lettere å komme til?
 #348266  av Stian AB
 
Hvor tykk forsterker er det egentlig plass til under pass. setet?
Forsterkeren jeg har er nesten 6cm i tykkelse..
 #348270  av magnesmurf
 
Alt over 4cm må du bygge opp setet eller skjære i matta for å få plass.

Så enten må du legge den i reservehjulsrommet eller på bakveggen bak setet.
 #348271  av Stian AB
 
magnesmurf skrev:Alt over 4cm må du bygge opp setet eller skjære i matta for å få plass.

Så enten må du legge den i reservehjulsrommet eller på bakveggen bak setet.
Da får jeg nok skjære i matta..Hvor tykk er matta? hvis den er 2cm eller mer skal det jo bli plass..
Har hatt den på bakveggen før, men jeg vil ha den minst mulig synlig..Reservehjulet skal jeg ha i bilen, så der er det heller ikke plass..Undet setet hadde vært midt i blinken :D
 #348272  av magnesmurf
 
Satt med samme problem som deg. Min løsning ble dekkskum og liten kompressor i bilen istden, da de fleste punkteringer er forårsaket av skruer osv i dekket, og lekkasjen kan tettes.

Men hvis du vil ha reservehjulet på plass finnes det en løsning til. En plate oppå reservehjulet, med forsterkeren oppå den plata. Det er plass.

Fikk en slik plate fra en delebil, men bruker den ikke. Du kan få den hvis du vil. Så sparer du teppet ditt :wink:
Bare å komme og hente den :wink:

Mulig du må ha noe isolasjon oppå forsterkeren, i og med at plusskablen kommer såpass nærme panseret (jord)
Bør holde med litt gummi der forsterker og plusskabel møtes.

Ellers får du ofre teppet, men tør ikke love at det blir 6 cm under setet da heller. Alternativt kan du jo bruke noen skims og få opp passasjer setet en cm ekstra på den måten.
 #348282  av Stian AB
 
magnesmurf skrev:Satt med samme problem som deg. Min løsning ble dekkskum og liten kompressor i bilen istden, da de fleste punkteringer er forårsaket av skruer osv i dekket, og lekkasjen kan tettes.

Men hvis du vil ha reservehjulet på plass finnes det en løsning til. En plate oppå reservehjulet, med forsterkeren oppå den plata. Det er plass.

Fikk en slik plate fra en delebil, men bruker den ikke. Du kan få den hvis du vil. Så sparer du teppet ditt :wink:
Bare å komme og hente den :wink:

Mulig du må ha noe isolasjon oppå forsterkeren, i og med at plusskablen kommer såpass nærme panseret (jord)
Bør holde med litt gummi der forsterker og plusskabel møtes.

Ellers får du ofre teppet, men tør ikke love at det blir 6 cm under setet da heller. Alternativt kan du jo bruke noen skims og få opp passasjer setet en cm ekstra på den måten.
Jeg vil helst ha forsterkeren inni bilen, så slipper jeg å trekke ledninger en gang til..Teppet under setet får vike plass tror jeg. Det blir jo ikke synlig uansett, så får jeg bare satse på at det blir plass nok..
 #348283  av magnesmurf
 
Du tar jo ut setet uansett. Så må du legge inn noen skims for at det skal gå, er jo det en relativt enkel sak :wink:

Men å trekke ledninger er vel like mye styr uansett ? :wink:
Med mindre du velger den lettvinte løsningen og legger de oppå teppet.
 #348307  av Stian AB
 
magnesmurf skrev:Du tar jo ut setet uansett. Så må du legge inn noen skims for at det skal gå, er jo det en relativt enkel sak :wink:

Men å trekke ledninger er vel like mye styr uansett ? :wink:
Med mindre du velger den lettvinte løsningen og legger de oppå teppet.
Eller som forrige eier av bilen min gjorde, skrudde forsterkeren ved siden av håndbrekket og la alt av leninger under stoffmatta på gulvet..gjett om det så pent ut?!! hehe
 #348313  av Audun F
 
Stian AB skrev:[...] Eller som forrige eier av bilen min gjorde, skrudde forsterkeren ved siden av håndbrekket og la alt av leninger under stoffmatta på gulvet..gjett om det så pent ut?!! hehe
Lekkert ;) Bilder?
 #349968  av Stian AB
 
Klubbzone skrev:
Stian AB skrev:[...] Eller som forrige eier av bilen min gjorde, skrudde forsterkeren ved siden av håndbrekket og la alt av leninger under stoffmatta på gulvet..gjett om det så pent ut?!! hehe
Lekkert ;) Bilder?
nei det ble det aldri tatt bilder av..men kan love deg at det så forjævlig ut!
 #354400  av Stian AB
 
Nye seter i bilen, skinntrekk i dørene, oljetemp og trykk målere i hanskerommet, AEM uego i A-stolpe..

Spørsmål om oljetrykk og temp senderne:

- svart og hvit ledning på temp senderen, hvem er hva? Er svart jord?
- står WK og G på trykk senderen, hva betyr WK? Regner med at G betyr Ground..

Kommer masse bilder bare bilen blir ferdig..Det som gjenstår nå er bremsene. Venter på caliperne bak fra Japan, bare denna askeskyen får fjerna seg sånn at flyene er tilbake i lufta:)

Bilen blir ihvertfall ferdig til treffet i Drammen den 16mai :D
P3290554.JPG
P3290554.JPG (150.17 kiB) Vist 2180 ganger
P3290581.JPG
P3290581.JPG (177.25 kiB) Vist 2180 ganger
P4180610.JPG
P4180610.JPG (201.21 kiB) Vist 2180 ganger
P4180606.JPG
P4180606.JPG (169.82 kiB) Vist 2180 ganger
P4180607.JPG
P4180607.JPG (174.63 kiB) Vist 2180 ganger
 #354403  av James
 
det der ble skikkelig bra :) like de nye setene og hele oppsettet i bilen din veldig godt :)
 #354408  av Stian AB
 
Takk til " sleeper" her på forumet for bra pris på Agip olje..
P4180612.JPG
P4180612.JPG (166.28 kiB) Vist 2177 ganger

Forsterkeren fikk plass under setet forresten, måtte bare skjære ut plass i gulvteppet..
 #354409  av Stian AB
 
James skrev:det der ble skikkelig bra :) like de nye setene og hele oppsettet i bilen din veldig godt :)
Takk for det :D Bildene er av dårlig kvalitet, for det ser bedre ut in real life ;)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7