TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Stian`s Mr2 Turbo

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #337583  av lasse
 
Se der ja :D
Godt å få lufta den litt på banen da, hva slags treff var det?
Hmm, du har nok helt sikkert kokt bremsevæska di også nå tenker jeg, kjører du med 92+ bremsene eller 90-91?
Kjører selv med 92+ ebc turbogroove skiver og yellowstuff klosser, har funka som bare juling for meg, de blir sykt varme, men biter som de skal, det skal sies at det null tregheter i stemplene/gliderene på calipperene mine.
Ang diff kan nok ikke jeg hjelpe deg, synes min slipper akkurat som den skal, men nå aner jo ikke jeg om jeg har original diff, ligger småbreit oppover hele slakter'n ihvertfall :roll:
 #337596  av Stian AB
 
lasse skrev:Se der ja :D
Godt å få lufta den litt på banen da, hva slags treff var det?
Hmm, du har nok helt sikkert kokt bremsevæska di også nå tenker jeg, kjører du med 92+ bremsene eller 90-91?
Kjører selv med 92+ ebc turbogroove skiver og yellowstuff klosser, har funka som bare juling for meg, de blir sykt varme, men biter som de skal, det skal sies at det null tregheter i stemplene/gliderene på calipperene mine.
Ang diff kan nok ikke jeg hjelpe deg, synes min slipper akkurat som den skal, men nå aner jo ikke jeg om jeg har original diff, ligger småbreit oppover hele slakter'n ihvertfall :roll:
Er ikke helt sikker på om det er orginale bremser eller 92+ :? Tror det er 92+, men veit det ikke sikkert..Er oppgraderte skiver foran, med ukjent merke.
Veit heller ikke åssen klosser det sitter på. Alt det der er gjort av forrige eier.
Får man godkjent bilen med Wilwood bremsekit eller andre større bremsekit?
 #337602  av SanAndre
 
Fikk sikla litt på bilen din på lørdag :) Rå bil 8)
 #337679  av Stian AB
 
SanAndre skrev:Fikk sikla litt på bilen din på lørdag :) Rå bil 8)
Hehe takk for det..
 #337710  av lasse
 
92+ bremsene er ihvertfall 276mm store, så da er det bare å måle :wink:
Aner ikke hvordan det er å få godkjent større bremser, men bremsekraften på mk2 er jo ganske spesiell, er jo ganske mye bremsekraft som går på bakhjula originalt, så da bør man isåfall bytte til større bremser rund baut...
Er jo bare å drite i godkjenning, og heller vise bilen med originalbremser om du må inn på tilsynet :D
 #341696  av Stian AB
 
Endelig fikk jeg kjøpt meg vinterbil, så Mr2èn slapp å lide noe mer ute i kulda. Har heldigvis ikke kommet noe snø her ennå.

Bilen ble vaska ned grundig og satt i garasje for vinteren, der den skal ta livet med ro til gradestokken kryper tilbake på + og asfalten blir tørr :D
Noen planer for vinteren, hvis pengene strekker til:

- Bremser
- Skinnstoler
- Fikse stereoanlegget skikkelig, for det oppsettet som er nå blir for mye bass og uklar lyd. Tar imot tips og råd på detta da jeg har null peiling på anlegg.
- Bytte olje og væsker
- Nytt luftfilter



Den nye vinterbilen/arbeidsbilen er en Toyota Hilux med 33" hjul og Artic Truck ombygging.
SNV30856.JPG
SNV30856.JPG (162.1 kiB) Vist 1963 ganger
SNV30862.JPG
SNV30862.JPG (152.46 kiB) Vist 1963 ganger
SNV30867.JPG
SNV30867.JPG (150.64 kiB) Vist 1963 ganger
SNV30869.JPG
SNV30869.JPG (153.56 kiB) Vist 1963 ganger
Sist redigert av Stian AB den 01 jan 2010 15:10, redigert 1 gang totalt.
 #341697  av Stian AB
 
SNV30877.JPG
SNV30877.JPG (151.75 kiB) Vist 1963 ganger
SNV30881.JPG
SNV30881.JPG (151.65 kiB) Vist 1963 ganger
SNV30888.JPG
SNV30888.JPG (122.73 kiB) Vist 1963 ganger
 #345423  av Stian AB
 
Jeg har begynt litt med vinterprosjekt nr1 på Mr2èn nå, nemlig nye bremser. Det blir 92+ bremser med noen oppgraderte skiver og yellowstuff klosser. Er på leiting etter calipere, så hvis noen skal selge sine er det bare å si ifra :D

Har også bestilt turbo motorluke fra Japan. Ebay er tingen :mrgreen: Ga 50dollar for selve luka, mens frakta havna på 150 :(

Ellers blir det nok skinntrekk til setene og dørene i løpet av vinteren, og kansje jeg prøver å godkjenne bilen hvis jeg får tak i de riktige papirene..

Bilder kommer :lol:
DSC02696.jpg
DSC02696.jpg (92.85 kiB) Vist 1920 ganger
 #345459  av Stian AB
 
Skal få godkjent bilen før sommersesongen er i gang igjen. Siden bilen har vært i landet i langt over 10 år regner jeg med at det er null avgifter, så den delen håper jeg ikke blir noen bekymring.

Har bestilt orginal 1993 Mr2 Turbo brosjyre fra Ebay for å se om denne kan brukes som dokumentasjon på hva som er forskjellen på en Turbo og en GTI. Trenger nok GTI brosjyren også, men ser først åssen den ene brosjyren jeg bestilte ser ut.

Sendte en mail til Toyota Norge nå for 5min siden for å forklare situasjonen og spørre om de kunne klare å skaffe et dokument på at 2.gen 3S-GTE motoren oppfyller de avgasskravene vi har i Norge. Nevnte at den motoren kom orginalt i MR2 Turbo og Celica GT4 for å se om det hjelper dem litt i leitinga.

Siden motoren allerede sitter i bilen og jeg ikke har peiling på hvor motoren kom fra før den ble satt i bilen min har jeg kansje et problem. Selve ombyggingen ble jo gjort av en eller annen forrige eier.

Skal høre med det lokale Mekonomen verkstedet om de kan se over bilen, og skrive et papir på at ombyggingen av motoren er "godkjent" fra dem sitt syn.

92+ bremser blir handlet inn i nærmeste fremtid, og da skal jeg høre med Toyota Drammen om de kan bekrefte at bremsene virkelig er 92+ og få det skriftlig.

Til fredag drar jeg innom BT Drammen for å høre hva de krever for en godkjenning.

Når BT ser på motoren må jeg vel han den helt orginal? Hvordan er det å sette på orginal eksos, IC og luftfilter med datasprut? Bilen har jo nå nesten 350hk i mororen nå :P

Tar gjerne imot hjelp og tips i fra dere som har fått en slik motor godkjent.
 #345539  av lasse
 
Du får gi meg en lyd om du får tak i noe avgasspapirer! Trenger dem jeg også....
Og du kan vel pelle av alt av trim før du skal vise den? Jeg skal ihvertfall kjøre på med original IC, original eksos og fjerne BC, men fortsatt kjøre med den ene slangen nedi der blenda, kommer jo til å lade kun 0,5 da, skreller fort vekk litt hester da...
 #345557  av Stian AB
 
lasse skrev:Du får gi meg en lyd om du får tak i noe avgasspapirer! Trenger dem jeg også....
Og du kan vel pelle av alt av trim før du skal vise den? Jeg skal ihvertfall kjøre på med original IC, original eksos og fjerne BC, men fortsatt kjøre med den ene slangen nedi der blenda, kommer jo til å lade kun 0,5 da, skreller fort vekk litt hester da...
Skal gi beskjed ja, selv om jeg tviler på at Toyota Norge kommer til å være noe behjelplige.

Jeg må isåfall på med orginal eksos, noe jeg ikke har, orginal IC og rør, noe jeg heller ikke har, fjerne bc eller skru den ned på så lavt trykk som mulig og ellers prøve å få motoren til å se så orginal ut som mulig. Hva jeg gjør med datasprutet vet jeg ikke. Blir bilen avgasstestet hos BT ved godkjenning?
 #345562  av lasse
 
Original (lignende) eksos har jeg på gang, original ic (med rør og slanger) har jeg, og jeg kjører jo med orignalhjerne, kan sikkert få låne litt av meg ved visning...
 #345598  av Stian AB
 
lasse skrev:Original (lignende) eksos har jeg på gang, original ic (med rør og slanger) har jeg, og jeg kjører jo med orignalhjerne, kan sikkert få låne litt av meg ved visning...
Takk for tilbudet, men først må jeg se hvor langt jeg kommer i papirarbeidet.. :lol:
Når man først søker om godkjenning, da er det ingen vei tilbake eller?
 #345606  av lasse
 
Stian AB skrev:
lasse skrev:Original (lignende) eksos har jeg på gang, original ic (med rør og slanger) har jeg, og jeg kjører jo med orignalhjerne, kan sikkert få låne litt av meg ved visning...
Takk for tilbudet, men først må jeg se hvor langt jeg kommer i papirarbeidet.. :lol:
Når man først søker om godkjenning, da er det ingen vei tilbake eller?
Hehe, kan vel bare si at man dreit i det om man får avslag?
 #345634  av Stian AB
 
lasse skrev:
Stian AB skrev:
lasse skrev:Original (lignende) eksos har jeg på gang, original ic (med rør og slanger) har jeg, og jeg kjører jo med orignalhjerne, kan sikkert få låne litt av meg ved visning...
Takk for tilbudet, men først må jeg se hvor langt jeg kommer i papirarbeidet.. :lol:
Når man først søker om godkjenning, da er det ingen vei tilbake eller?
Hehe, kan vel bare si at man dreit i det om man får avslag?
Jeg tenkte mere på at hvis bilen ikke blir godkjent når den vises, kansje de ikke leverer tilbake skiltene før de har godkjent bilen med orginal gti motor igjen..hehe
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7