TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Anbefaling av tectyl verksted i oslo\omegn?

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #334680  av magnesmurf
 
Skal få på litt beskyttelse under bilen snart. Tectylere den med andre ord.
Vil bruke et verksted som kan sakene sine, og som kan legge på et fint lite lag med tectyl under bilen for å hindre at det ruster.

Er redd for å få dårlig resultat, så vil ha anbefalinger av profesjonnele verksteder som gjør dette. Med andre ord ikke noen som sauser inn hele bilen med tectyl, men noen som demonterer deksler osv. Tar av hjulene og ikke sauser inn drivverket med tectyl.
Hvis noen har noen gode erfaringer er det bare å skrike ut :)

Foretrekker at verkstedet ligger mellom Oslo og drammen en plass....

Kan ikke reise eviglangt for å få utført en så grei jobb. Men vil som sagt ha et bra resultat. Skal bare være et tynt fint lag med beskyttende tectyl da bilen er helt tørr under.

Alt som heter tectyl på plastdeksler, hjuloppheng, bremser og drivverk er FY FY!

Skulle gjerne gjort jobben selv, men har ikke tilgang på løftebukk..
 #336262  av lasse
 
Hadde min hos gjersjøen antirust for noen år siden, han demonterte plastdeksler under bilen, innerskjermer, fylte alle hulrom (dører, panser, motorlokk, bagasjelokk) Jeg ble ihvertfall kjempefornøyd med resultatet, selvom jeg måtte vaske bilen grundig etterpå (blei bittelitt klin her og der, men det skal vel godt gjøres å unngå).

Ikke noe tectyl på fjærbeina, drivverk og slikt, men det var lagt på på bærearmene og sånne ting.
Er nok en fyr som vet hva han driver med, han har holdt på i mange år.
 #336477  av magnesmurf
 
Ble til at jeg reiste rundt og hørte litt. Virket som om de fleste gav det samme svaret: De måtte legge på et skikkelig lag for at det skulle ha noen effekt. Men alle tok av deksler og hjul, og sauset in hulrom og andre plasser.

Ble en som lå i nærheten. Kjell Hall Antirust i bærum.
 #336519  av Giske
 
Hvor mye kommer det på sånn ca? regner med at det er omtrent samme pris overalt?

Må få gjort noe med bilen min også før vinteren..
 #336543  av lasse
 
Giske skrev:Hvor mye kommer det på sånn ca? regner med at det er omtrent samme pris overalt?

Må få gjort noe med bilen min også før vinteren..

Kommer jo litt an på biltypen det da, jeg betalte 3600 for min mr2 i 2004 ihvertfall...
 #336566  av magnesmurf
 
Fikk pris med alt inklu. moms på 3700 kr.
Og de forsikret at de skulle skru av alle deksler, fylle hulrom, ungå å sause inn drivverk osv.

Skal skrive om sluttresultatet, men de virket seriøse og profesjonnele når jeg var der og snakket med dem.

Har time 15. Og blir vel ferdig noen dager etterpå. Så da kan jeg evaluere jobben.
 #337787  av magnesmurf
 
Fikk tilbake bilen fra tectylering idag. Og er meget godt fornøyd! :D

For 3700 kr fikk jeg bilen fullstendig rustbehandlet og tectylert. Resultatet er meget tilfredstillende, og det eneste som er sølt litt på er kanalene på bilen. Men med tanke på hvor grisete en tectyleringsjobb er, er jeg imponert over at det ikke var noe tectyl andre steder. Felgene klarte seg uten en flekk.

Alt av deksler osv ble skrudd av, så det er kun tectyl der det skal være tectyl.

Jeg ble spurt om det var greit at de tectylerte deler av understellet, noe de mente var det beste å gjøre. Jeg godttok det, så skal ikke syte over at fjærbein og bærearmer er tectylert.

Bremser er frie for tectyl. Alt i alt er jeg meget fornøyd med jobben. Og jeg er en skikkelig pirkete jævel når det gjelder bilen min!

SÃ¥ dette verkstedet kan varmt anbefales!
Brukte altså "Kjell Hall Antirustsenter" i bærum (rud)
 #338596  av magnesmurf
 
Fant første tingene å klage på nå.

Skulle få vekk litt polish av bilen idag, så åpnet "panseret" og kjørte opp frontlyktene.

Og begge frontlyktene var kull svarte! Dekket av tectyl. Bilen var tectylert med de nede, så de var blitt helt svarte.

Brukte en time med lakkrens for å få de rene. Er sjelegald jeg oppdaget det på denne siden av vinteren, mens det fortsatt var mulig å polere vekk tectylen!
 #338602  av ErikG
 
Kjell Hall ja, skal bruke han når jeg får nye bilen min også, ligger rett bortenfor jobben og regner med jeg får god pris der også. Bare hørt gode ting om han, bruker han på kundebiler også.
 #338616  av magnesmurf
 
Fikk nå av alt griseriet med lakkrens fra meguairs, men tok litt tid. Men lykteglassene var virkelig helt sorte. Burde tatt bilde...
Men bortsett fra det, og en del små tectyl dråper rundt om på bilen, er jeg godt fornøyd. Han griset ikke noe annet sted, og prisen var jo god.
 #338617  av magnesmurf
 
ErikG skrev:Kjell Hall ja, skal bruke han når jeg får nye bilen min også, ligger rett bortenfor jobben og regner med jeg får god pris der også. Bare hørt gode ting om han, bruker han på kundebiler også.

Har sett starleten din ved siden av der. Jobber du der oppe?
 #338657  av magnesmurf
 
Skjønner. Da kommer du nok til å se bilen min der oppe til våren.

Må få byttet reg.reim på den, og tør ikke bruke toyota asker lenger...