TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bredere dekk foran enn bak?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #334858  av ErikG
 
Noen som har noen formening om hvordan det er å kjøre med bredere dekk foran enn bak. Har plass til mye bredere dekk foran enn det jeg har bak og ønsker mest mulig grep på framhjula. Derfor tenkte jeg å kjøre bredere dekk foran enn bak, Omtrent så brede som mulig på en 7'' felg foran og 195 bak. Er til en Starlet.
 #334859  av Supramk3turbo
 
Funker sikkert fint det...Vil kanskje slite med noe sporing...
 #334860  av hmsilset
 
På en framhjulsstrekk skal det vel gå bra ved pådrag, men det vil jo bli litt vinglete i svinger tipper jeg.Få på spacere eller få det omtrent like bredt bak,så blir det jo garantert bra :wink:
 #334861  av ErikG
 
Hadde det vært plass til spacere bak kunne jeg like så godt hatt bredere dekk bak;) Har 2cm breddeskjermer foran, derfor bedre plass.
 #334862  av hmsilset
 
ErikG skrev:Hadde det vært plass til spacere bak kunne jeg like så godt hatt bredere dekk bak;) Har 2cm breddeskjermer foran, derfor bedre plass.
Du sier noe der :D
 #334865  av Amund
 
Har aldri prøvd sjølv, men ser det er ein del japser som kjører større hjul foran på grevlinger. La blandt annet merke til det på eit par episoder av "best motoring", på diverse honda type-r biler.
 #334866  av Supramk3turbo
 
Kunne valsa litt bak kanskje??
 #334868  av Supramk3turbo
 
Kunne valsa litt til kanskje :D he he. Nei, da blir det vrient. Du har ikke plass til noe bredere innover heller, tenkte på annet innpress på felgen??
 #334879  av ErikG
 
Skal sjekke opp hva de skal ha for å lakke skjermene bak, kan valse ut mer, men er redd lakken vil sprekke da så må nok lakke opp da. Skal ta med hjula på jobb på torsdag og måle litt.