TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Meguairs forhandler?

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #335640  av magnesmurf
 
Noen som vet hvor i oslo-drammens området jeg kan få tak i produktene fra meguairs? Og gjerne få litt råd fra noen som faktisk kan produktene dem selger?
 #335642  av Giske
 
De selger ihvertfall meguiars på bilxtra. Om de vet hvordan man bruker det, er en annen sak..

Panvulk i oslo har også meguiars produkter, der skal det nok gå ann å få tak i noen som vet hva de driver med. Om jeg ikke husker helt feil, er det et par med skikkelig peiling som jobber der:-)
 #335656  av jacquelin
 
Jobben min kjøper fra Norsk Prol i Lier. De pleier ikke å være vanskelig når det gjelder råd. :) http://www.norskprol.no.
 #335674  av magnesmurf
 
Takker. Da må jeg dit og prøve produketene :) Vet jo at andre klarer å polere vekk riper og steinsprut i lakken. Håper jeg også får det til nå :)
 #335675  av Giske
 
magnesmurf skrev:Takker. Da må jeg dit og prøve produketene :) Vet jo at andre klarer å polere vekk riper og steinsprut i lakken. Håper jeg også får det til nå :)
Riper du ikke kan kjenne med neglene, kan som oftest poleres bort:-) har du sett tråden min om meguiars scratch-x 2.0 ?
 #335720  av magnesmurf
 
Ja. Har sett den:)

Har mange steinsprut som kan kjennes og sees godt, men disse dukket opp etter noen vaskinger av bilen. Når jeg kjøpte den så den helt strøken ut i lakken.
Og kan en forhandler polere bort riper bør vi normale dødlige klare det også :)
 #335788  av Giske
 
magnesmurf skrev:Ja. Har sett den:)

Har mange steinsprut som kan kjennes og sees godt, men disse dukket opp etter noen vaskinger av bilen. Når jeg kjøpte den så den helt strøken ut i lakken.
Og kan en forhandler polere bort riper bør vi normale dødlige klare det også :)
Da har sannsynligvis den personen som solgte bilen til deg, brukt produkter med midler som fyller igjen sårene, sånn at det ser helt og pent ut frem til du har vasket det noen ganger..

Lite som kan gjøres med steinsprutskader uten å punktlakkere og slipe ned, for så å polere opp igjen..
 #335806  av magnesmurf
 
Meget mulig det. Kjøpte bilen fra TG bil.

Synes steinspruten er såpass skjemmende at jeg må gjøre noe med det etterhvert.
 #337239  av magnesmurf
 
Fant ut at bauhaus på lier og selger meguairs produkter.

Kjøpte uansett en slik lakkrens. Og prøvde først på bilen til dama, med et helt mirakuløst resultat. (hun har rød bil) Stor sett alle riper osv ble nesten borte. (brukte maskin)

På min metallic lakk var det desverre ikke samme resultat. Der så man nesten ikke forskjell på før og etter.

Fant ut at jeg heller overlater jobben til proffene, og betaler litt for å få polert opp bilen skikkelig.
Må uansett lakkere om fronfangeren da klarlakken er borte på mange steder.
 #337262  av Giske
 
Søndag 13 august skal detailersclub ha treff utenfor buskerud storsenter (kanskje ikke så langt fra deg?)
Der vil det såvidt jeg vet bli holdt diverse demonstrasjoner av mange av de beste produktene som er på markedet når det kommer til bilpleie. Ikke dumt å ta seg en tur dit altså :-) mange av dem har sikkert gode tips å komme med, samt at mange av dem er proffe detailere!!

verdt å få med seg :-)
 #337267  av magnesmurf
 
13 august eller 13 september?

Veldig fint hvis du kunne linket til dette. Regner med at det finnes info et sted på nett..
 #337372  av magnesmurf
 
Takker.

Skal gjøre det jeg kan for å komme meg dit på søndag. Slutter på jobb omtrent når treffet begynner, men det får gå.
Håper på godt vær, og noen gode tips når jeg kommer dit, så kanskje jeg får lakken like fin igjen, som bilen var når jeg kjøpte den i vår.
 #337379  av dca
 
n0stra på på bilforumet og helt sikkert honda forumet skaffer alt mequairs og vet veldig mye om hvordan bruke ting riktig og alt det der!
Han er nok billigere enn de fleste også...selv om han må sende! :)
 #337772  av Giske
 
Så bilen din hadde sneket seg med på noen bilder fra treffet :-p Fikk du kikket litt på div produkter? :-)