Side 1 av 1
Fuel cut Igjen : (
Legg innLagt inn:28 apr 2004 20:39
av Kjelliken

Fikk fuel cut i dag igjen.. Symptomene var slik..
Bilen nesten drifts varm kjørt i ca ti min så det burde ikke være noe problem..
Fusket litt akkurat som om etteler annet ike enten fik bensin eller noe??
og ladetrykket skjøt fart opp over 1.1 men ingen guff liksom???
så ble bilen god og var nix mer problem???
Kan det være løs vasgate???
må skjekke dette nå jeg blir helt friskk sitter litt igjen av influensa

Legg innLagt inn:28 apr 2004 21:12
av sleeper
hadde akuratt samme symtomene i bilen min i fjor....(92mod cs motor)
men jeg fant aldri ut hva det var..... noen ganger så gikk den som et uvær og andre ganger så dro den rett og slett dårlig selv om trykket var høyt...!
irriterte meg nå helt for jæ.....
Legg innLagt inn:29 apr 2004 00:05
av CelicaTurbo
fuelcut er ikke "fjusket littegranne" så tror definitivt at problemet ditt er litt annerledes.. etter først å ha opplevd fuelcut vil ikke ECU tillate positivt trykk i manifolden før du har stoppet og startet motoren igjen, så godt som umulig å kjøre normalt før man får stoppet et sted og stoppet motoren..
men, noen lys som lyste i dashen mens dette pågikk? Høres egentlig mest som om du beskriver tenningsbank som gjør at ECU trekker tenningen kraftig tilbake.. du kjører på 98-oktan ikke sant?
Legg innLagt inn:29 apr 2004 02:42
av Kjelliken

den virket som om den fusket littegrann og ikke gikk skikkelig men trykket kom fykende opp i over 1.1 bar og bilen gikk dårlig selv med et slikt flyvende trykk. så slo fuel cuten ignn. oki kan være jeg forklarte meg litt dårlig i ste..???
men da var fuel cutten activert for motor lyset kom på og etter det ville den ikke over 0.5 bar før den gav fuel cut igjen.. så det var bare å skru av svitsen og vente ett sekund eller to og starte igjen og så gikk deet greit igjen

Legg innLagt inn:29 apr 2004 07:17
av henningl
høres ut som luftlekasje en plass..
Legg innLagt inn:29 apr 2004 08:40
av kennethx
Det er AKKUTAT det samme jeg har det der! Hvis du søker på Fuel cut innpå her finner du mine posts om det samme...
Legg innLagt inn:29 apr 2004 10:01
av CelicaTurbo
høres ut som det samme som Kenneth opplever ja.. ikke godt å si hva det er dessverre... en slapp wastegate kan forklare overtrykket, men det forklarer ikke tap av effekt... og tap av effekt kan forklares ved at ECU trekker tenning tilbake pga tenningsbank, men det igjen forklarer ikke trykket.. samtidig blir trykket aldri så høyt at man burde oppleve tenningsbank.
Så langt jeg har forstått skal slik "retardering" fra ECU føles som et jevnt tap av effekt, altså ikke hakking og mistenning men en jevnt lavt drag i motoren, som plutselig kan løsne slik at alle kreftene brått kommer tilbake..
Legg innLagt inn:29 apr 2004 10:04
av kennethx
Legg innLagt inn:29 apr 2004 11:13
av Kjelliken

ja det er ikke noe voldsom hakking men bare jevn tap av krefter men usedvanlig høyt trykk..

men skal se om jeg finner ut av det
og skal gi tilbake melding når jeg finner det ut

Legg innLagt inn:29 apr 2004 11:15
av kennethx
Jeg venter i allefall i spenning, for jeg har nøyaktig de samme symptomene!

Legg innLagt inn:29 apr 2004 13:06
av sleeper
jeg hadde de samme symtonmene før jeg parkerte bilen for vinteren!
men nå har jeg gjørt mye mods i vinter da.... og skal ha autronic smc på den.... så vi får se om problemene er der fortsatt når jeg får den til og gå igjen!
Legg innLagt inn:29 apr 2004 14:17
av kennethx
sleeper, hva DP hadde du før vinteren?
Legg innLagt inn:29 apr 2004 16:30
av sleeper
jeg hadde org dp.....fra st165..
som det var fjærna innmaten i kat`n....