Prisnivået har nok falt noe jevnt over hele linja på endel biler, om det er på grunn av finanskrisa eller ikke skal være uvisst. En ting er jeg iallefall overbevist om, "du får det du betaler for" på generell basis.
Om du skulle komme over en Mr2 Mk2 til 30-40 000...må du uten tvil legge en pen slump penger i bilen for å få den i den stand du mener er tilnærmet godkjent dine egne egostandarder, det er jo det vi alle gjør..prøver å få MR2en i strøken stand, for så å bare nyte dem.
Kjøpte min i 2004 for 70 000,- standard GTi 91 modell...uten noe form for ekstrautstyr.
Litt av greia tror jeg også er at det begynner å bli veldig mange Mr2 Mk2 nå, det er liksom ikke veldig vanskelig å komme over en som er i noenlunde grei stand til en noenlunde grei pris, da sier det seg ganske så naturlig at når markedet florerer av alternativer i alle landets kanter, så finnes det selvfølgelig noen eksemplarer også som er rustet IHJEL og er DÅRLI vedlikeholdt (evt ny eier ligger flere år vedlikeholdsmessig på etterskudd) , har sett ett skrekkeksempel tilsalgs for 40 000,- (er det VERDT arbeidet?) istedet for å legge 40 000 til på bordet, og få en som faktisk ER i bra stand.
Har en kompis som har en 1996 modell MR2 Mk2 gen3 GTi, den er gått 65 000km og er i utstillingsstand,nybillukt inni enda tro det eller ei...og kjøres KUN på de beste sommerdager. Ble vel kjøpt i 2003 for 160 000,-
Jeg hadde nok ikke kranglet den dag idag om den hadde blitt annonsert for 160 000,- for å si det sånn.
PS: MR2pondus, det er ikke hverdagsvare med en MR2 Mk1 som er gått svært lite, karosserimessig og teknisk strøken stand vettu, selvfølgelig kunne du skyve prisen noe opp, det VET kjøperne også.
Man får det man betaler for...pure and simple
